{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjerne rust fra skærme hist og pist
  • #1   18. jan 2010 slib rusten væk, evt smør lidt rustomdanner på, mal med en primer, evt en galvaspray og så en lakfarve i samme farvekode som bilens original lak

• #2   19. jan 2010 Slib rusten helt væk, der skal ikke være en eneste lille prik tilbage, giv den noget spartel (nogen giver den primer først, jeg gør det aldrig) så start med pudsning, start med noget grovt sandpapir til det grove er lidt væk, HUSK AT BRUGE SLIBE KORK, da det ellers bliver ujævnt hvis man kun bruger fingrene, det der trekantede pudse maskiner er gode.
    til at tage det grove, når du er færdig så begyndt med det meget finere korn, hvis du er færdig med at pudse og der er et eller et par små huller i den tørrede spartel så skrab hullet lidt større og kom en lile smule nyt spartel i og gentag processen, derefter primer, giv dig god tid lad malingen tørre ordentligt når du giver den det 2-3 gange primer, men brug meget lidt af gangen, der efter maling og igen giv dig god tid, hvis du skulle spraye alt formeget så der danner sig et dråbe så vent 3-4 timer så malingen bliver tør og puds det af med noget fint korn, så tilføj igen nyt maling, husk at spraye fra korrekt afstand og spray fra lidt længere afstand når du kommer til der hvor det nye maling møder det gamle, der efter vent til malingen er 100 % tør, og inden du bruger lak så tag en tør klud eller en fugtig klud og tør forsigtig det uønskede små prikker af det nye maling på det gamle maling og du kan også "fade" det ind ved at pudse det sted så malingen blvier en smule slidt, når du er færdig med den og overfladen er tør for fugt så lakerer den, efter 3-4 timer i sommer varme så gør en klude fugtig og "vandslibe" den med et klud på det nye lak, hvis lakken er ligesom lidt pulver agtig (det sker normalt ikke hvis man lakerer det godt) men det hjælper rigtig godt med at tørre/slibe den med et rent våd klud/stof, jeg er selv amatør og ikke noget uddannet men jeg har arbejdet meget med det på min gamle polo, og flere steder på bilen hvor jeg har gjort det, kunne mine venner ikke se at jeg har malet det om, det så helt perfekt ud, som nyt, men giv dig god tid, det med rustomdanner, det bruger man kun til noget midlertidigt eller hvis bilen er en skrotbunke. hvis jeg var dig ville jeg vente til det bliver noget varmere.

• #3   19. jan 2010 og foresten, når man laver det godt, så kommer der ikke rust bobler igen.

Kommentér på:
Fjerne rust fra skærme hist og pist

Annonce