{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

gulplade til papagøje plader {{forumTopicSubject}}

Hvis man nu køber en bil/varebil på gule plader som er brugt som privat af den anden ejer, og hvis man skal omreg. den skal der så papagøje plader på, eller kan man beholde de gule plader på den.Den er fra årg 96 og skal så siges at jeg har fået at vide så længe den er under årg. 98 kan man godt beholde de gule plader på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gulplade til papagøje plader
  • #1   28. jan 2010 du kan godt beholde de helt gule...eller du kan få de 2 farvet for kun 160 kr. og det valgfrit om du vil ha DK mærket på eller ej

  • #2   28. jan 2010 Jeg har da tænkt med at kører ud og smide 160 kr og få de nye plader på i stedet for...så slipper man for det bøvl hvis man bliver stoppet en dag med om det en firmabil eller ej... og med de nye plader er der osse minder chance for at blive stoppet en søndag på gendbrugs pladsen eller på striben en lørdag aften da de kan se med sikkerhed der er betalt afgift til privat kørsel på bilen

  • #3   28. jan 2010 ok tak jeg var ikke selv sikker på at man kunne det for jeg ved hvis den er over årg. 98 med den dyr afgift så kan man ikke beholde de gule til privatkørelse.

  • #4   28. jan 2010 skal så ikke have det hvide klistermærke bag på hvis man har de gule plader.

  • #5   28. jan 2010 jooo det mener jeg altså godt man kan få lov til... men til kun 160 kr er det da bare og betale og få de nye.. så man da et skridt længer fra at bliver stoppet uden grund af politiet

  • #6   28. jan 2010 nix det kan du bare rive af og putte op bag i hvis du sku ha lyst til det hehe

  • #7   28. jan 2010 Da jeg havde en fra årg.98 næsten 99 der sagde skat at de gule plader skulle af og have papagøje plader på hvis jeg skulle bruge den privat men jeg valgte så at køre den ind i mit firma men nu har jeg så købt en hvor jeg skal bruge den til privat og firma.Jeg ved godt jeg skal bruge en kørebog når jeg gør det på den måde.

  • #8   28. jan 2010 når okay det kendte jeg ikke til...men de har jo nok ret skat...men du kan se det på skat dk med de nr plader og der står osse de kun koster 160 kr og det gælder osse for som har har haft bilen længe i ejet navn på helt gule plader. jeg skal os kun gi 160 kr for at skifte dem ud... det jo fordi skat helst vil ha alle de gule privat plader væk fra vejene...men synes bare de sku ha gjort det gratis hvis man ville skifte dem ud...så ville mange flere endnu skifte dem ud jo

  • #9   28. jan 2010 min transporter fra andet halvår 98 skulle jeg omregistrere forleden og der skulle jeg aflevere de gule plader og betale 160 kr for nye, men jeg klager ikke det er da en bedre forretning at gi 160 for nye plader og omreg istedet for 380 kun for omreg. smiley

  • #10   28. jan 2010 ja helt klart

  • #11   28. jan 2010 Jeg har lige været ind på skat men der blev jeg ikke hel klog på at man skal betale de 160 + 380 kr for så kunne man lige så godt beholde de gule plader.
    Mortensen:det vil sige at man skal kun betale de 160 kr. for omreg og ikke 160 + 380 kr for så vil jeg også heller kun betale de 160 kr. og spar lidt penge.


  • #12   29. jan 2010 lige nøjagtig, jeg gloede os lidt da ekspedienten sagde det blir så 160kr for nye plader og omregistrering smiley

  • #13   29. jan 2010 ok så vil jeg heller give 160 kr og så køre med papagøje plader men jeg siger tak for hjælpen alle sammen.

Kommentér på:
gulplade til papagøje plader

Annonce