{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.090 visninger | Oprettet:

Alexandra M
Alexandra M
Tilmeldt:
17. sep 2005
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

søger en god tøse bil {{forumTopicSubject}}

Hej..
Jeg er en pige på 18 år som står og skal til at købe en bil.. Men har svært ved at finde en passende bil og tænkte på om der var nogen der havde nogle forslag til en god bil??

Jeg har kigget på modeller som VW bobbel, Citroen 2CV, Mini og andre biler i den kategori. Mit problem er at jeg er ret vild med biler der har det et lidt ældre look men vil samtidig gerne have en bil der er:

Sikker at køre i
Koster ikke for meget i benzin
Er i god stand
Ikke for dyr at købe

Håber der er nogen der har nogle gode ideer til en bil for er virkelig i vildrede…
Mvh Mourier


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  søger en god tøse bil
  • #1   17. sep 2005 hvad har du af penge til at smide i projektet?

  • #2   17. sep 2005 når du siger at du kan lide gamle biler hva mener du så?
    en polo kan jo f.eks også være en gammel bil!
    for hivs det er så har jeg en til salg smiley


  • #4   17. sep 2005 en bobbel, kan forsikres som veteran, men der er tit krav, som garage, hverdagsbil og lign. den holder godt pris, og det er en cultbil. det er et godt valg, hvis man godt kan lide ældre biler og ikke behøver den store køre luksus der er i nyere biler.

  • #5   17. sep 2005 biler vejer nærmest intet, hvilket som sagt går meget ud over sikkerheden, og bilen som kører med karborator er jo ikke det man vil mene kører langt på literen, men sådan er det jo med ældre biler

  • #6   17. sep 2005 utroligt som jeg staver, skide fjernsyn smiley

  • #7   17. sep 2005 Havde valgt en Pug 206. Godt nok ikke gammel, men en lille tøseslæde

  • #8   17. sep 2005 Ja total tøsebil

  • #9   17. sep 2005 kender en der har en gammel bobble.. den går kun omkring 7-8 på literen, om vinteren, pga, varmeanlægget sluger så sindssygt smiley

  • #10   17. sep 2005 Hvis du vil have en gammel sikker bil så vælge da en gammel Volvo Amazon kanon fed bil

  • #11   17. sep 2005 Alexandra M>> Ring når du vil køre, så kan du få en tur i min.....sikker, billig (ingen kvaler, far betaler (mig)) og den har lige kuløren....hvor er problemet?


  • Alexandra M
    Alexandra M Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #12   17. sep 2005 Alexander(21): har ca. 20.000 måske lidt mere hvis jeg finder et godt køb...

    Thomas: nej det er det der er mit største problem vil gern have en nogenlunde sikker bil så det ik er mig der kommer mest til skade men fodgængeren ;D

    Mario K: med gammel bil mener jeg noget i stil med dem jeg har kigget på elr noget der bare minder lidt om...

    Tammy c: okey det lyder måske ik helt dårligt, hvor meget ska hun have for den? og har du evt. billeder af den??

    Anders T: hehe okey tak ik dårligt med en tur smiley må indrømme jeg synes din saab er ret fed lige sådan en slags jeg går og kigger efter.. er den god og kører i, ved du hva man evt. ka købe en for, er den sikker og nogenlunde billig at køre i??




  • #13   17. sep 2005 Et godt råd, køb i Sverige og importer, sådanne "oldschool" biler er ret meget dille og priserne vælter opad....det er langt billigere i enten tyskland eller sverige afhængigt af biltype og nemt at få dem omregistreret.

    Mht. min 96'er er der følgende at sige: den kører kanont, perfekt komfort, lidt meget "larm" fra motor men sådan er det med gamle biler. Billig og skker er den men man skal kende en masse for at få den lavet, reservedele er svære at skaffe. Den ksoter minus i afgift og forsikring men er omvendt ikke fed at køre i om vinteren.
    I DK står en 96'er fra 10-45 afhængigt af standen. Men hvis den skal være flot og nice koster det.....det er en fordel hvis man kender nogen der kan skrue eller kan selv men ikke et must, jeg var "grøn" i biler da jeg fik den.
    Det er en super fed ide at have 2 biler hvor den ene er til hverdag og den anden til fest....men det er bare en ide!!
    A


  • #14   17. sep 2005 Ronnie>> Den påstand må du så hellere bevise, de får stadigt topkarakter i crash og NCap tests.....
    De gamle saaber var luksusbiler i 60 og 70erne, bla. pga. sikkerheden. Sikkerheden er dog ringe i min bil sammenlignet med en ny med abs og airbags....


  • #15   17. sep 2005 Mht. En volvo amazon som SImon P nævner så er den måske ikke så dårligt et valg. den opfylder hvert fald 3 af de 4 krav.

    SIkkerheden ift. Bobble eller 2CV er langt bedre, ikke for forgængeren (som sikkert dør) men dig.

    Du kan sagtens finde en hædelig Amazon til 20.000.

    Vedligehold er ikke det store problem hvis du ikke er perfektionist da den er meget robust. Hvis du kører med standard motor er den også utrolig driftsikker.

    Økonomien er dog ikke alt for god i sådan en vogn. Den kører 8 i snit med mig bag rattet, men på trods af det er er den sværd at få over 10 km/l.


  • #16   17. sep 2005 og nej jeg er ikke ordblind - bare meget træt.......

  • #17   17. sep 2005 Lars>> Er Amazoner så billige? Det er en super flot vogn, jeg er tosset med dem. Dog må jeg ærligt erkende at jeg synes komforten ved kørsel er bedre i saab kva. den bedre undervogn og hjulophæng men amazonen oser af charme, det er et godt valg til "tøsen" der vil have oldtimer vogn....

  • #18   17. sep 2005 En kadett c er total cool ældre vogn, men om det lige er en tøsevogn det ved jeg ikke.

    Men der kører da en tøs rundt i en rød som er voldsænket og med små tyskerfælge på her omkring herning/videbæk


  • #19   17. sep 2005 ExtremeCars>> Vidste ikke de var til salg?
    Fint, jeg vil så godt have din Boxster, din S2000 og din Phaeton til hverdagsøse......hvad bliver det?


  • #20   17. sep 2005 Køb min... Total tøsebil og har selv ordnet det hele!

  • #21   17. sep 2005 Ronnie>> Læs lige én gang til...de nye saaber får stadigt topkarakter og lever (lidt for højt måske) på deres kvalitet ift. sikkerhed....men sikkerheden i MIN 96'er er ringe ift. en ny bils, det står tidligere i indlægget....og vier enige!

  • #22   17. sep 2005 ahhh havde ikke lige tjekket det med prisen... Pis... Nåårh men den er sQ sikker at køre i og billig i Diesel!

  • #23   17. sep 2005 Anders T.

    Det kommer jo an på hvilken stand man søger og hvor tålmodig man er. Med 20.000 på hånden er det hvert fald ikke svært at finde en ok vogn, men 1 -ejers der er passet og plejet koster for det meste 30.000+

    F.eks. denne.
    http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=694277&page=1
    Den har kørt langt men det er trods alt dem motorblok der har verdensrekorden i holdbarhed så det burde ikke være noget problem. Har selv haft en amazon i familien der rundede 500.000 km uden de store problemer.


  • #24   17. sep 2005 Alexandra M>>

    Et godt råd. Byd 15 klik på den Amazon og ring til Lars når den skal gåes efter overalt. Derefter kigger du forbi Kbh så kender jeg en dygtig smed der laver hullerne og så er du godt kørende for 25kilo i en fed vogn....jeg har en specielimporteret original nikkehund til din hattehylde, du må købe......special pris fordi det er dig smiley


  • #25   17. sep 2005 Underbyggelse af min påstand

    http://www.volvocars.com/Services/Repairandmaintenance/p1800/

    Den kører også med en B20 blok, og 2 millioner MILES er da også en en sjat km smiley


  • #26   17. sep 2005 damn det er langt.....hvor er du fra? Der bor et par amazoner her rundt om hjørnet (valby i kbh)....har glanet lidt på den, de er i middelmådig stand. Men de er fede alligevel, det er sgu også en brugsvogn!

  • #27   17. sep 2005 Kommer fra Horsens.

    Et andet + ved volvo's bedst sælgende bil nogensinde er at der er så mange af dem. Ikke sådan at den ikke er speciel, men ift. andre "eksotiske" biler. Lidt ligesom det er tilfældet med en bobble.Det betyder at der er relativt nemt at finde reservedele til dem, man kan endda købe alt til dem hos volvo. Dog er det billigste klart at finde brugte dele eller en desideret forhandler af amazondele (der findes 4 store i DK).


  • #28   17. sep 2005 Uanset hvad så får du sq ikk meget bil for 20.000, hvis den både skal være af ordentlig stand, ældre dato og køre langt på literen.
    Ældre biler og god stand går hånd i hånd med højere pris.
    Og selvom I nævner veteranforsikring, så kan man roligt stikke det op hvor solen ikk skinner, for så kræver oftest det en bil nr 2 og hvis der kun er 20klik at gøre godt med.

    Men bare klø på og køb din drømmebil, men glem alt om budget smiley Det holder bare ALDRIG! Jeg startede med hårdnakket at påstå kun 50klik incl alt... det beløb er mer' end 5doblet smiley


  • #29   17. sep 2005 nu skal du lige huske at du skal regne med penge til reparetion og vedlige hold på en gammel bil... og det kan hurtigt løbe op

  • #30   17. sep 2005 ja min er da også en fin bil hva siger du

  • #31   18. sep 2005 Køb en VW Lupo. Den kører 33 på 1 liter.

Kommentér på:
søger en god tøse bil

Annonce