{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.298 visninger | Oprettet:

Starter virker ikke? {{forumTopicSubject}}

Hej hej.

Kørte idag ind til fitness, hvor bilen startede fint og også hjem igen. Holder så ved en tank og tanker benzin og efter det, så siger den startmotoren intet og der kommer bare lyden, klik.

Der er batteri på, da lys osv virker, og så ville den også kunne starteren vel ogå normalt kører bare lidt rundt, men der sker bare intet.

Vi fik så skubbet den igang og kørt hen hvor jeg kunne holde. Prøvede så at starte igen, for lige at teste, men igen bare et klik.

Er det starter der er gået eller ?

Det er en golf 1.8 CL fra 1992.

og er det noget man selv kan skifte evt? smiley

På forhånd tak..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Starter virker ikke?
  • #1   31. jan 2010 Det kunne godt tyde på din starter er færdig, og den er ikke så svær at skifte, husk at pille stel at batteri.

• #2   31. jan 2010 Jo den kan man godt skifte selv. Og hvis du har prøvet og skrue bil før så kan du ju prøve og rense den før du smider en ny starter på. Er garenteret dine kul der hænger og bare skal renses

• #3   31. jan 2010 det er også rimelig simpel at renovere den sikkert bare et par kul eller bare slibes lidt på kullet den hænger måske bare pil den af og tjek den med et batt

• #4   31. jan 2010 NOgen der kan guide mig igennem det evt?

Jeg tror også det er starteren, skulle være mærkeligt andet.

Og hvordan med det kul.. ? mig ikke forstå smiley hehe

• #5   31. jan 2010 Hvis du ikke forstår det med og rense kullene i starteren så skal du ikke kaste dig ud i det uden lidt kyndig hjælp ved din side:-)

• #6   31. jan 2010 Have no clue, og aner ikke engang hvor starteren sidder..

• #7   31. jan 2010 prøv at brug google men den sidder på din gearkasse under manifolden

• #8   31. jan 2010 ja du burte nok aliere dig med en du kender der ved lidt om det men du kunne event prøve at blæse den ud med trykluft og smørre udrykker arm det er rimelig simpel men hus kat tage batt af inden du begynder at tage starter ud

• #9   31. jan 2010 Kunne da godt være jeg skulle finde ud af noget med min fætter evt.. eller en anden, squ bare trælst.. ny starter er ikke billig, øv bøv..

• #10   31. jan 2010 Tag og knald starteren en og se om den ikke kommer igen...

Når den sider foran, skal du have understøttet motoren når du afmonterer starteren ellers er den bøvlet at få på igen...

Men slå lidt på starteren / relæet og hvis den så kommer så skifter i bare starteren...evt. mens en drejer noglen om og holder den det, mens du slår, husk lige frigear....;-))

• #11   31. jan 2010 Hvor er du iøvrigt fra.. ?

• #12   31. jan 2010 Jeg bor i Aalborg :).. slå starteren.. friskt at gøre.. det kan jeg da prøve.. bare svært når man ikke aner noget om lige den..

• #13   31. jan 2010 Og det var langt fra mig ellers kunne jeg have givet dig en hånd...

Men starteren bør du kunne lokalisere, og især når den siger klik.....
    Og der hvor det klikker fra giver du den et dask med en hammer eller et jernrør eller lign...
    Men selv om den har lys på osv. er det jo ikke sikkert at den har strøm nok... har du tjekker om lyser bliver svagt eller ændrer sig når du prøver at starte og den siger klik,, for hvis den gør det altså bliver svagere, så kan du sagtens have et strømproblem,,, for det er nemlig sådan at fordi at der er lys m.m. på en bil er det ikke ensbetydende med at den har strøm nok til at starte,, så du kunne også prøve med et par startkabler for at være helt sikker... ;.-))

• #14   1. feb 2010 Det er drevet der ikke kører ud, sikkert pga at den er frosset,, tæsk den lidt med en hammer,, ikke alt for hårdt men blidt og prøv så igen,, har lagt billeder i mit photoalbum hvor den sidder,,

http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=58417

Håber det hjælper

• #15   1. feb 2010 JO, men hvis starteren virkede, så ville den også bare køre rundt lidt, og så kunne man høre det. Den siger bare intet.. virkelig intet.. og havde lige kørt rundt i bilen før og havde startet 2 gange før, hvor der intet var i vejen.

Men kan da være jeg skal prøve startkabler for at se om det er det, men tror jeg ikke, for som sagt, så siger den bare intet. Kan prøve og give den et dask stille og rolig.

Tak Cerwin-vega for billederne smiley

• #16   1. feb 2010 Som Cervin-vege skriver så er det drevet / relæet der ikke trækker ordentlig og derfor siger det bare klik,, og kontakten til strøm til selve startermotoren bliver ikke lavet fordi relæet ikke bliver trukket ordentlig...
    Men lad da høre om du får løst problemet... ;-))

• #17   1. feb 2010 Hvis den klikker er der strøm igennem ihvertfald,

• #18   1. feb 2010 Ja til relæet,, men det er derfra den taber strøm vider til selve motoren....

• #19   1. feb 2010 Jeg er stået lidt af nu med det relæ osv.. måske forstår man det bedre hvis man ser de ting der, og så aner hvad det 100 procent er.

Hvis det ikke virker efter lidt dask osv.. hvad skal der så skiftes?!

Har også snakket med en, om det evt. kan være stel som er knækket over eller andet her i kulden..?

Det skal siges at den lyd KLIK ikke kommer fra motoren som sådan. Det er bare når jeg trykker nøglen over, så sker der virkelig intet. Syntes bare at høre et lavt klik.. men intet røre sig, eller startermotor kører heller ikke.

Tak smiley

• #20   1. feb 2010 Hvis der kommer en klik lyd er det fordi relæet slår til, så er det ihvertfald ikke et stel problem,, og så vidt jeg ved steller den i huset altså i selve motorblokken,, der sidder kun 2 ledninger til, en tynd en (ladekontrol til instrumentbordet) og en plus den tykke,,

• #21   1. feb 2010 Okay, ¨skal prøve i aften og give den et klap, så skal jeg nok lige skrive hvordan det er gået smiley

• #22   1. feb 2010 Så har jeg prøvet og fik det ikke til at virke. Mener det var starteren jeg fik banket lidt på, og prøvede at rode lidt ved ledningerne, men skete egentlig ikke noget.

Så det kan vel godt tyde på den skal skiftes?

• #23   2. feb 2010 Så er det en ny starter på, tager 10 min,,

• #24   2. feb 2010 Hvis man kan finde ud af det, så ja smiley hehe..

• #26   6. feb 2010 Vil bare sige at det ikke var starteren, men åbenbart en løs ledning der ikke sad fast, så nu har jeg da også prøvet det.. håber den starter jeg har købt kan gives retur smiley

Tak for hjælpen alle sammen!

Kommentér på:
Starter virker ikke?

Annonce