{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.165 visninger | Oprettet:

Nogen + / - med Volvo S40 {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Vi leder i øjeblikket efter en bil som ligger omkring de 30 til 40000k.

Set ud fra budgettet, så er vi op til flere gange stødt ind i Volvo S40 fra 96 og frem til 00. Budgettet ligger her omkring, samt der er ofte super meget udstyr i denne model.
Oven i dette, så tror vi at det er en bil, som er super til de lidt længere ture på mortorvejene.

Er jeg ude i en alvorlig farezone med en volvo? eller hvad siger i.?? Håber meget på jeres hjælp og erfaringer...

Med venlig hilsen Mikkel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen + / - med Volvo S40
  • #1   24. dec 2009 De ruster helt vild under alt deres plastik. (skærmlister, skørter, osv.) Jeg har lige selv svejst rust i en. Den fik nye paneler og bagskærme svejst i + at den fik to nye forskærme, alt pga af at den var tæret op. Og den var fra 2000.

Og det er altså en dyr omgang når bilen også skal til maler.

• #2   24. dec 2009 Deres største problem er rust. Stort set overalt hvis de ikke er undervognsbehandlede.

Ellers en fin - men kedelig bil.

• #3   24. dec 2009 Tak for jeres indlæg, men mange af dem som står til salg, de har ikke rust på nuværende tidspunkt. Set ud fra alle andre biler ved de 30 til 40k, så står de pænt.

Men kan man så forvente de ruster voldsomt inden et par år.?

• #4   24. dec 2009 Nu har jeg haft min s40 i 4år den er fra 98 og er lige blevet synet, og er blevet kigget rigtig godt efter for rust over alt der er ingen ting.Godt nok har den fået undervogensbehandling et par gange i gennem årene... men der er intet i vanger og skærm kanter så det kan jeg da ikke forstå det skulle være et støre problem i forhold til andre bil fra 98!!! alle biler begynder da at ruste hvis man ikke behandler det ordenligt

• #5   24. dec 2009 Benzinpumpen er svag på V40 så mon ikke også den er på S40?

Men hvis du søger volvo ville jeg vælge en anden model... en "rigtig" Volvo.. Var glad nok for min V40 der bare ikke så meget Volvo over dem smiley

• #6   24. dec 2009 det eneste den bil har koster mig i de 4 år er en markerings lygte i kofanger og en antennering oppe ved nøglen!! og så har jeg kørt 2 sæt skiver+klodser op for og bag... så alt i alt en ganske fin og drift sikker bil men man kan da godt være uheldig og få en s40 mandags bil.....

• #7   24. dec 2009 Brian A: Som regel kan man slet ikke se de er rustne før man piller alt plastik af, men derfor behøver din selvfølgelig ikke at være det. men generelt er de meget rustne.

Og ja det er rigtig at benzinpumpen er svag på dem.

• #8   24. dec 2009 som kofoed skriver er det ikke en "rigtig" volvo.. det er en mitsubishi carisma i forklædning...

• #9   24. dec 2009 få en prøvetur, inden du tænker mere over en S40. .
    for en 3 års tid siden, kendte jeg 2 personer uafhængigt af hinanden, som var tæt på at købe en, lige indtil de havde prøvet den..
    de havde samme beskrivelse af at de ikek følte sig tilpas i bilen, og de sad underligt. .
    lidt spøjst og høre den samme beskrivelse fra 2 personer, som ikke kendte hinanden, inden for 2 uger. . smiley

• #10   24. dec 2009 Jeg har INTET Erfaring med volvo, så derfor er jeres indlæg vigtige. Der mange delte meninger om den har jeg hørt, volvo folket elsker den, og " andre " er ikke så glade for den.

Men nok rigtigt nok " J ", en prøvetur kan jo være første skridt, men er nu mest nervøs for at købe en bil som koster yderliggere meget i reperationer. Men gennerelt synes jeg bare sådan en bil ser sund ud når den kører runt på vejene.

Har altid selv kørt BMW, Audi og VW, men man skal også prøve noget nyt af og til..

• #11   24. dec 2009 Kender personen som ejede denne bil , http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=38563 .

Og den var ihvertfald ikke kedelig , og sys også både man sad godt + gode køreegenskaber, men det er self og så t4 model .

• #12   24. dec 2009 Hej Claus P.

Kan fornemme der er brugt mega mange penge på den, men den er sku blevet flot ja. Dejligt at høre han er glad for den, men må jeg lige stille et lidt dumt spørgsmål.

Det der t4? Er det turbo eller blot udstyrsmodel.? Kender som sagt intet til VOLVO smiley Men har hørt mange snakke om t4

• #13   24. dec 2009 Ja der blev brugt rigtig MANGE penge på den, ved ikke med udstyr, men der var meget i udstyr i den, men det en turbo model så meget ved jeg da smiley

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #14   24. dec 2009 Jeg er blevet rigtig godt tilfreds med vores, på trods af lidt skepsis da vi købte den.

Jeg har skiftet tårnlejerne, de knagede. Ellers ingen grimme overraskelser - heller ikke i form af rust.

Hvad angår at S40 skulle være "en Carisma i forklædning", så har jeg ladet mig fortælle at det nærmere er omvendt. Altså Carismaen der har Volvo komponenter i undervognen...

Nåh ja, gearkassen skulle være et svagt punkt på S/V40 fra 1996 og frem, den er også fra Renault så det overrasker vel ikke?
    Vores var meget slasket i gearskiftet da vi købte den, men værkstedet udskiftede bare bøsningerne i skiftemekanismen - så føltes den som ny igen på trods af 180.000km på klokken.

• #15   24. dec 2009 Hej Martin
    Ja som sgat vil der jo nok altid være lidt at skifte ved en bil fra 96, og man jeg har da også efaret med lidt søgning at gearkassen skal man være opmærksom på.
    Men denne bil har bare så meget mere udstyr end konkurenterne i samme prisleje, selvfølgelig skal den også være mekanisk ok.

Men som udgangspunkt må jeg være særligt opmærksom på rust, gearkasse på denne model. ( men flere har fået undervognsbehandling, så det må være et godt tegn. )
    " Martin " : Hvordan er den på de lidt længere ture.?

• #16   24. dec 2009 Jeg har selv haft en s40 fra 96. Har været glad for den, men solgte min da jeg kunne se at den inden for et år eller to vil blive slem rust messigt.

Men hvis jeg var dig, ville jeg kigge efter en phase 1,5 eller 2. De starter i år 2000. Kvalitetsmæssigt er de meget bedre end de gamle, og de har heller ikke de samme rust problemer.

• #17   24. dec 2009 Det man skal være særligt opmærksom på ved en s40 phase 1:

Rust
    Gearkasse, den version hvor bakgearet ligger ved siden af 1. (M5P) tegn på gearkassen er slidt, kan være at syncromessen mellem 2. og 3. er slidt. Eller at bilen ikke går i bakgear i første forsøg.
    Tandstang. Der er tit slør i de ældre modeller. Har skiftet 2 af sådanne. Betyder også at retningsstabiliteten ikke er særlig god.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #18   25. dec 2009 Mikkel M

Den er OK på længere ture, hvis man da ser bort fra benzinforbruget. Den er generelt temmelig tørstig, på trods af det kun er en 1800.
    I dagligdagen, småture og lignende, kører vores ikke over 10 km/l. Jeg har præsteret at tanke før en langt motorvejstur og udregne et forbrug på 8,8 km/l, og da vi ankom til destinationen et forbrug på 12,5 km/l. Og det var motorvej med ikke over 130 km/t på noget tidspukt, meeeeget forsigtig fod og økonomien i første række.

Jeg ved ikke om der er en fejl på vores, men jeg har ladet mig fortælle at de er ret tørstige generelt...

Vores har heldigvis ingen af de gearkasse syndromer Janus beskriver. Ej heller tandstangs-slør.

• #19   28. dec 2009 Det var sgu da først da volvo puttede deres M56 gearkasse I bilen, de fik problemer med gearkasserne ja og kobling/svinghjul. Hvis den gamle gearkasse fik skiftet sin olie til tiden volder de næsten problemer, dog kun med lidt oliespild, og de slidte bøsninger.

Kommentér på:
Nogen + / - med Volvo S40

Annonce