{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.459 visninger | Oprettet:

Kun kold luft ind i kabinen {{forumTopicSubject}}

Hey alle er der nogen der har prøvet at der kun kommer kold luft ind i kabinen. Og ventilatoren til køleren kører uafbrudt. Tempereturen ligger en smugle over de 90 grader.
Jeg håber nogen kan hjælpe mig for det er fu..... koldt om morgenen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kun kold luft ind i kabinen
  • #1   5. jan 2010 Sorry det er en fiat punto fra 2001 tror jeg

• #2   5. jan 2010 kan være slangen der går til varme apperatettet tjek det

• allan h
    allan h Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 45
    #3   5. jan 2010 Hmmm en del muligheder,en termostat defekt,varmeapparat defekt ell kølevæsken er frosset....

• #4   5. jan 2010 Jeg kan ikke forstå hvorfor blæseren skal køre uafbrudt.
    Bilen har stået stille i 14 dage jeg startede den først op i morges så var problemet der

• #5   5. jan 2010 Yasin K
    Der er ikke nogen slanger der er gået i stykker så vidt jeg kan se, men ligger varme apperatet i motorrummet eller inde i kabinen?

• #6   5. jan 2010 Allerførst så check om der overhovedet er nok kølervæske på !
    Varmeapp ligger højest i langt de fleste biler, så når der mangler kølervæske = kold kabine.

Inden du så starter bilen, så åben til kølervæsken - er den frosset i beholderen eller grødagtig, så skal der koncentreret kølervæske på for så er dit frysepunkt for lavt for kølervæsken.

• #7   5. jan 2010 jeg startede bare motoren uden at tænke over at det, så kunne jeg have smadret den hvis kølervæsken er frosset til?
    Når jeg åbner for kølervæske beholderen så står vandet og bobler en smule, efter 15 så boblede den lidt mindre

• #8   5. jan 2010 Ventilator køre = den ser motoren være for varm.
    Ingen varme i kabinen = du mangler enten væske på dit køler system, eller som der nævnes, så er det jo frost for tiden og det sker tit at biler som har været efterfyldt med alm. vand fryser til og så har du ingen flow i sit system.

Men du har jo konstateret vand i beholder, så jeg vil ogs ågætte på frossen væske og det kan godt have ødelagt din toppakning, frossen væske fylder mere end flydende væske og inde i motoren kan det kun udvide sig ved at presse på toppakningen eller flække din blok.
    Så ja jeg ville nok starte med at tænde bål op nede under bilen i form af 1 stk. varme blæser eller bedst, få bilen ind i en opvarmet hal eller garage.

Men boblerne kunne godt tyde på at din toppakning har lidt skade af en frost sprængning.
    Når det så sker, så skal du igen være meget opmærksom på om det er ind til en af cylinderne, fordi hvis den står under vand og du prøver at starte motoren, så kan du rigtig få smadret motoren efter som starteren normalt er utrolig stærk og bare presser på og vandet kan igen så kun springe toppakningen for at få lov at komme til at være et sted hvor der pludselig bliver for lidt plads (kompresion)

Hold øje med det når du får hældt nyt væske på bilen.

• #9   5. jan 2010 har samme spørgsmål, bare vedrørende en G3 1.8. men jeg har så lagt mærke til at den nederste slange fra køleren til motoren, ikk blir særlig varm, er vi så ikk enig om det er termostaten der er gået?
    engang imellem kommer der lige 2 sek med varm luft, men så blir det kold igen.
    der er kølervæske på, men før vinteren og frosten kom, så var der kun vand på, derefter er der kommet kølervæske på, blandet op med vand.

• #10   5. jan 2010 Din thermostat sider nederst der på din Golf 3 1.8 motor ja.
    Normalt så sætter thermostatter sig kun i åben tilstand elelr halvåben.
    det er sjældent en thermostat sætter sig fast i lukket tilstand.

Men hvilke slanger føler du på?
    Husk på at den nederste køler slange fra køleren jo som altid vil være kold fordi det er den nedkølet væske som kommer herfra køleren.

Det at du kan mørke den veksler med varm/kold i 2 sek. tyder faktisk på at din thermostat rent faktisk virker fordi den regulere vandet.

• #11   5. jan 2010 brabus:

der sidder en slange der går hen øverst i køleren, og nede i bunden, går der en gummi slange fra køleren, og hen til termostaten, det er den slange der går hen til termostaten, som jeg har mærket på, og den er slet ikk kold, men det skal den måske IKKE være?

Før vinteren kom, fyldte jeg KUN vand på, og lidt efter frosten kom, fyldte jeg kølervæske på, blandet op med vand.
    men de første dage der kom rigtig frost, der sad vandpumpe hjulet fast (mener jeg det hedder) det fik jeg så til at køre rundt, men så kogte bilen over. og det blev den ved med at gøre, selvom jeg slukkede og tændte igen når den var kølet ned. jeg fandt ud af at et vandrør var gået hul på, pga rust, det fik jeg så skiftet, og udluftet systemet, men nu vil den ikk give varme ind til kabinen.
    der sidder 2 slanger som går fra motorrummet, og ind til varme apparatet, og de er vame, men der sker intet inde i kabinen?

• #12   5. jan 2010 Har du luftet ordentligt ud?

Du skal sætte bilen i tomgang og lade den stå indtil blæseeren starter og slukker igen.
    Lad den gøre det et par gange, så skulle den meget gerne være luftet ud.
    Men nej den nederste slange på køleren skule gerne altid være meget koldere end den i toppen.
    Det løber jo netop igennem køleren for at blive kølet ned :o)

Selvom thermostatten lukker, så er det lavet sådan på den at vandet stadig kan køre ind til varme apperattet, så uanset om den virker eller ej skal du kunne få varme på dit varme apperat.

Men det vil tage længere tid om vinteren fordi vandet bliver kølet meget mere ned, så derfor tager det også længere tid om at varme op.

Du kan fremskynde prosessen ved at slå helt over på kold vand når du starter bilen på kold motor og så slå den over på 0 på blæser styrken og evt. slå den over på recirkulation.
    Så venter du til bilens varme indikator er halvt oppe til hvor den plejer at skulle stå, og så slår du varmen til ind til kabinen.

Det der sker er at hvis man starter med at have blæseren på eks. fuld knald og over på varme, så sender man jo faktisk det kolde vand ind gennem varmeapperattet og nedkøler væsken yderligere, så derfor kan det være svært at få varme på bilen hvis man lægger ud med at kræve varme fra en kold bil før væsken egentlig er varm.

Nogle biler kan faktisk gå meget ned i arbejds temeratur om vinteren hvis du sætter fuld varme på bilen mens du køre 110 på motorvej hvor vindkøle effekten på køleren er størst, så får den virkelig kølet væsken ned både ude i fronten men her kan din thermostat nemlig hjælpe med at bremse den kolde væske i at komme ind, men det sker jo ikke med varme apperattet som bare køler derud af, så nogle gange kan man få mere varme af at sætte blæseren på trin 1 frem for at blæse på fuld skrue :o)

• #13   5. jan 2010 Brabus:
    ja vi luftede ud i knap 30 min, for at være sikker på der ikk var mere luft i systemet. den stod på varm luft, og 0 i blæse styrke. og da den havde luftet ud et par gange, tændte vi for blæseren, men der kom stadig kun kold luft ud, så derfor lod vi den stå og lufte lidt mere ud, men der kom stadig kun kold luft ud.
    men det undrer mig lidt, at når jeg starter op og kører fx 15 min, så stiger den til 110 grader på temp. måleren. men så falder den til ca 70-80 grader, men den vil stadig ikk give varm luft. og har lagt mærke til at den svinger i temperatur på måleren, hvis det går op og ned af bakke. det har jeg sku aldrig oplevet før.

• #14   5. jan 2010 Ny termostat - sådan som jeg læser det er den defekt.
    Hvis din kølervæske har været frosset mens du startede bilen, burde du kontrollere/udskifte vandpumpe.

• #15   5. jan 2010 Ja med den forklaring hælder jeg mest til din thermostat.

• #16   5. jan 2010 hey nu har jeg ikke lige læst alle de mange svar der er kommet .. men min ven har lige haft samme problem på sin golf 4 .. startede og kørte så en tur på de har 20 km.. masser af varme.. så ind og få lidt og spise .. Og så da han skulle hjem var der ingen varme overhovdet .. det var hans vandpumpe der var gået i stykker der .. hans blev også lidt over 90 grader..

• #17   5. jan 2010 Jeg har prøvet i min Golf! Det var varmeapparatet der var blevet utæt, nyt i og så derudaf igen:)

Kommentér på:
Kun kold luft ind i kabinen

Annonce