{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  til syn uden viskere??
  • #1   2. feb 2010 Det er jeg ret sikker på du godt kan, men de forreste skal dog virke. men er dog ikke helt sikker, eftersom bilen er født med det, og den er der, så skal den jo virke.

• #2   2. feb 2010 JA. Det er dumpet. ALT hvad der sidder af ekstraudstyr på en bil, som ikke virker. Ja. Det er fail!

• #3   2. feb 2010 Du skal afmontere viskerarmen, alt udstyr som sidder på bilen skal virke.
    Djarnis

• #4   2. feb 2010 Du kan pille viskeren af. Men hvis den sidder der, SKAL det virke.

• #5   2. feb 2010 der er ikke tale om ekstraudstyr... viskeren er standard...

• #6   2. feb 2010 Ja, afmonter den.. Den kan måske blive påpeget, men ikke en grund til omsyn, men sørg for at alt andet er i orden, og spil ikke klog eller lignende så går det hele squ nok...

• #7   2. feb 2010 Den skal sikkert virke, men alle de gange jeg har været til syn, har de ikke én gang testet viskerne....

• #8   2. feb 2010 lav den dog ,måske er det bare en ledning der er knækket

• #9   2. feb 2010 hvorfor er der så mange der svare som intet ved om det,,,

siden der skal den virke, ( afmonter armen)

sider den på, og han ser der ikke virker for du en anmærkning, han dumper den ikke på det,
    men dumper bilen nu på noget andet skal den virke når du kommer til omsyn,,
    har du set ledninger efter ved bagklappen,,

hvor stor chance er der os lige for han opdager det, smiley

• #10   2. feb 2010 En synsmand ved forhåbentligt, at en bagrudevisker ikke virker, når den ikke står i "0"-position.

Få den dog lavet - den er jo nyttig i hverdagen...

• #11   2. feb 2010 Sæt den hvor den normalt skal sidde, og så til syn.... har ikke set de har tjekket bagrude viskere endnu, de påpeger kun hvis den enten mangler,,, eller sidder midt i ruden...

Og nej hvis det kun er viskeren så bliver den betinget godkendt eller den får en bemærkning, og så kan du lave det bagefter hvis du vil have det lavet,, men den DUMPER ikke på det alene... ;-))

• #12   2. feb 2010 Man kan altså have en defekt forlygtepære, en slidt visker, og en defekt baglygte pære,, og bile bliver ny betinget godkendt alligevel.....
    Det bliver en anmærkning og ikke andet,,, men mindre man prøver at spille fessor overfor en synsmand, eller bare virker som en kæmpenar.....
    Men er man forholdsvis "normal" så bliver det sgu kun en anmærknng... smiley

• #13   2. feb 2010 DU kan jo også stige ud af bilen lige inden du kommer til syn ,og tørre ruden så det SER ud som om viskeren lige har kørt smiley
    Det kan man jo også gøre foran hvis man ikke gider ofre penge på et par nye viskere :ingen problemer bare bilen bliver synet !!!Håber bare ikke du overser en cyklist eller en lastbil ,så var det et dumt sted at spare.
    Utroligt som nogle på et Bilgalleri kun mener at bilen kun skal være i orden når den skal til syn ?????

• #14   2. feb 2010 Mikkel - "Utroligt som nogle på et Bilgalleri kun mener at bilen kun skal være i orden når den skal til syn" <-- Med den kommentar, så er du da godt nok dagens største klaphat.

Hvad der sidder på en bil, skal virke. Andet er da hul i hovedet. Alle de gange jeg har været til syn, har de kontrolleret sådan nogle ting, og en af mine venner ville selvfølgelig lige snyde sig igennem med den visker, og det gik ikke.

Tror du bare det er for at genere os, at der er noget der hedder periodisksyn ? Det er jo for at holde øje med, at bilen er i forsvarligstand, til at køre på de danske veje.

- Med din kommentar, så er det jo pisse ligegyldigt, om bremserne virker. Man skal bare lige bremse lidt i bakgearet, når man kører hen til porten, og op på liften, så har man jo vist den kan bremse.. hvis synsmanden nu ikke vil prøve ens bil.

ARRGH !

Ens bil skal bare virke. Sidder der visker på sideruderne der ikke virker, så af med dem. Tågelys i bagspejlet som ikke virker.. Ud med det.

At din bil bliver betinget godkendt er fint nok. Det er bare ikke godt nok at stræbe efter, den kun bliver betinget godkendt.

- Bla. derfor jeg skriver dumpet.

• #15   2. feb 2010 Slap af, kloge folk... Der står ingen steder at der skal være monteret en bagrudevisker på en bil. Og der står heller ikke at hvis den er monteret, så skal den virke... Så det er 100% ligegyldigt til syn

• #16   2. feb 2010 En defekt pære er kun en bøde på 500kr. Nå jah. Det er jo det værd, fordi pæren koster 2000,-. Nej nej nej, og atter nej.

• #17   3. feb 2010 Neej. Det er jo netop IKKE ligegyldigt!

Hvis bilen HAR en visker på til syn, så SKAL den virke. Det samme gælder tågelygter, og ALT andet du kan finde på en bil, som er med til at fortælle hvor den skal hen, og hvor den er.

• #18   3. feb 2010 Kim... Ja, det gælder LYGTER! ILygter skal virke, selvom de er ikke påbudte, så længe de er monteret. kke viskere. Så drop de der hjemmestrikkede teorier

• #19   3. feb 2010 Jaja, så siger vi hjemmestrikket. Nu har jeg tilfældigvis bare været til syn med biler..

• #20   3. feb 2010 Så kan de måske også tjekke om elruder virker? Sædevarme? Det er jo monteret, så skal det virke?? Navigationsanlæg skal sgu også virke, hvis man skal snakke om dine "hvor den skal hen"...??

• #21   3. feb 2010 Nå ja, Kim. Du er også den eneste i DK, som har været til syn med biler...

Nu har jeg tilfældigvis været til syn med bil, som har fået en bus i røven. Bagruden var smadret og jeg satte en plasticpose istedet. Viskerarmen var bøjet og der sad ingen viskerblad på. DEN GIK IGENNEM! Uden anmærkninger!

Så hvis du ikke ved hvad du snakker om, så lad være med at forvirre folk

• #22   3. feb 2010 Hehe. Yep. Der er da ingen synsmand der gider at fryse, når han sætter sig ind i bilen, så selvfølgelig skal sæde og elruder da virke, samt navigation, så han kan finde til nærmeste Mac..

Nu bare lige det med bagviskeren, det ved jeg. En af mine venner skulle til syn, og han gad selvfølgelig ikke tage viskeren af, selvom han havde fundet ud af den ikke virkede. Han skulle selvfølgelig kontrollere om viskeren virkede, og det gjorde den ikke. Derfor blev det anmærket. Synsmanden sagde selv at han kunne have pillet den af, og så var der ikke noget problem.

Om i ikke kan finde det på Fstyrs hjemmeside (Jeg har ikke prøvet, og gør det heller ikke), det er muligt. Nu ved jeg bare dét der.

- Om i så mener det er noget jeg har drømt i en ond drøm el. en sygdom aka. Flash forward der har ramt mig, fordi det er lovpligtigt i år 3000. Det kan i så selv diskutere.

• #23   3. feb 2010 Yes yes. Du får ret, jeg får fred. Jeg bygger selvfølgelig min viden, på ting jeg har læst i Anders And blade, og Jumbobøger, som jeg læser i frikvateret, når jeg ikke har undervisning i 5. klasse.. Bla bla bla..

Sæt dig nu ind foran Tvet, og se noget Motors TV ligesom mig, så går det nok alt sammen.

• #24   3. feb 2010 Kim, det er muligt at din ven har været ud for en eller anden uvidende synsmand, som skulle lige blære sig med at han kunne finde bagrudeviskerkontakt. Jeg har også prøvet at syne en bil med ekstra fjernlyslygter hos FDM(!), hvor en latterlig synsmand sagde at han ikke kan lade den gå igennem, fordi der ikke må være monteret flere fjernlyslygter, end bilen er født med! Og det er jo løgn! Så fik han lovteksten lige i snotten og blevet meget flov... Så man skal dobbelttjekke deres arbejde for sin egen skyld. Og ALTID have detailforskrifter ved hånden:)

• #25   3. feb 2010 Se, nu er vi inde på noget andet smiley Mht. synsmandens erfaring, så har han nu haft biksen i et godt stykke tid, men misforståelser kan selvfølgelig opstå. Men kan nu stadig ikke se hvorfor den ikke skal kunne virke smiley

Hehe. Ekstra fjernlys. Er det en rally bil, med hele fronten fyldt op med store Hella lygter smiley ?

- Lige det dér, må da være lidt irriterende, at blive mindet om ikke må være der.

• #26   3. feb 2010 Kim B ,prøv lige at læse hvad jeg skriver ,evt også mellem linierne .
    min bil kører ikke med defekte viskere eller lygter der ikke virker og jeg undrer mig over at så mange herinde virker ligeglade med om bilen er lovlig eller bare forsvarlig .Bare det virker når den skal til syn er jo fleres holdning herinde ,Kan godt se det ikke er din holdnin ej heller min.En klassisk bemærkning ang. syns- spørgsmål : de opdager det nok ikke!! Og så er alt jo åbenbart tilladt ??

• #27   3. feb 2010 Ralliart laver sådan noget ekstra lygtehalløj til visse Mitsubishi biler med ekstra fjernlys og kurvelys. Sådan noget blær... Men for visse synsfolk er det lidt for kompliceret at gennemskue, så kan de blive meget forvirret. Det kan vi ikke have, derfor må man selv læse på lektier hjemmefra;)

• #28   3. feb 2010 Mikkel - Sorry. Var nok for hurtigt ude, da jeg allerede havde ramt begrænseren, inde jeg læste din kommentar smiley

Hehe. Man kan heller ikke få for meget fjernlys smiley

Btw. Du har da godt nok haft noget Mitsu-værk smiley

• #29   3. feb 2010 Hehe. Forstår udemærket din tekst nu, efter at have læst den igen, Mikkel. My bad.

• #30   3. feb 2010 Mikkel, det er pengespørgsmål. Hvis alle herinde havde råd til en spritny bil med garanti og hele dynen, så vil disse spørgsmål ikke opstå. Men der er nogen, som har lidt ældre biler, hvor ting har det med at gå i stykker af og til. Og hvis man aldrig bruger sin bagvisker alligevel og at fikse den koster et par tusind kroner, så er det jo fair nok, at man håber at den går igennem synet ubemærket, så har man lige sparet de penge... Det er sgu da normalt

• #31   3. feb 2010 Alligevel utroligt de gamle biler virker så godt, som de gør. De har jo over 20 på bagen, og virker bare smiley Ser selvfølgelig bort fra div. vedligeholdelse, så som viskere, pærer, og hvad der ellers er sliddele.
    Nu mere det mekaniske.

Der er da i hvert fald mange problemer med de nye biler :s Gerkasser, turboer, motorer, diff og alt muligt andet spændende, som ryger.
    Bevares. Der er da mere elektronik i dem, men sku stadig ikke fedt at have en bil, hvor alt hele tiden går i stykker, og når fabriksgarantien er opbrugt, ja.. Så laver den numre igen :s

• #32   3. feb 2010 Holdning eller ej,,,, manden spørger om noget, og han får svar,,, men evig og altid skal der opstå en diskutionsklub om alt....
    Det er folk egen afgørelse hvad de gør, men jeg ville aldrig selv køre til syn med en kundebil der ikke var 100% i orden,, uanset hvad kunden ønsker,,, og kan de ikke acceptere det,,, ja så kører de selv til syn.... det er og bliver deres problem....
    Se jer om i trafikken, hvor mange der egentlig kører med manglende lys foran eller forkert justeret lys...
    Man ser det dagligt op til flere gange..... men at lege politimand skal man sgu ikke det har vi politiet til....

• #33   3. feb 2010 Grunden til at bilen skal være i orden er jo for at minimere risikoen for at der sker uheld,og de sidste dage har vist bevist at folk sagtens kan køre galt uden at bilen fejler noget .Så er der vel ingen grund til at øge risikoen til at køre galt ved at køre uden ordentligt lys på,med dårlige dæk eller viskerblade ?
    Hvis grunden til at Alex spørger er fodi man skal til syn her og nu,så er fejlen jo en bagatel til syn .men hold dog bilen i orden ,det er vel ikke en totalskade hvis der skal ofres 2000kr på bilen ?
    Alternativt pil viskermotoren ud og en prop i hullet.

• #34   4. feb 2010 mitsu,,, helt ærlig er den der skal den virke,, hvor svært kan det være og forstå har 2 bedste kammerater der er syns folk, så drop det nu bare,,

er den der skal det virke, men bumper bare ikke på det,

tror mitsu bruger tricket med penge under bordet så klart alt går igennem,, smiley

• #35   11. feb 2010 Kan slet ikke se problemet. virker din bil ikke.. få det lavet.

Kan bilen ikke synes, er det fordi at du ikke laver de fejl der opstår

kan bilen ikke synes skal der ikke køres i den !

• Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #36   11. maj 2017 På nettet er der uenighed vedr om en bil kan bestå syn med defekt bagrudevisker. Jeg fik betinget godkendt min bil pga. defekt bagrudevisker. Jeg rådførte mig ved FDM som er uenige med den betingede godkendelse. Jeg fremførte klage overfor synvirksomheden som kontaktede Færdselsstyrelsen som gav FDM og mig ret i at det ikke er grundlag for betinget godkendelse og derfor blev synet ændret til godkendt ??

Kommentér på:
til syn uden viskere??

Annonce