{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.577 visninger | Oprettet:

Skrotningspræmie Sådan...;-) {{forumTopicSubject}}

Hej

Sad lige og søgte lidt, da der ofter er så mange spørgsmål om skrotnings præmier herinde, altså hvor meget man kan få når man skrotter sin gamle bil...

Prisen er 1750,-kr. uanset jernprisen som man faktisk går og tror, da det er importørene at bilen der skal betale gildet efter nyere regler.
Jeg var faktisk ikke selv klar over det, men det er da noget skrothandlerne holder tæt ind til kroppen, da det åbenbart har været sådan siden 2007....
De skal jo selv søge om refundering ved importørene eller hvordan det sker ved jeg ikke, men hvis man aflevere sin bil skal man jo ifølge disse artikler have 1750,-kr, hvis man selv aflevere bilen, og selv afmelder bilen og sender papirene ind, den seneste "krise" har mange skrothandlere jo undskyldt den lave pris på jern med at de ikke kan give mere for bilen. (fakta de er nogle forbandede svindlere)

Se linkene...

http://www.mst.dk/Virksomhed_og_myndighed/Affald/Ofte+stillede+spoergsmål+paa+affaldsomraadet/Spoergsmaal_og_svar_om_biler.htm

http://www.miljonyt.dk/83/337.htm


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skrotningspræmie Sådan...;-)
  • #2   6. jan 2010 Det kommer som et chok for mig at skrothandlere kan finde på at snyde ;o)

  • #3   6. jan 2010 Ja hvad skal vi så med en miljøordning når ikke engang staten sætter sig ind i hvor meget skrothandlerne bruger skrotningsstøten til at trække penge ind til dem selv.....;-))


    http://www.skrotbil.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=62

    http://www.refero.dk/


  • #4   6. jan 2010 Grundet til de nedsatte priser er at de tit skal hente bilerne, papirarbejdet og det hele tager de også penge for. Jeg plejer at få 1200 pr bil, uanset stand og hvad der er i dem. Og så bliver de hentet. Fair deal, synes jeg.

  • #5   6. jan 2010 Jeg har fået 2000 kroner hver gang de sidste par år..

    i Gram..

    Han er produkthandler, i stedet for ophugger


  • #6   6. jan 2010 Mantadoktoren giver også 1200-1500 afhentet og det er helt okay med mig :o)

  • #7   6. jan 2010 Plejer os at køre ud til krogh i gram. Han er ikke medlem af DAG dvs at han ikke er underlagt alle de bestemmelser der ellers måtte være, hvilket også gør ham lidt nemmere og handle med.

  • #8   6. jan 2010 Dem jeg bruger omkring vejle, hav været nede på under 1000,-kr. på et tidspunkt 800,-kr. for en intakt bil,,,
    Jeg syntes bare det er noget svineri når nu loven er der og pengene at der skal være så mange forskellige priser på en skrotning, og jeg har som regel altid afleveret mine biler ved porten...

    Om jeg så for billige priser er jo sagen uvedkommende, men at skrothandleren tager eksempelvis 250-500 for at skrotte din bil og så samtidig kan få oveni ved importørene og ikke mindst vidersalg oveni....

    Hvis man tager tallene på skrotning af biler i en af artiklerne hvor de skriver 100.000 biler på et år, og så skrothandlerne kræver eksempelvis 750 for papirarbejdet, så er vi jo oppe på 75.000.000,-kr. i fortjeneste, og hvis de så kan sende den samme regnng til importørene så kan det jo ganges med 2, så de skraber lige 150 mill. ind på den konto for nada, det er jo deres erhverv, og de sælger jo stumper ved siden af, selv om de skal tappe væsker af ved siden af, giver det jo ikke det store tab....
    Allerede her har de scoret 150 mill. på den konto...
    Så tager man lige 100.000 biler, gange med en gennemsnitsvægt på 600 kg.
    Som de kan få ved produkthandlerne bagefter....
    Det giver jo 60.000.000 kg. = en pris lige nu = 30,000,000.00 kr.

    http://www.terkelsen-as.dk/default.php?lang=1&page=5

    Så først .:
    150,000,000.00,-kr. i attester. og derefter. jernprisen.
    30,000,000.00,-kr. og hvis de så mindst sælger for ca. 1500,- i snit pr. bil i stumper.
    150,000,000.00,-kr.

    Sum 330 mill... til husleje og afskaffelse af væsker og olie, så må der da være lidt til kaffekassen og det løse...;-))


  • #9   6. jan 2010 Dan .

    nu tager de jo kun de 750 for papir engang og ikke to!

    skrotpræmien er de 1750 kr. minus gebyr for skrotning som ophuggerne tager det er så de 750 som du nævner.

    de kan her efter KUN hente de 1750 kr. fra impotøren som skrotpræmien er! som du skriver det så mener du at de kan hente 1750+750 kr. det passer jo slet slet ikke!

    men ud over det så er vi enige om at en ophugger burde tjene pænt godt på en bil.

    spurgte på en bagklap til min 405 stc. den anden dag fra 1300-1500 kr. for en bagklap med motor, rude og lygter!!! :| var ved at sluge min tunge.

    mit bud er at de mindst sælger for 5000 i stumper pr. bil!

    et sted ville de have 1500 pr. dør med indmad!... PR. DØR!!!! så køber man nu en bagklap og 2 døre så har man smide 4500 kr.!!!!


  • #10   6. jan 2010 Synes de er ccol, hvis de kan tjene så mange penge dér

  • #11   6. jan 2010 Kennet L

    Du misforstod, men du skriver det jo selv, de kan jo få de 1750 via imortøren, og de 750 ved dig, så jo det giver netop 1750+750...

    Jeg har jo slet ikke indregnet de 1750,- i det løse overslag....

    Jeg har regnet med 750+750 = 1500,-kr...

    Og ja jeg tror da gennemsnits beløbet sikkert er højere på hvad de sælger stumper for, men det er jo også sjældent man hører dem bekage sig offentligt, det er kun når de skal af med mønterne for en bil der skal skrottes...;-))


  • #12   6. jan 2010 Dan .

    de 1750 er jo det som ophuggeren får for at skrotte bilen og typisk udbetaler ophuggeren et beløb til ejeren for bilen.

    altså.

    du aflevere en bil, skrotpræmie er 1750 minus et grbyr på 750 for at ordne attester isv, altså får du 1000 i hånden med der fra! du giver jo ikke ophuggeren 750 kr og går der fra uden noget!!

    har aldrig prøvet at jeg skulle give ophuggeren 750 og mistede 750 at min "præmie" (de 1750) samtidig!!!.

    de mindste jeg har prøvet at få er 1500 og det er 1750 minus 250 for papir arbejde!


  • #13   6. jan 2010 undersøgte også lidt for et stykke tid siden, da jeg ikke syntes min ophugger var helt reel, og her er svaret

    Kære Ken Hansen

    En registreret ophugger er ikke forpligtet til at modtage en bil til ophugning og han bestemmer selv den pris, du skal betale for affaldsbehandlingen.

    Men du kan altid aflevere en udtjent bil til en af de ophuggere, der er med i refero-ordningen. se www.refero.dk. Disse ophuggere er forpligtet til at tage udtjente biler tilbage.

    De kan kun tage sig betalt for udgifter til administration (ca. 250 for afmeldling af bilen og indesendelse af skrotningsattest) samt manglende væsentlige dele (max 500 kr. for manglende motor, gearkasse og katalysator). det er i den forbindelse uden betydning om bilen er udbrændt.

    Venlig hilsen

    Peter Grau
    Miljøstyrelsen
    Strandgade 29
    1401 København
    tlf nr. 72 54 40 00, direkte 72 54 41 91
    Fax nr 32 54 83 64
    e-mail: pgr@mst.dk
    officiel post bedes sent til mst@mst.dk



  • #14   6. jan 2010 Kennet L

    Det er ikke ophuggeren der får præmien på 1750 kr. men dig...

    Derfor BETALER DU evt. 750,- til huggeren for at han tager imod den...

    Hvis du aflevere bilen til huggeren og får en kvittering, så kan du selv afmelde bilen, og indsende papirene til miljøstyrelsen....og så burde DU få de 1750,-kr.....og ikke skrothandleren, men at han skal have evt. 750,-kr. for at formidle din bil er en anden ting...
    Så at jeg siger at du betaler de evt. 750 kr. til skrothandleren er en ting, men når man vælger den ordning som jeg har skrevet om, ligesom ("-" ken (Fætter) "- ") også lige har oplyst... ja så skal DU have alle pengene fordi at afleveringen er GRATIS for dig, se linkene....
    Men i min beregning har jeg tillagt øvrige 750 kr. som hvis du læser det igennem, så skal Bilimportøren betale skrothandleren for at behandle bilen miljømæssigt, og denne satte jeg til 750 (fiktivt) fordi det er jo også det skrothandleren kræver af dig evt.
    Så derfor giver det 2 x 750,-kr.som jeg skrev, og de har intet med DIN skrotpræmie at gøre...
    Det er jo en lov de har lavet for at fjerne miljøsvineriet fra gader og stræder, du kan også se at evt. kommune eller politi nu kan få 1750,-kr for at fjerne bilerne, som de jo skulle kræve tidligere ejer for hvis bilen blev smidt et sted uden plader...
    Men derfor får skrothandleren jo ikke noget for at miljøbehandle bilen og den skal som jeg har læst det, kompenseres ved bilimportøren... derfor mit udlæg på denne måde...
    Men om du trækker de 750,-kr fra så er det jo "kun" 75 mill. de går glip af på den konto, så hvis skrothandleren intet får ved bilimportøren vil mit regnestykke jo bare ende med at de kun ville få 255 mille. i fortjeneste på den konto..
    Men som ("-" ken (Fætter) "- " ) også påpeger i hans indlæg, KUN hvis man bruger de autophuggere / miljøbehandlere der er tilsluttet tilbagebetalingsordningen.....
    Men det er jo heller ikke kun den gruppe der skrotter bilerne men også skrothandlere uden tilslutning, og det er jo dem der tager sig godt betalt for at ligge miljøpulje pengene ud for en kort tid...;-))
    Men nok om det herfra.... det var også bare en oplysning....? ;-)))


  • #15   6. jan 2010 Dan .

    så er vi mere enige smiley

    bare glad for jeg somregl ripper bilerne for alt hvad jeg kan bruge inden de ryger til skrot, hehe smiley


  • #16   7. jan 2010 lige et surt opstød smiley
    Ripper man biler helt, så det kun er et karos man kommer med, får man mindre penge, selvom de nu ikke skal miliøbehandle bilen og derved spare deres tid, men de får stadigt det samme og spare tid!!!
    Spurte min skrothandler hvordan det hang sammen og det var pga mindre vægt sagde han og spurte så hvad man fik for et ton jern 137kr Så måtte jeg grine, mister 750kr fordi bilen ikke er hel og har rippet jern vægt for ca 70 kr, skal lige siges at der hvor jeg aflevere biler er en skrothaldler og sælger ikke dele fra biler, men det slutterde med 1500 for en rippet bil og 1750 for en hel, efter at ha fortalt ham at hans Tandlæge regning ville blive større end det han snød mig for:-( utroligt man skal gå Så hådt til dem for ikke at blive snydt.

    Ps har efter føglende haft nogen gode snakke med ham og også søgt arbejde der, men tider var ikke så gode, så han havde brug for en mand mere smiley


  • #17   15. apr 2013 2000 kr afhentet i nordjylland..nyere skadet biler købes til god pris

Kommentér på:
Skrotningspræmie Sådan...;-)

Annonce