3.182 visninger
|
Oprettet:
Toppakningen? {{forumTopicSubject}}
hey
kom lige til at kigge på mit olie dæksel og kan se at der er creme farvet olie på dækslet er det så toppakningen der er gået?
aug 2004
Følger: 35 Følgere: 47 Biler: 6 Emner: 30 Svar: 2.297
Det kan også være kondens hvis den ikke kører længere ture.
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 91
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 255 Svar: 331
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 91
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 1.073
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 255 Svar: 331
men hvorfor er der så noget på olie dækslet
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 1.073
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 1.073
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 91
Stefan H. - har en kammerart, der var i tvivl om toppakningen var gået, han fik at vide af en tidligere mekaniker, at man kunne undersøge det på den måde, og det viste sig at den var gået..
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 91
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 35 Svar: 1.299
Der kan være flere grunde til det.
det er ikke KUN toppakningen der er med til det.
his ikke bilen bruger vandet, så er det nok bare kondens.
Hvor lange ture kører du i den?
Fyld din vand beholder op til stregen og kontroller den om en uge om der er sunket. fyld efter nu, kold, og kontroller den kold.
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.804
Her i vinterperioden er det ganske normalt med det snot i dæksler slanger osv. Og det behøver ik kun at være hvis den køre småture. I vinterperioden er det stort set umuligt at undgå. Og kondens er = med vand, og dermed får det den der baise farve når det kombineres med olien...
Men kør en tur og få bilen fornuftig driftsvarm, og mærk på kølerslangerne om de er unormalt hårde. Hold øje med at den varmer i kabinen og hvordan temperaturmåleren skaber sig..
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 1.073
og det med at skrue olie dækslet af, det kaldes stadig underkompression og er ganske normalt, din egen bil vil også stå og bøvse op af olie dækslet.
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 91
så hvorfor bliver i ved med at sige han skal køre en lang tur, når nu han gør det til hverdag i forvejen ????.
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 91
maj 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 4 Emner: 160 Svar: 642
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 91
så indtil videre har jeg ikke noget problem, jeg fylder bare efter med olie og vand...
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 91
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 91
aug 2004
Følger: 35 Følgere: 47 Biler: 6 Emner: 30 Svar: 2.297
Nu er det såen at jeg er udlært mekaniker, og arbejder til dagligt som mekaniker ved toyota.
Så at du har en kammerat som har sagt noget, kan man ikke samligne med egen erfaring.
Og du har vidst meget at erfare endnu.
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 91
for du vidste jo selvf. også ALT om biler da du var på samme niveau som jeg er på nu..
nu du siger du er hos toyota, hvilken toyota er du så på?? hillerød, helsinge helsingør?? eller andre selvf... - er det Era, Benny Djarlo eller ?
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
Og som andre skriver er det normal kondens. 2.0 bora/golf har ry for at bruge olie så man kan ikke rigtig bruge den med at den bruger olie som grund. Til gengæld kører de med stål pakning i 3 lag og de går ALDRIG i stykker.
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 85
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 19 Svar: 87
Toppakningen?