{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Maling af motorblok, howto.... {{forumTopicSubject}}

Ja, så blev det min tur, skal have afrenset og malet min nye motorblok, se den evt. på de sidste billeder på min profil.
Den skal renses helt af og males. Hvordan gør jeg best og hvilken maling vil I anbefale? Har ikke besluttet farve endnu..

Ergo, hvordan renser man bedst rust og maling af og hvilke malinger kan jeg bruge?

Mvh. Anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maling af motorblok, howto....
  • #1   19. sep 2005 Det skal være en varmefast skal det ikke? Eller er det ikke nødvendigt dernede?

<b>AJay.dk

• #2   19. sep 2005 Autolak skulle holde fint.

• #3   19. sep 2005 Angående farve - Har Saab ikke en farve som de alrid brugte på deres biler dengang i tidernes morgen? Lidt lissom Ford A altid var sorte..

Kunne være godt hvis der var lidt "mening" med farven.

• #4   19. sep 2005 jeg er i tvivl også mht. om det er nødvendigt at bruge varmefast maling.....erfaringer med dette modtages gerne.

Henrik>> De helt gamle totaktere var enten røde eller hvide, V4 blokken er typisk enten sort eller sølv.
    Når min motorrum er færdigt er det sort invendigt, alle slanger er sorte, alle rør/beslag er enten krom eller malede, så jeg mangler bare motorblokken.

Hvordan den afrenses og poleres best muligt er stadigt et åbent spg.

• #5   19. sep 2005 det er ikke et problem at bruge almindelig autolak.. min motor har været rød engang i tidernes morgen, og det man skal sørge for er at rense den HELT ned dvs med noget motorrens og evt (nok en god ide) højtryk.. så det er bedst at have rengjort. jeg fik så engang at vide at grunder er det som bobler op, så det brugte jeg ikke.

• #6   19. sep 2005 Du skal have glas eller sandblæst det så malingen kan binde rigtigt, og derefter kan almindelig autolak bruges!

• #7   19. sep 2005 Hej Anders.

Har gjort det på minGT, og det er bare malet med hammerlak, købes i silvan, tror den fik 2 eller 3 lag, og det holder fint.

Jeg sørgede bare for at den var godt fedtet af inden maling, sleb ikke engang ret meget rust, kun lige det værste. Har holdt i godt 2 år nu.

Kan også bruges på bremsecalipere, men hvis der skal være rigtigt flot finish er en spray maling nok at foretrække.

Til spray kan jeg kun anbefale MOTIPs produkter.

• #8   19. sep 2005 der er et par billeder af projektet her

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767

• #9   19. sep 2005 Tak skal I have, det hjap mig sgu lidt videre....og tak for synet Niels, flot arb. Jeg vil forsøge at gøre dig kunsten efter

mvh. A

• #10   19. sep 2005 Du skal IKKE sandblæse eller glasblæse! Du får sand alle steder, og det har du bestemt ikke lyst til i en motor.

• #11   19. sep 2005 blokken er ikke helt fri, der er stempler og krumtap samt nye lejer overalt. Har også hørt at blæsning af blokken er notgood idet man aldrig får sandet helt væk.
    Men hvis den var komplet adskildt var det nok en anden snak

A

Kommentér på:
Maling af motorblok, howto....

Annonce