{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.620 visninger | Oprettet:

montering af brugte vinterdæk {{forumTopicSubject}}

når nu man skal have monteret de hvinterdæk som man også kørte på siste vinter hvor skal man så montere dem med mest mønster (alle dæk er selfølgelig lovlige) foran eller bag på kom til at diskutere det med noget familie og her er der noget delte meninger kom med jeres mening og gerne en begrundelse (bilen er forhjulstrukket )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  montering af brugte vinterdæk
  • #1   18. jan 2010 De bedste dæk skal altid sidde bag på bilen da det er baghjulene er de styrende hjul. ( ved godt det lyder mærkeligt men sådan er det)

• #2   18. jan 2010 Foran for at styre, bremse og træk(Forhjulstræk)

• #3   18. jan 2010 det skulle vist være mest korrekt at sætte de bedste bagerst, men sætter nu de bedste på de trækkende hjul.

• #4   18. jan 2010 de kloge hoveder siger de bedste dæk ska side bagerst... men jeg vil nu altid sætte dem foran grundet den bedstre bremseeffekt...

• #5   18. jan 2010 Teorien er at en bil der understyrer er mere sikker end en der overstyrer, så den skal helst skride over forhjulene først, så dem med mindst mønster bør sidde foran.

MEN

Min logik siger mig at det ikke gør den vilde forskel, medmindre de to af dem er LANGT nede og de andre to er nye. Er det tilfældet, så skifter man sgu dem der er slidt ned i stedet for at køre med dem. Mht montering, ville jeg sætte de nyeste foran - hvis det er en baghjulstrækker, så for at styre bedre - hvis det er en forhjulstrækker, så for at have mest at slide på, for man leger altid lidt med gassen. :o)

• #6   18. jan 2010 Bedst i bag, for ikka at skride ud. Hvis du så ikke kan komme igang/bremse må det være fordi de dårligste (som sidder foran)skal skiftes...

• #7   18. jan 2010 sætter dem persolligt osse foran de nye eller dem med mest mønstre..og da jeg var hos dæk smeden og få sat vinter hjul på min fars vw toureg der byttet de osse om på dem i forhold til hvordan de sad sidste år.. og det var altås de bedste op foran...men har læst på en side en gang ellers var det i tv jeg så det at det faktisk er bedst de gode dak er bag på... men det jo hvad man selv er mest til

• #8   18. jan 2010 jeg har helt nye vinterdæk foran på min zafira og nogle lovlige nogle bag på som kører deres sidst vinter i år..og må sku indrømme jeg synes den har tildens til at skride ud med røven hvis jeg drejer skarpt... men det jo nok forde de synger på sidste værs. men den bremser og styre godt

• Henrik E
    Henrik E Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 3 Emner: 7 Svar: 148
    #9   18. jan 2010 Jeg sætter de bedste foran. Det er nemmere at, redde en baghjulsudskridning end en forhjulsudskridning. Hvad hjælper det at bagenden bliver på plads, hvis man hverken kan styre eller bremse ?

• #10   18. jan 2010 Hvis man så hverken kan styre eller bremse er de jo slidt ned...

• #11   18. jan 2010 tak for jeres svar selv forrestækker jeg at have de bedste i bag så bagenden bliver hvor den skal. jeg spekulere ikke i om jeg skal have 2 eller 4 nye dæk på af gangen

• #12   18. jan 2010 jeg sidder nu de bedste ved de trækkende hjul.

forhjuls træk- foran

baghjuls træk- bagved

sådan har jeg altid gjort.

Kommentér på:
montering af brugte vinterdæk

Annonce