{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.901 visninger | Oprettet:

theis -
theis -
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18

Kører på de gamles bilforsikring ? {{forumTopicSubject}}

Når tiden en gang kommer til bil (jeg valgte at flytte hjemmefra først, men derfor kan man vel godt tjekke priser, regne forskellige ting ud osv.) Så hvor almindeligt mener i det er at tegne en forsikring i ens forældres navn (mormor / morfars navn, whatever :P)? er det noget de normalt går med til, ud fra jeres erfaringer?

På forhånd tak smiley .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kører på de gamles bilforsikring ?
  • #1   18. jan 2010 Det er det dummeste du kan gøre, det koster dig kassen hvis det bliver opdaget... Betal hva det koster de første par år, og derefter er du lykkelig for at du har gjort det, tro mig!

• #2   18. jan 2010 Man siger bare til Politiet at det er ens forældres bil.
    mener ikk det er lovligt.

• #3   18. jan 2010 Før i tiden var det meget normalt. Men hvordan det ser ud nu, med de nye regler og det der, det har jeg ingen anelse om..
    Køb en voldbillig 45 scooter, den koster ingenting i forsikring og du optjener ancinnitet (staves) som om du have bil. Så hvis du om et par år skal have din egen bil, er du allerede steget i graderne.

• #4   18. jan 2010 hold dig fra det...det strafbart. koster både bøde og fængsel. for beggeparter da det svindel...start i ejet navn med en bil du har råd til og så kan du bygge dig op. og efter nogle få år er biler sku til at betale.. du fortryder bare om 5 år hvis ikke du bare starter i dit ejet navn med det samme

• #5   18. jan 2010 en 45 scooter er da ikke nok...det mindste man kan købe for at man falder i pris er er en ellert...

• #6   18. jan 2010 du kan fuldt ud køre lovligt med din bil og forsikring i dine forældres navn.... Der skal bare være kasko på, og så skal du stå som bruger af bilen, hvor dine forældre står som ejer... Så er den skid slået smiley Skulle under mig MEGET hvis loven er blevet lavet om de sidste 4mdr....

• #7   18. jan 2010 Det er jeg ret sikker på at man gør. Men anyways, så køb en kina mc til 2000 det giver det samme.

• theis -
    theis - Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #8   18. jan 2010 Hmm tja, der er måske noget om snakken . Crap smiley
    Men tak for svarene smiley

• #9   18. jan 2010 måske er det fedt at ha feks. en golf 4 gti når man er 18 år men ikke når det er i mors navn den står, så det fedre at ha en golf 4 1.6 og så det i ejet navn.....jeg gir intet for unge som har deres biler i mor eller fars navn... men har respekt for dem som starter op i ejet navn.

• #10   18. jan 2010 Brian - Har også hørt det... Men om det passer, ved jeg squ ikke....

• #11   18. jan 2010 Alternativt, få dig en lejlighed i Sverige istedet for, der koster bil+forsikring meget mindre.

• #12   18. jan 2010 For et par år siden var det kun Codan der gav anciennitet for EU 45'ere... Ku' forestille mig, at det ikke har ændret sig.

Mht. om det er almindelig eller ej. Tjaeh. Det er meget almindeligt i Jylland ved jeg, men på Sjælland og i særdeleshed Kbh er det blevet mere "ualmindeligt" efterhånden.

• #13   18. jan 2010 sådan som du spørger, lyder det som - om forældre normalt, vil gå med til det?
    kommer da an på hvilke forældre man har? smiley
    min far bl.a. ville ikke. (måske fordi jeg smadrede en af hans biler)

men nogle andre forældre ville måske nok.

• #14   18. jan 2010 En 45èr scooter optjener du intet på, har selv undersøgt det ;o)

• #15   18. jan 2010 Thomas - hvis man nu fx er under uddannelse eller lærling er det UMULIGT at lægge 1000kr til side hver måned til bil, hvis man også har lejlighed osv, og skal kunne overleve... Har boet ude i 2 år nu(bliver 20 om to uger), så ved hvor pisse svært det er at holde styr på økonomien når man ikke har andet end 7500kr at gøre godt med om måneden... For der er jo andet end bare en husleje og mobil... Jeg syntes det er det bedste, at starte i forældrenes navn, og så den dag man VED man har penge nok til det, så tegne forsikring i sit eget navn.... Nu er jeg så heller ikke den type der vil have en skyline at køre rundt i.... Så hellere køre i et lille spand og lave noget ved den, stille og roligt hen af vejen... Det er også sjovere... Kan ikk se meningen i at køre rundt i så store biler på de danske veje... Det er jo selvmord.. Både for sig selv, andres sikkerhed og ens tegnebog...

• #16   18. jan 2010 Brian V, arbejder selv ved et forsikrings selskab og nej knallert 45 er ikke nok

• #17   18. jan 2010 Prox - 200Hk som start bil ? Håber du finder noget mindre... Det er squ meget, til en startbil... Giver 4000 for min astra 1.6 med kasko og det hele... Det er squ billigt... Hellere det end at give 16000....

• #18   18. jan 2010 du=han smiley

• #19   18. jan 2010 Så er det vist slået fast at knallert 45 ikke er nok smiley

• #20   18. jan 2010 Prox - Forstår ikke hvor du vil hen med det ? At IF-forsikring måske er nogle mærkelige gøjer, det ved jeg squ ikke... Men det kan sagtens lade sig gøre.. Og ifølge dem, er det ganske lovligt....

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #21   18. jan 2010 Du kan lige så godt kører i dit eget navn først som sidst, ellers skal du bare betale den høje premie når en gang du skifter over i eget navn også starte med en gammel skrammelkasse så kan man sgu hurtig tjent noget op

• #22   18. jan 2010 Prox - Har jeg sagt det er i mit eget navn ? Det er skam i min mors, som er elitebillist...

• #23   18. jan 2010 < - < - JohnJohn - > - > Det er rigtigt som du siger, men det hjælper ikke en døjt, fordi prisen på en bilforsikring, bliver fast sat efter yngste "bruger" på policens ancinitet, så det hjælper dig nada... Prisen er den samme som hvis du selv stod som ejer!

Arbejder selv ved tryg, så jeg ved det...

• #24   18. jan 2010 < - < - JohnJohn - > - > hvis du giver 4 om året for ansvar og kasko, er du IKKE sat på som burger, det er helt sikkert, tro mig!

• #25   18. jan 2010 det er fuldt lovligt det blev jeg oplyst om af tryg de sagde at man må jo gerne "låne" sine forældres bil
    JOHNJOHN
    det da ikke selvmord at køre i en stor bil ?
    en skyline med 4-600hk kan altså også godt køre normalt

• #26   18. jan 2010 helt rigtigt prox

• #27   18. jan 2010 Prox - Har ingen ancinitet... Det var squ dyrt...... Jeg har 8000 i kasko på min, og den stiger så, i takt med hvor mange 1000km jeg køre om året... Er ikke helt inde i hvor meget og hvor lidt... Men min selvrisiko er da hvertfald PÆNT stor, da jeg køre omkring 200km hver dag, til og fra arbejde, og småture og sådan...

• #28   18. jan 2010 267o-ag3rsk0v Rigtigt, men hvis du låner en bil, er du ikke den primære bruger... Så snart du køre mere i bilen end ejeren, er du den primære bruger, og derved ikke bare en som "låner" bilen

• #29   18. jan 2010 Det skal så siges at min mor står også på reg. attesten... så det er jo "hendes bil"... Men jeg står bare som bruger.... Der er intet galt i det vi gør... Er blevet stoppet af politiet en dag, og han sagde squ intet, han var ganske venlig... Så der skulle næppe være noget ulovligt i det!!

• #30   18. jan 2010 der er nok ingen der fortæller herinde om de kører i de gamles bil forsikring.. skat og politiet holder også øje herinde.. og det koster kassen hvis de bliver opdaget...

• #31   18. jan 2010 bor godt nok hjemme...

og tjæner godt og vel 6500 om måneden... ca 7000 her efter nytår...

og ca 1600 i regninger og husleje... men dog bruger pengene sig selv... forrige ejer af min bil har givet den videre hvor alt næsten skulle skiftes...

forbremser var slidt ned 3 uger efter jeg købte den... og bagbremser 3 måneder efter... og tandremmen kommer nu og koblingen har hele tiden ku trænge til en ny...

og undervognen var MEGET blød...

men den begynder squ at ligne noget nu.. smiley

men ja de fleste af mine penge går til bilen hvilket jeg har det fint med...

men ja jeg har forsikringen i de gamles navn... når jeg er udlært ska den over i mit eget navn...

• #32   18. jan 2010 Michael - Ja, det du siger med primær ejer, er rigtigt... Men nu ved de jo ikk en skid om hvor meget eller hvor lidt ejer eller bruger køre i bilen... Der er jo ikke ligefrem overvågning bilerne smiley

• #33   18. jan 2010 prox det er trygs problem jeg kan ikke blive straffet for det ihvertfald da jeg fik ad vide det var fuldt lovligt

• #34   18. jan 2010 John john - Tjaa.. Jeg købte hus som 18 årig, stod i lære, havde en Bmw 525 i eget navn, og alt sammen stod i mit navn, og jo. Det kunne køre rundt smiley At det var med nød og næppe, det er en anden sag, men kan ikke se hvorfor du ikke kan lægge 1k tilside? Ellers står den bare på overarbejde engang imellem.

- Vi har allesammen været der, så sådan er det bare.

• #35   18. jan 2010 micheal H og hvordan vil de så holde styr på hvem der bruger bilen mest ? det kan de jo ikke smiley

• #36   18. jan 2010 < - < - JohnJohn - > - > en ting er sikkert, jeg ved med garanti at du ikke står på som bruger på forsikrings-policen fordi så kostede den meget mere end de 4 tro mig...

• #37   18. jan 2010 Ham der røg i brummen var pga bilen var registreret i hans navn, men forsikret i hans fars navn, så han havde egen bil, men ikke egen forsikring, og derfor var det nemmere at straffe.

• #38   18. jan 2010 De kan se hvem der betaler flest optankninger på bilen, de kan se hvor den holder parkeret hver aften, de kan se hvem der betaler afdrag på lå¨n, hvem der betaler egninger til mekanikker, om den holder på "barns" skole eller forældrenes arbejds plads til daglig...

Arbejder selv ved tryg, og tro mig, vi ved MEGET mere end folk lige tror smiley ...

• #39   18. jan 2010 Hvis man ikke har råd til forsikringen, har man ikke råd til bilen...!!! WUPTI !

• #40   18. jan 2010 Har ikke læst alle tråde... men selvfølgelig kan du det. Du låner jo bare deres bil?

Kan virkelig ikke se problemet, og nej politiet kan ikke gøre noget. Jo klart folk gør det... Men du skal jo starte på et tidspunkt... Men forstår godt hvis man ikke har råd som 18 årig..

Har aldrig hørt at du ikke må låne dine børn bilen?

• #41   18. jan 2010 Prox - ved godt jeg intet tjener ved det, men som sagt før; nu skal jeg heller ikke have mig en skyline fx.... Vil squ gerne køre økonomisk.... Nu er det sådan, at alt hvad der skal betales på bilen(udover benzin) køre over min mors bank konti, og så bliver der så overført x antal kr hvergang jeg får løn... Og der står jo ikke "forsikring på bil", "vægtafgift på bil" osv osv... Næh... Der står bare "bil"... Så det kan jo sagtens være fordi jeg måske låner bilen til nogle ture engang imellem, og så bare betaler benzinen på den måde.... Og benzin køber jeg squ altid kontant... Det med bare "at bruge kortet" er for nemt, og så pludselig har man brugt alle sine penge på benzin, istedetfor mad... Vil også gerne holde styr på hva jeg har på mine konti smiley Og forsikringsselvskabet ved jo ikke om det er mig eller min mor der køre så mange km om dagen...

Desuden ved de godt at jeg er undre 21, og står som bruger af bilen... Derfor skal der være kasko på den, og jeg skal stå som bruger, ellers er det nemlig ulovligt...

• #42   18. jan 2010 prox yes derfor, hehe :o)

• #43   18. jan 2010 betaler ikke lån (min bil er betalt) betaler ikke mekaniker regning (er selv mekker) betaler ikke benzin på papiret (hæver penge når jeg skal bruge ca 3000 om månneden til benzin netop for de ikke skal opdage noget, så jeg er ligeså smart som de er, det kan ikke bevises smiley )

• #44   18. jan 2010 Michael H: Ja ville være rart ikke... Nu der jo ikke gps tracker, alt kan betales kontant osv... noget vås du siger!

• #45   18. jan 2010 prox- Nu er vi nogle der kan finde ud af at køre efter forholdene og køre ordenligt, uden at lave skader, så skulle da næppe blive impliceret i noget... Og hvis jeg gør... Tjaa.. Så tager jeg den squ bare derfor.. For JEG har intet ulovligt gjort, og det har min mor heller ikke... Så er det forkert oplysning fra forsikringsselvskabet... At den måske ville blive MEGET svær at få igennem, er så hva det måske er... Men er 99.99% sikker på det nu er ganske lovligt smiley

Michael H - Hvis jeg ikke gør det, så er der hvertfald noget galt med de forsikringspapire da...

• #46   18. jan 2010 267o-ag3rsk0v . - som jeg sagde før, vi ved så meget mere end du tror, men du bliver klogere den dag der sker en skade, tro mig... Siger det ikke for og være smart, men fordi jeg ved hva jeg snakker om, har siddet i auto skade i et par år og har set 10000000000 vis af dine eksempler...

Du skal huske, vi bruger jo altså også "hemmelige" agenter når vi har på fornemmeren noget er galt...

• #47   18. jan 2010 Men held og lykke med det.. bare læs det med småt på din mors forsikringspolice (og husk strafferamme er op til 6år) ja lyder meget godt... så ender de jo med en bøde... strafferammen er 6 år og?

Hvis man ikke må låne sin bil til sine børn skulle man nok skifte selvskab...

• #48   18. jan 2010 Kofoed™ © så siger vi det, arbjeder jo også kun med det til daglig, så ja da, du er da klogere end mig lige på det punkt, tag dig dog sammen mand...

• #49   18. jan 2010 Michael H - Og det er jo heller ikke alle der tager lån til bilen... Min er købt kontant hos en privat... Så der er intet at komme efter der... Den holder for det meste i garage, også når jeg er på arbejde... Og hvor jeg holder henne, er meget forskelligt... Handler tit i de samme butikker, men holder altid forskellige steder... Måske fordi jeg er underlig, eller fordi jeg bare ikk gider spejde efter en p plads, så tager jeg bare lige den første jeg kan få øje på...

• #50   18. jan 2010 Prox - Jeg opfinder skam ikke noget... Men selvfølgelig, der er mig der står som bruger i IF forsikring, og ikke TRYG.. Om der er forskel på de to selskaber ved jeg ikke.. Ved bare at det vi har "gang i" er ganske lovligt....

Men gider ikke rigtigt spile min tid med det her pjat her... Jeg ved jeg har ret i det her, og så må i sku kalde mig naiv eller hva f***den i har lyst til... Jeg er ret ligeglad med det, da det er ganske lovligt...

Hav en god aften...

• #51   18. jan 2010 < - < - JohnJohn - > - >
    Det er det samme i alle selskaber i hele landet, og det er ikke lovligt det du gør, men det opdager du den dag du får en skade...

• #52   18. jan 2010 Nu det ikke mig der har bil i mine forældres navn... så tvivler jeg stærk på de vil gøre!

Men uanset hvad er det sgu noget vås at skrive at strafferammen er op til 6 år... For hvis du vil forklare hvad det betyder for mig så kan vi tale, du tror åbenbart at man får 6 års fængsel. Alle der yder grov vold får også 8... eller...

Og at skrive at: Du skal huske, vi bruger jo altså også "hemmelige" agenter når vi har på fornemmeren noget er galt... - det er sgu da også noget pis. Ja ja kan godt være der er nogen siger jeg ikke, men nu kan alle biler jo ikke overvåges... Forsikringsselvskaber har kun adgang til det der offentlig tilgængeligt de jo ikke hævet over loven.

Indrøm nu bare i vil ikke kunne tjekke om bilen har været lånt den dag eller 1 måned i streg!

• #53   18. jan 2010 < - < - JohnJohn - > - >: Sjovt nok kender jeg flere der åbenbart er det eneste tilfælde hvor der ikke skete noget vildt smiley

• #54   18. jan 2010 Du vil aldrig kunne få 6 år... ALDRIG!

Nå men i må have en god aften... Gider sgu ikke mere det sent og der kommer vel en film... jo egentlig ikke mit problem! smiley

• #55   18. jan 2010 Kofoed™ © - Jeg vil godt poirientere at jeg ikke på noget tidspunkt har nævnt noget om nogen straffe ramme, men bare fortalt at der har konsekvenser og snyde med forsikring...

Men jeg ved jo lige så vel som dig at vi jo ikke kan fange alle der snyder, men vi tager mange flere end man lige tror...

Og lige så snart vi har på fornemmeren at der er noget galt, eller der er snyd involdveret har vi jo gennem mange året udviklet metoder til go knalkde folk i deres snyd, men jeg kan jo ikke side her og fortælle præcis hvordan...

Men jeg kan kun side med et smil på læbe når folk som dig begynder og vide sig klogere på netop sådan noget her end mig, som abrejder sammen med forsikrings agenterne hver dag, og selv har sidet i en autoskade afdeling i flere år...

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
  • #57   18. jan 2010 Mivhael H: Nej sagde Prox ikke dig.. - Og ja tror godt på i får mange også fint, jo en grund til der regler... Men derfor forstår jeg godt nogle gør det alligevel. Og siger ikke jeg klogere end dig, men det lyder som om i ved alt hvad man laver, og det ved jeg med 100% garanti i ikke gør.

Prox: Ja ja det er da smart at starte tidligt har jeg også selv gjort, men ikke alle der har råd til det... og om de så venter er jo et fedt, så kan de jo lige så godt gøre det andet.. Forstår det godt når priserne er så høje for unge.

I kan grine og det samme kan dem som i ikke får, hvilket nok er en del mere en dem der bliver taget lige på det område af forsikringer. Så det jo fint smiley

• #58   18. jan 2010 Clegg !: Så man sgu også selv uden om det!

• #59   18. jan 2010 Et forsikringsselskab må gerne droppe erstatningen, hvis forsikringen er tegnet i et forkert navn.

Det har Forsikringsankenævnet netop afgjort i en principiel sag.

En ung mand var den reelle bruger af en en BMW, som blev totalskadet efter et uheld. Da bilen blev skadet var det en af den unge mands venner, der sad bag rattet.

Men da bilens forsikring står i faderens navn, har selskabet lov til ikke at udbetale erstatning for den smadrede bil.

Nævn: Unge skader bilen mere
    Risikoen for, at unge bilister kører galt, er væsentligt større end, at ældre og mere rutinerede bilister gør det. Det viser alle erfaringer og statistikker fra forsikringsselskaberne.

Fordi risikoen for uheld er større, er prisen for en bilforsikring også højere for unge bilister.

Det er en del af baggrunden for, at Ankenævnet for Forsikring har givet forsikringsselskabet medhold i den konkrete sag.

Søn havde kørt galt før
    Forsikringsselskabet undersøgte sagen efter trafikuheldet og konkluderede, at sønnen var den reelle ejer af bilen, selvom bilforsikringen stod i farens navn.

Sønnen havde tidligere været impliceret i et trafikuheld med den samme bil.

Derfor ville forsikringsselskabet ikke have tilbudt en forsikring på bilen, hvis selskabet havde vidst, at sønnen var ejer af bilen. Så selskabet nægtede helt at udbetale erstatning.

Og selv om faderen klagede til ankenævnet, fik han ikke medhold i sagen.

Læs hele kendelsen

• #60   18. jan 2010 Den 25. marts 2008 blev i sag nr. 72.050:
    xx xxxxx
    xxxxxxxxxxx xx
    xxxx xxxxxxxxx
    mod
    Topdanmark Forsikring A/S
    Borupvang 4
    2750 Ballerup
    afsagt sålydende
    k e n d e l s e :
    Selskabet har afvist at yde forsikringsdækning med henvisning til, at selskabet ikke ville
    have tegnet kaskoforsikring, såfremt det rette ejer-/brugerforhold havde været oplyst.
    Selskabet har i skrivelse af 4/9 2007 til nævnet nærmere redegjort for sagens faktiske
    omstændigheder og selskabets stillingtagen således:
    "Klagen er opstået i forbindelse med, at vi har afvist at betale erstatning for klagers bil, der
    blev totalskadet ved et uheld på R.vej i H., hvor klagers søn formentlig pga. for høj hastighed
    mistede herredømmet over bilen, hvorved han skred ind i en sten og bilen væltede.
    Årsagen til at vi har afvist at betale erstatning for en BMW, som er indregistreret med klagers
    søn som ejer og klager som bruger er, at klagers søn A. var den reelle ejer/bruger af
    bilen.
    Som det fremgår af printet fra CRM, så er bilen indregistreret med klager som bruger af og
    klagers søn som ejer af bilen.
    Vores taksator der har besigtiget den totalskadede bil, har oplyst klager, at ejer/brugerforholdet
    kunne blive et problem, og hertil skulle klager have svaret, at når man legede med ilden,
    kunne man risikere at brænde fingrene.
    2. 72.050
    På baggrund af den udtalelse, og da det er vores opfattelse, at klagers søn er den reelle
    ejer og bruger af bilen, blev vores skadeinspektør bedt om at kontakte klager, så ejer-/brugerforholdet
    kunne afklares.
    Ved mødet med vores skadeinspektør, blev klager gjort opmærksom på, at der kunne være
    problemer pga. ejer-/brugerforholdet.
    Klager kunne ikke direkte svare på, hvorfor han var registreret som bruger af bilen, som klager
    selv havde indregistreret til Topdanmark, da han havde benyttet en af de begæringer,
    som han havde liggende i sit firma (S. L. der bl.a. handlede med lastbiler/biler).
    Ved mødet oplyste klager, at det var A., der havde købt BMW'en med videresalg for øje -
    klager havde ikke været med til at handle bilen.
    Han oplyste også, at det var A.s bil, og at han skulle stå for den.
    Klager oplyste endvidere, at han kørte selv i en Mercedes, og at han ikke skulle køre i
    BMW'en.
    For at man kan tegne kaskoforsikring på en BMW, der er mere end 15 år gammel, stiller vi
    bl.a. følgende krav, at ejer og bruger:
    • er fyldt 25 år (A. er født i september 1987, og han var derfor kun 19 år, da forsikringen
    blevet tegnet med klager som forsikringstager)
    • er helkunde, dvs. at der ud over bilen også skal være en indboforsikring og en ulykkesforsikring.
    A. opfylder ingen af de 2 krav, og da han samtidig skylder præmie på nogle forsikringer pga.
    restance, ville vi ikke have tegnet kaskoforsikring på hans BMW, hvis den havde indregistreret
    efter det reelle ejer-/brugerforhold,
    Hvis vi havde vidst, at det var klagers søn, der var den reelle ejer/bruger af bilen, ville vi ikke
    have tegnet kaskoforsikring på bilen, og vi har derfor afvist at betale erstatning for totalskaden
    jf. Forsikringsaftaleloven § 4-7.
    De vedlagte kendelser [AK 63.364 og AK 67.070] viser nævnets praksis i sager, hvor forsikringsselskaber
    ikke ville have tegnet kaskoforsikring, hvis de havde været vidende om, at
    sønnen var den reelle ejer/bruger af bilen."
    Hertil har klageren i skrivelse af 7/9 2007 til nævnet bemærket:
    "Jeg står uforstående over for deres svar af 4. september, idet de skriver følgende:
    'Vores taksator der har besigtiget den totalskadede bil, har oplyst klager, at ejer-/brugerforholdet
    kunne blive et problem, og hertil skulle klager have svaret, at når man legede med
    ilden, kunne man risikere at brænde fingrene.'
    Jeg må på det kraftigste tage afstand fra ovenstående udtalelser, som taksator S. og undertegnede
    skulle have fremsat. Det kommer helt bag på mig! Min søn, A. og jeg var begge tilstede,
    da TopDanmarks forsikringsagent J.Ø. forklarede os, på vores adresse, hvordan vi
    oprettede forsikringen om ejer-/brugerforhold. Vi er altså netop blevet vejledt af TopDanmark
    i oprettelse af det forsikringsforhold, som TopDanmark i brevet af 4. september afviser
    at betale erstatning for.
    3. 72.050
    Min søn, A. og jeg har tidligere har haft samme ejer-/brugerforhold i forbindelse med varevogn
    LT 35 forsikringsbevis nr. 34... På nuværende tidspunkt er samme ejer-/brugerforhold
    gældende i forbindelse med personbil VW Golf forsikringsnr. M 72... Dette forhold er registreret
    efter vejledning af TopDanmarks egen forsikringsagent J.Ø., hvor min søn og jeg er
    blevet opoplyst: 'Dette er måden at registrere tingene på'.
    Der er på intet tidspunkt blevet fremsat oplysning fra taksator S. om, at der skulle tagnes
    andre forsikringer (som oplyst i Deres brev af 4. september indboforsikring og ulykkesforsikring)
    for at opnå kaskoforsikring af køretøjet.
    I mit firma, I. H., har jeg flere forsikringer hos TopDanmark (5 8 bilforsikringer, indbo- og
    brandforsikring samt hundeforsikring).
    At der skulle være tale om restancer, står jeg uforstående overfor, idet vi netop har fået refunderet
    penge af Topdanmark.
    Min søn A., er erhvervschauffør i det daglige, og jeg har på ingen måde mistillid til, at han
    kørte uforsvarligt i bilen på ulykkesdagen.
    I mit daglige arbejde har jeg megen omgang med forsikringsselskaber og taksatorer. Det er
    mit indtryk, at forsikringsfolk og taksatorer indstillet på at gøre det bedst mulige, men må
    samtidig konstatere at mange fejl fra deres side, er en del af mit daglige arbejde.
    Jeg er meget skuffet over, at der bliver sat spørgsmålstegn og tvivl om vores seriøsitet, og
    da denne ulykke kunne have haft tragisk udgang ser jeg naturligvis noget anderledes på
    Topdanmark som fremtidig forsikringspartner. Jeg har i kraft af omfanget af forsikringer hos
    Topdanmark i min forretning I. H. haft skader, som jeg selv har betalt, hvilke jeg mener beviser,
    at vi er en stabil forsikringskunde og derfor ikke forventer at blive behandlet, som det er
    sket.
    Jeg må derfor konstatere, at jeg står meget undrende overfor Topdanmarks, set med minde
    øjne, uprofessionelle håndtering af denne kedelige sag."
    Selskabet har ved skrivelse af 8/10 2007 meddelt nævnet, at det har anmodet sin assurandør
    om at kommentere indholdet af klagerens seneste skrivelse.
    I selskabets skrivelse af 11/10 2007 til nævnet hedder det:
    "I fortsættelse af mit brev af 8. oktober 2007 kan jeg oplyse, at klagers skrivelse af 7. september
    2007 nu har været forelagt vores assurandør som ikke hedder J. men L.Ø.
    L.Ø. oplyser, at han aldrig råder unge mennesker til at køre i forældrenes navne, men oplyser
    at de naturligvis gerne må låne forældrenes bil ind i mellem under forudsætning af, det
    er forældrene der bruger køretøjet dagligt.
    l den konkrete sag oplyser L.Ø., at han ikke husker, hvornår han sidst har talt med kunden i
    telefon, men han kan af sine papirer se, at det sidste kundebesøg er foregået d. 25. januar
    2006 og regner med, at der henvises til dette besøg, da både klager og dennes søn ifølge
    klager skulle have været til stede. Omhandlende køretøj er indregistreret med klager som
    bruger d. 17. april 2007.
    Påstanden om, at klager direkte er vejledt til denne konstruktion, må vi derfor afvise."
    4. 72.050
    Nævnet udtaler:
    Efter sin gennemgang af sagen finder nævnet at måtte lægge til grund, at forsikringstagerens
    søn har været den reelle ejer og bruger af bilen, og at selskabet ikke ville have
    tegnet kaskoforsikring for bilen, såfremt dette var blevet oplyst i forbindelse med forsikringens
    tegning. Med henvisning til forsikringsaftalelovens §§ 4-7 om urigtige oplysninger
    ved aftalens indgåelse kan nævnet derfor ikke pålægge selskabet at yde forsikringsdækning
    for bilen.
    Nævnets afgørelse er ikke ensbetydende med, at en egentlig bevisførelse ved domstolene
    vedrørende bilens rette ejer-/brugerforhold og om det oplyste ved tegningen ikke vil
    kunne begrunde et andet resultat.
    Med dette forbehold
    b e s t e m m e s :

• AV R
    AV R Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 7
    #61   1. mar 2010 Det nemmeste er, som vist kort er nævnt tidligere, at værre lidt forudseende....

Jeg gjorde det med MC, men det er fuldstændig det samme....

Købte en gammel MZ'er der bare stod i garagen og kun lige blev luftet til købmanden. Den betalte jeg så ansvar på mens jeg læste, og alligevel ikke havde råd til en ordentlig bil/MC.

Efter endt uddannelse havde jeg 4 års ancinitet og kort efter som 23 årig betalte jeg det samme i helårlig kasko for en 600 ccm kawa som andre betalte i ansvar for en gammel rustbunke.....

Idag betaler jeg ca 1700 i kasko helårlig for en XT 600 de udemærket ved bliver brugt til offroad og enduro løb, 3500 kasko for en POLO 6N uden km begrænsning og 1000 for en Norton Comando 850..... Ingen af selvrisikoerne overstiger 1000 kr...... og nåh ja.... Ingen præmiestigning ved uheld...

Tænk fremad og kør ordentlig.... smiley så er det latterlig lidt der skal betales i kasko....

Det kan værre smart at snyde, men det er sapsuseme dumt at blive opdaget smiley

• #62   10. jun 2010 SLUT smiley

Kommentér på:
Kører på de gamles bilforsikring ?

Annonce