4.165 visninger
|
Oprettet:
Nogen + / - med Volvo S40 {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Vi leder i øjeblikket efter en bil som ligger omkring de 30 til 40000k.
Set ud fra budgettet, så er vi op til flere gange stødt ind i Volvo S40 fra 96 og frem til 00. Budgettet ligger her omkring, samt der er ofte super meget udstyr i denne model.
Oven i dette, så tror vi at det er en bil, som er super til de lidt længere ture på mortorvejene.
Er jeg ude i en alvorlig farezone med en volvo? eller hvad siger i.?? Håber meget på jeres hjælp og erfaringer...
Med venlig hilsen Mikkel
nov 2006
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 84 Svar: 710
Og det er altså en dyr omgang når bilen også skal til maler.
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Ellers en fin - men kedelig bil.
apr 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 14
Men kan man så forvente de ruster voldsomt inden et par år.?
mar 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 30 Svar: 59
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 25 Biler: 9 Emner: 169 Svar: 2.730
Men hvis du søger volvo ville jeg vælge en anden model... en "rigtig" Volvo.. Var glad nok for min V40 der bare ikke så meget Volvo over dem
mar 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 30 Svar: 59
nov 2006
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 84 Svar: 710
Og ja det er rigtig at benzinpumpen er svag på dem.
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 8 Emner: 96 Svar: 1.562
sep 2004
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 59 Svar: 2.605
for en 3 års tid siden, kendte jeg 2 personer uafhængigt af hinanden, som var tæt på at købe en, lige indtil de havde prøvet den..
de havde samme beskrivelse af at de ikek følte sig tilpas i bilen, og de sad underligt. .
lidt spøjst og høre den samme beskrivelse fra 2 personer, som ikke kendte hinanden, inden for 2 uger. .
apr 2007
Men nok rigtigt nok " J ", en prøvetur kan jo være første skridt, men er nu mest nervøs for at købe en bil som koster yderliggere meget i reperationer. Men gennerelt synes jeg bare sådan en bil ser sund ud når den kører runt på vejene.
Har altid selv kørt BMW, Audi og VW, men man skal også prøve noget nyt af og til..
okt 2004
Følger: 36 Følgere: 36 Biler: 4 Svar: 9
Og den var ihvertfald ikke kedelig , og sys også både man sad godt + gode køreegenskaber, men det er self og så t4 model .
apr 2007
Kan fornemme der er brugt mega mange penge på den, men den er sku blevet flot ja. Dejligt at høre han er glad for den, men må jeg lige stille et lidt dumt spørgsmål.
Det der t4? Er det turbo eller blot udstyrsmodel.? Kender som sagt intet til VOLVO
okt 2004
Følger: 36 Følgere: 36 Biler: 4 Svar: 9
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
Jeg har skiftet tårnlejerne, de knagede. Ellers ingen grimme overraskelser - heller ikke i form af rust.
Hvad angår at S40 skulle være "en Carisma i forklædning", så har jeg ladet mig fortælle at det nærmere er omvendt. Altså Carismaen der har Volvo komponenter i undervognen...
Nåh ja, gearkassen skulle være et svagt punkt på S/V40 fra 1996 og frem, den er også fra Renault så det overrasker vel ikke?
Vores var meget slasket i gearskiftet da vi købte den, men værkstedet udskiftede bare bøsningerne i skiftemekanismen - så føltes den som ny igen på trods af 180.000km på klokken.
apr 2007
Ja som sgat vil der jo nok altid være lidt at skifte ved en bil fra 96, og man jeg har da også efaret med lidt søgning at gearkassen skal man være opmærksom på.
Men denne bil har bare så meget mere udstyr end konkurenterne i samme prisleje, selvfølgelig skal den også være mekanisk ok.
Men som udgangspunkt må jeg være særligt opmærksom på rust, gearkasse på denne model. ( men flere har fået undervognsbehandling, så det må være et godt tegn. )
" Martin " : Hvordan er den på de lidt længere ture.?
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 371
Men hvis jeg var dig, ville jeg kigge efter en phase 1,5 eller 2. De starter i år 2000. Kvalitetsmæssigt er de meget bedre end de gamle, og de har heller ikke de samme rust problemer.
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 371
Rust
Gearkasse, den version hvor bakgearet ligger ved siden af 1. (M5P) tegn på gearkassen er slidt, kan være at syncromessen mellem 2. og 3. er slidt. Eller at bilen ikke går i bakgear i første forsøg.
Tandstang. Der er tit slør i de ældre modeller. Har skiftet 2 af sådanne. Betyder også at retningsstabiliteten ikke er særlig god.
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
Den er OK på længere ture, hvis man da ser bort fra benzinforbruget. Den er generelt temmelig tørstig, på trods af det kun er en 1800.
I dagligdagen, småture og lignende, kører vores ikke over 10 km/l. Jeg har præsteret at tanke før en langt motorvejstur og udregne et forbrug på 8,8 km/l, og da vi ankom til destinationen et forbrug på 12,5 km/l. Og det var motorvej med ikke over 130 km/t på noget tidspukt, meeeeget forsigtig fod og økonomien i første række.
Jeg ved ikke om der er en fejl på vores, men jeg har ladet mig fortælle at de er ret tørstige generelt...
Vores har heldigvis ingen af de gearkasse syndromer Janus beskriver. Ej heller tandstangs-slør.
okt 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 23 Svar: 324
Nogen + / - med Volvo S40