{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toppakningen?
  • #1   25. jan 2010 Ikke sikkert.

    Det kan også være kondens hvis den ikke kører længere ture.


  • #2   25. jan 2010 ja, det er det, hvis det er skummet, og ''baise' farvet, så er det fordi der bliver blandet vand i olien, så jah, toppakningen er gået..

  • #3   25. jan 2010 den kører lange ture hverdag

  • #4   25. jan 2010 du kan også prøve at tænde bilen, og så skrue oliedækslet af, hold hånden over hvis der kommer luft op i små/større ''puff'' - er det fordi toppakningen er gået mellem en vandkanal og en cylinder.

  • #5   25. jan 2010 hvis den ikke bruger vand eller blander olie i vandet er der ikke noget problem.

  • #6   25. jan 2010 den bruger ikke vand.

    men hvorfor er der så noget på olie dækslet


  • #7   25. jan 2010 Sheila H ??? What? det kaldes underkompression og det tyder bare på at motoren er lidt slidt.

  • #8   25. jan 2010 det er bare fugt plejer at komme fordi bilen ikke bliver kørt varm så kommer der kondens i olien, eller en dårlig olie

  • #9   25. jan 2010 Hvis olien er baise, er det fordi der bliver blandet vand i olien...


    Stefan H. - har en kammerart, der var i tvivl om toppakningen var gået, han fik at vide af en tidligere mekaniker, at man kunne undersøge det på den måde, og det viste sig at den var gået..


  • #10   25. jan 2010 lav et olieskift, og se om olien skiller (ligesom en gryde vand, hvor man kommer olie i)...

  • #11   25. jan 2010 Sheila H

    Der kan være flere grunde til det.
    det er ikke KUN toppakningen der er med til det.
    his ikke bilen bruger vandet, så er det nok bare kondens.

    Hvor lange ture kører du i den?
    Fyld din vand beholder op til stregen og kontroller den om en uge om der er sunket. fyld efter nu, kold, og kontroller den kold.


  • #12   25. jan 2010 Ha ha så vil jeg sige at der nok er en grund til at han er TIDLIGER mekaniker.

    Her i vinterperioden er det ganske normalt med det snot i dæksler slanger osv. Og det behøver ik kun at være hvis den køre småture. I vinterperioden er det stort set umuligt at undgå. Og kondens er = med vand, og dermed får det den der baise farve når det kombineres med olien...

    Men kør en tur og få bilen fornuftig driftsvarm, og mærk på kølerslangerne om de er unormalt hårde. Hold øje med at den varmer i kabinen og hvordan temperaturmåleren skaber sig..


  • #13   25. jan 2010 ja hvis olen den ligerner mayonaise så er der vand i olien men det kan sku lige så godt være kondens vand, og hvis den ikke bruger vand så kan det jo a gode grunde ikke være der fra.

    og det med at skrue olie dækslet af, det kaldes stadig underkompression og er ganske normalt, din egen bil vil også stå og bøvse op af olie dækslet.


  • #14   25. jan 2010 Malene B - som Bryde skrev længere oppe, kører den lange ture hver dag.!!

    så hvorfor bliver i ved med at sige han skal køre en lang tur, når nu han gør det til hverdag i forvejen ????.


  • #15   25. jan 2010 så det vil sige hvis jeg går ned nu og starter bilen, og skruer oliedækslet af, vil den stå som et gammelt damplokomativ?? - for det var direkte slemt. - det gør min ikk nej....





  • #16   25. jan 2010 det gør ca 80% af alle biler i det vær her hvis toppakningen var gået ville du kunne se at oliestanden vil stige på oliepinden og så ville oliekæppen også være hvid men er rat sikker på at det bare er kondens der gør de bare . det er lige meget om den køre lang ture eller køre kort ture det er jo varmen og så når det er så kolt ude så kan ikke ungås

  • #17   25. jan 2010 jo, det gør jeg... jeg holder den vedlige med olie, fordi den bruger olie, (skal ha' skiftet pakdåsen) - min toppakning er måske også gået, men det er fordi den bruger vand, og det kommer ud fra bagsiden af motoren, så den er måske gået fra en vandkanal og udaftil....

    så indtil videre har jeg ikke noget problem, jeg fylder bare efter med olie og vand...


  • #18   25. jan 2010 man lærer så længe man lever, og jeg har vel ikke lært alt endnu, eller har fået nogle oplysninger fordrejet fra andre,. - men jaah, gamle biler er hverdags arbejde... - ting skal holdes ved lige, og man kan kun gøre det man kan for at forhindre så meget som muligt...

  • #19   25. jan 2010 Laver selv på min egen bil, og arbejder med reservedele, så jo, burde vide mere , end som så....

  • #20   25. jan 2010 Sheila H


    Nu er det såen at jeg er udlært mekaniker, og arbejder til dagligt som mekaniker ved toyota.

    Så at du har en kammerat som har sagt noget, kan man ikke samligne med egen erfaring.

    Og du har vidst meget at erfare endnu.


  • #21   25. jan 2010 stefan, jah undskyld jeg har et helt liv foran mig, og at jeg ikke er udlært, endnu

    for du vidste jo selvf. også ALT om biler da du var på samme niveau som jeg er på nu.. smiley

    nu du siger du er hos toyota, hvilken toyota er du så på?? hillerød, helsinge helsingør?? eller andre selvf... - er det Era, Benny Djarlo eller ?


  • #22   25. jan 2010 Alle biler har underkompression specielt benzinbiler laver under kompression så snart man tager proppen af. Det må bare ikke være så slemt at man ikke kan holde hånden for eller sætte dæksel på når bilen er i gang. smiley og husk lige at tjek det når bilen er varm så stempelringe og cylindervægge har den rette størrelse smiley

    Og som andre skriver er det normal kondens. 2.0 bora/golf har ry for at bruge olie så man kan ikke rigtig bruge den med at den bruger olie som grund. Til gengæld kører de med stål pakning i 3 lag og de går ALDRIG i stykker.


  • #23   25. jan 2010 hej lige for at sætte en stopper så har manden ret og han vil sikkert også give mig ret vis din bil bruger meget vand og bliver varm og koger så du må stoppe ja så er top pakning gået en simpel regel at holde sig til vis ikke du har det probl er den ok hil dj.

  • #24   25. jan 2010 Der var det der snask på min gamle golf 2 heletiden og jeg havde den i 3 år så bare rolig det er ikke toppakning. Men det var der kun om vinteren.

Kommentér på:
Toppakningen?

Annonce