{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Mercedes e300 = Skrammel? {{forumTopicSubject}}

Hey.
Sad lige og kiggede lidt mercer.
Faldt over ders e300 årgang 1996, mange af dem, har kørt sindsyg landt(taxa) Men det er ikk noget der normal skræmmer mig, har selv en bil, der har kørt 300.000km, den køre sgu godt.

Syntes faktis det er en pæn bil, og gad godt have en, men samtlige forhandlere der har dem til salg, sælger dem uden garanti ("For kunde", "Afhentning" osv)
Er det fordi de har mange fejl og problemer, siden de ik tør sælge dem med de normale 6måneders garanti?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mercedes e300 = Skrammel?
  • #1   27. jan 2010 Eneste "men" er årgangen da den ikke tilhører den "gamle" elite...;-))

• #2   27. jan 2010 Kunne du selv tænke dig at yde garanti på en 14år gammel bil som nok har rundet 5-600.000km?

• #4   27. jan 2010 problemet med pre 1998 E klasse er vægtafgiften, den er jo vanvittig.

Jeg gir ~3300 halvårligt for min 2001, hvorimod jeg har ~6000 halvårligt for en 1997

En dødlækker og superkomfortabel bil sådan en W210, eneste problem er rust rust rust og mere rust

• #5   27. jan 2010 De lider af småfejl - og så en helvedes masse rust, selv midt på taget gennemtærer de!

• #6   27. jan 2010 Min chef har brugt i snit 50.000,- på hans om året, alene i reperationer og service, så de er ikke billige at holde kørende, men det er en fin bil smiley

• #7   27. jan 2010 En forhandler må gerne sælge unden garanti og som ebgro...
    Det gør de så oftest også kun ved handler mellem dem og mekanikkere eller andre forhandlere...

Prisen på disse biler er som regel lav og derfor kan en garanti ikke komme på tale, da bilens pris ikke står i forhold til hvad bilen vil være værd..
    Og ja en forhandler må godt sælge en bil uden garanti til en privat, han kan sælge den uden syn uden plader, og han kan skrive diverse mangler på slutsedlen..

Men kræver han en alt for høj pris i forhold til hvad bilen er værd uden garanti og med plader inklusin levering og deslige, ja så står han med et stort problem i forhold til købeloven...
    Og nej en forhandler skal bla. IKKE yde garanti på en bil fra forekselpel 1996, det er noget han helt SELV bestemmer om han vil give...

Men en privat har reklamationsretten, ved en sådan en handel, men den må ikke forveksles med garnti overhovedet. da garanti inbefatter rep. eller udskiftning hvis det går inden garantiperiodens ophør, hvor du som privar KUN kan raklamere over mangler PÅ købstidspunktet, så hvis der dukker en deffekt op efter 2 måneder, så kan du ikke få den dækket, så derfor fejlfortolker mange garanti og ikke garanti....

Men ja man ville ikke give garanti på en 14 år gammel bil, da det ville være umuligt som forhandler at kunne leve op til den rent økkonomisk, og derfro ser man ofte også de store prisforskelle......

• #8   27. jan 2010 Mener i øvrigt at 124 skiller omkring 1994 fra de gode gamle modeller til de mere skrøbelige modeller, der er ihvertfald manges opfattelse....;-))

• #9   27. jan 2010 Bjarne T.N

Ja hver sin smag.... hver sin viden..... ;-))

Kommentér på:
Mercedes e300 = Skrammel?

Annonce