3.694 visninger
|
Oprettet:
Bil forsikring {{forumTopicSubject}}
står og skal til at købe bil, men forsikring er sgu dyrt selv ved ren ansvar. ville høre om nogen forskellige ting
nogen som kender nogle billige selskaber?
om man stadig kan stå i forældres navn, og så står som bruger af den og der ved få billig forsikring plus man selv for forsikring erfaring for de år man er det?
hvad er en billig bil at forsikre, er der et hvis årtal de max må være fra før de bliver dyre, og så lille motor som muligt vel?
aug 2004
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 17
okt 2005
Følger: 66 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 33 Svar: 361
Mvh. Anders
jul 2007
Følger: 60 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 75 Svar: 454
Men ring rundt og spør de forskellige selskaber. Der er så meget der kan spille ind når du skal forsikre bil
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 22 Emner: 5 Svar: 1.316
Ring rundt... Jeg giver selv ca. 6.600 for min gamle Polo - godt nok delkasko, og kun ca 2.000 i kasko. Min første bil...Men ift. jeg er 25, har indbo og ulykke og mc som jeg har haft i to år, synes jeg det er pænt dyrt - men der var selskaber der var endnu dyre!
okt 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 2.170
du bliver nødt til at ringe rundt til de forskellige firmaer... etu og gf og if osv.. ellers prøv med forsikringsluppen
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 35 Svar: 84
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 20 Svar: 52
feb 2007
Følger: 62 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 891
okt 2005
Følger: 66 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 33 Svar: 361
Mvh. Anders
feb 2005
Følger: 22 Følgere: 22 Biler: 5 Emner: 76 Svar: 380
Jeg giver 5.5kilo med fuld kasko min pug 405 2.0i det er inde hos GF
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 70
maj 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 53 Svar: 797
Ulovligt når unge forsikrer bilen i forældrenes navn
- Nogle forældre ved måske ikke, at det er ulovligt, når forældrene står på policen til børnenes første bil. Men det kan blive en alvorlig sag. Bilforsikring
Selv om en bilforsikring kan være dyr for unge mellem 18 og 25 år, er det dumt at lade forældrene forsikre bilen for at slippe billigere. For det første er det ulovligt. For det andet risikerer den unge selv at skulle betale erstatningen, hvis forsikringsselskabet har fået forkerte oplysninger om, hvem der bruger bilen.
- Nogle forældre ved måske ikke, at det er ulovligt, når forældrene står på policen til børnenes første bil. Men det kan blive en alvorlig sag. I yderste konsekvens kan forældrene og børnene blive dømt for bedrageri, oplyser Forsikringsoplysningen.
Prisen på en forsikring og risikoen for skader hænger sammen. Helt unge bilister har statistisk større risiko for at lave skader. Derfor vil deres forsikring også blive dyrere.
Nedsat erstatning
Når forældrene forsikrer børnenes bil, risikerer man selv at skulle betale for skader, hvis der er givet forkerte oplysninger i policen.
- Hvis der er givet forkerte oplysninger, kan det blive dyrt ved en eventuel skade på bilen. Hvis man for eksempel slipper med en tredjedel af prisen ved at lade forældrene stå på policen, risikerer man kun at få udbetalt en tredjedel af erstatningen ved en skade. Man kan også risikere, at man intet får.
Glem den store bil
Forsikringsoplysningen anbefaler de unge enten at betale efter risikoen eller at glemme alt om den nye dyre bil, så snart de har fået kørekort. Eksempelvis kan de unge købe en ældre bil, som ikke kræver kaskoforsikring. Ved kun at skulle betale den lovpligtige ansvarsforsikring på bilen, kan de forholdsvis billigt optjene skadefri år.
Der er mange, der benytter sig af forældrenes police de første år. Det er bare dumt, for de unge optjener ikke anciennitet, hvis de ikke selv står på policen. Dermed skal de først senere til at optjene anciennitet for at få en lavere præmie. På den måde gør forældrene faktisk børnene en bjørnetjeneste.
Betinget dom for svindel
Den 15. august i år blev en far og en søn idømt betingede domme på 60 dage samt en bøde på 12.000 kr. Den 22-årige søn havde købt en bil i sin fars navn, så han kunne slippe billigere i forsikring. Københavns Byret fastslog, at sådan en aftale er bedrageri.
FAKTA
§ 4 i Forsikringsaftaleloven:
"Har forsikringstageren ved forsikringens tegning svigagtigt givet urigtig oplysning om eller fortiet en omstændighed, som må antages at være af betydning for selskabet, er aftalen ikke bindende for dette. Det samme gælder, hvis hans forhold i øvrigt har været af en sådan art, at det ville stride mod almindelig hæderlighed at gøre aftalen gældende."
§ 6, stk. 1 i Forsikringsaftaleloven:
"Har forsikringstageren, uden at forholdet omfattes af § 4 og § 5, givet urigtig oplysning, er selskabet fri for ansvaret, hvis det antages ikke at ville have overtaget forsikringen, om det rette forhold havde været oplyst."
§ 6, stk. 2 i Forsikringsaftaleloven:
Må det antages, at selskabet ville have overtaget forsikringen, men på andre vilkår, hæfter det i det omfang, i hvilket det mod den aftalte præmie ville have forpligtet sig. Ville Selskabet ved genforsikring i videre omfang have begrænset sit ansvar for egen regning, nedsættes erstatningen i samme forhold.
okt 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 2.170
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
maj 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 53 Svar: 797
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
jul 2004
Følger: 50 Følgere: 47 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 70
Bil forsikring