{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.513 visninger | Oprettet:

Anslået pris på skade? {{forumTopicSubject}}

Vores Pug 306 skal have opgjort en skade der omfatter følgende:

Kofanger for, komplet med lygter
Grill
En forlygte
Fronthjælm
Forskærm
en Fordør
Spejl med el
en bagdør
bagskærm skal skiftes (det er en STC, så ruden skal ud og i igen, og skærmen skal svejses på)
bagkofanger
bagklap
4 hjuls udmåling/sporing
lygteopstilling
+ diverse der måtte være ødelagt under overfladen

Bilen står på aut. Peugeot værksted.

Der må laves for omkring 35-40.000, alt efter hvad bilen bliver vurderet til. Jeg tænker på om det allerede nu kan gættes at være totalskadet??

Jeg har egentlig ikke meget lyst til at få den tilbage efter den omgang..


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anslået pris på skade?
  • #1   4. feb 2010 den er død. det er jeg næsten sikker på!

  • #2   4. feb 2010 Enig med Kennet L, tror også den er død..

  • #3   4. feb 2010 @Prox:

    Hvis taksatoren vurderer at de kan holde sig inden for rammen hvis de anskaffer nogle brugte dele i stedet, så gør de det.


  • #4   4. feb 2010 stik mig evt. dit stellnummer i Pb så kan jeg lave et overslag over hvad det koster i dele.

  • #5   4. feb 2010 Som jeg har forstået det må der først bruges brugte dele når bilen er 10år, hvilklet den ikke er endnu

  • #6   4. feb 2010 Den er total skadet da. Hele bilen skal jo males bagefter og det er tit nok for en bil i den årgang.. Der skal jo en mekker til at skille den ad først og samle den igen bagefter + maler, så er de 30-40 hurtig brugt.. De får det jo ikke swort smiley

  • #7   4. feb 2010 Men skaden bliver jo gjort op i dele som værkstedet bruger og de priser som de tar for løn, maling osv... Så hvis værkstedet kun gør den op i nye dele, er det vel det der gælder?

  • #8   4. feb 2010 Jeg vil mene, at bilen ikke er værd at reparere for så stort et beløb, og dermed bliver det nok vurderet som en totalskade, med mindre taksatoren er på stoffer.

  • #9   4. feb 2010 hvis du har mod på det og bilen er til at komme lidt så ta en hammer med og gi den et slag på a stolen i den side hvor den er skadet self... så er den totalskadet... smiley

  • #10   4. feb 2010 og er koster det over 50% af hvad den er værd at rep den så kan du vidst forlange at få den totalskadet istedet.. Og hvis vi siger den max er 50 værd så er den helt sikker total.

  • #11   4. feb 2010 Den er 99% sikkert død...

    Og det med hvad maleren tager for at male, og hvad mekanikeren tager for at adskilde/samle, så er det nogle helt faste satser som forsikringselskaberne bestemmer...
    Der er sat en tid/pris for af- og påmontering af feks en kofanger på den pågældende bil, og tiden er bestemt ud fra oplysninger fra bilfabrikanten..

    Men ja, din bil må ca skades for max 40000, derover dør den... (vurderet til max ca 65.000)


  • #12   4. feb 2010 Reglerne er:
    under 65% bliver bilen lavet
    mellem 65-75% bliover jeg spurgt om jeg vil have den lavet
    over 75% er den totalskadet


  • #13   4. feb 2010 Bilpriser vurderer sådan en bil til 60.000 ved køb hos forhandler

  • #14   4. feb 2010 ok mente det var 50%, men det er du nok mere inde i end mig lige nu.. smiley
    Men ja bare at få bilen skilt ad, malet og samlet igen så er det jo hurtig 30. så er der ikke meget tilbage til dele.


  • #15   4. feb 2010 Så er det heller ikke helt forkert vurderet, vel ?

    Til sammenligning, så har en kammerat mistet sin 306 stc hdi 2001, for ca 1 månede siden, den var påkørt bagfra, (kofanger, bagklap, bagpanel, og lidt bagskærme + maling...) Den døde, pris på skade, ca 45000...


  • #16   4. feb 2010 Mit gæt er, at den er totalskadet.

    Det kan nok laves for ca. 25k, hvis delene hentes ved huggere, og mekkeren er billig i drift, men jeg tror ikke helt på det. Dyrere biler med færre skader bliver ofte "erklæret døde"...


  • #17   4. feb 2010 jeg fandt lige hurtigt priser på de "store" dele, alle de små dele som skruger og beslak osv. har jeg ikke taget højde for, kun de store ting som du har skrevet, kunne ikke få pris på bagdøren. ialt blev det ca. 39.000 kr. uden lak og løn, men kun priserne for delene.

    00006204Q9 FORLYGTE AB 453,00 DKK 566,25 DKK 566,25 DKK

    00006205Q9 FORLYGTE AB 453,00 DKK 566,25 DKK 566,25 DKK

    00007401X8 KOFANGER FOR 2.046,00 DKK 2.557,50 DKK 2.557,50 DKK

    00006204V7 FORLYGTE 1.087,00 DKK 1.358,75 DKK 1.358,75 DKK

    00007104C4 FRONTPLADE 937,00 DKK 1.171,25 DKK 1.171,25 DKK

    00008500S0 KABINESIDE 7.499,00 DKK 9.373,75 DKK 9.373,75 DKK

    00007410Z8 KOFANGER BAG 2.684,00 DKK 3.355,00 DKK 3.355,00 DKK

    00008701J7 BAGKLAP 4.627,00 DKK 5.783,75 DKK 5.783,75 DKK

    00008744J2 BAGRUDE 3.776,00 DKK 4.720,00 DKK 4.720,00 DKK

    0000900692 BAGDØR *** DKK *** DKK *** DKK

    00008149G4 SIDESPEJL 534,00 DKK 667,50 DKK 667,50 DKK

    00009002L7 FORDØR 3.867,00 DKK 4.833,75 DKK 4.833,75 DKK

    00007841K8 FORSKÆRM 679,00 DKK 848,75 DKK 848,75 DKK

    00007810A7 PYNTE FORLYGTER 71,00 DKK 88,75 DKK 88,75 DKK

    00007804G4 KØLERGITTER 627,00 DKK 783,75 DKK 783,75 DKK

    00007810A6 PYNTE FORLYGTER 71,00 DKK 88,75 DKK 88,75 DKK

    00007901H1 MOTORHJELM 2.190,00 DKK 2.737,50 DKK 2.737,50 DKK




  • #18   4. feb 2010 Phuck @lot ~ ->
    Det er en fast timepris mekanikeren får, uanset om værkstedets timepris er 400 eller 900...
    Det er forsikringen der bestemmer/betaler...


  • #19   4. feb 2010 Martin(29) - så er min nok også død. Det er jo mange pladedele, der skal skiftes OG males. Der kan jo meget vel også være noget under overflades der skal rettes ud igen...

  • #20   4. feb 2010 Total eksl. moms pr. stk. 31.601,00 DKK
    Total inkl. moms pr. stk 39.501,25 DKK


  • #21   4. feb 2010 Lige præsis... Vi ser mange af den slags der...

    Vi har lige haft en XK8 inde, ved første øjekast lignede det en ny kofanger+lak, og så ud igen... Men men men... Der skulle lige et nyt bagpanel på også....
    Så i stedet for 13000+moms og lak, så blev det 25000+moms og lak... smiley

    Der skal bare næsten ikk noget til...


  • #22   4. feb 2010 Martin: Hvordan kan forsikringenen bestemme hvad en mekker skal ha i løn?? Siger ikke du ikke har ret, forstår det bare ikke lige

  • #23   4. feb 2010 Kennet L -

    Total inkl. moms pr. stk 39.501,25 DKK Det er så plus løn og lak og diverse, ikke?

    Og hvad er egentlig "kabineside" til 9000kr?


  • #24   4. feb 2010 det er plus løn og lak og div. som jeg også har skrevet.

    kabineside er skærmen :). iflg. peugeot's egen service boks side så har de ikke "kun" en bagskærm men skal være en hel side :S... lidt underligt i mine øre og meget dyrt.


  • #25   4. feb 2010 Ok, ja så bliver en bagskærm sgu dyr.

    Men tak for input til alle.


  • #26   4. feb 2010 Husk lige på, at når bilen er over en hvis alder, så vil man forsøge at reparere med brugte dele - dvs. dele der kommer fra ophuggere. Så nypriser på delene kan du ikke bruge til noget som helst smiley

  • #27   4. feb 2010 Tigeren i trolden . ->

    Det må jeg være dig svar skyldig på, men kan fortælle at det er derfor der ikke er mange der laver skader længere.. De sender bilerne ud i byen og får dem lavet..
    Nu kan jeg ikke huske timeprisen man får fra forsikringen men hvis feks. et værksted der tager 800+moms i timen skal lave en skade hvor de får feks 600+moms i timen, så "mister" de jo 200+moms i timen, ved at sætte en mand til at lave skaden, i stedet for at lave en alm rep, eller service på en anden vogn..

    Det er bla. også derfor at vores værksted tilbyder de "dyre" værksteder at lave skader for dem.. For så beholder de deres kunder, men yder dem stadig en service, hvor de så samtidig med måske kan lave et alm service, når vi er færdig med skaden...

    Og især med 65% reglen kan de "dyre" værksteder sætte penge til... De skal jo igen sætte en mand til at "undersøge" skaden og vurdere den, og det koster dem igen "800+moms".. HVIS så skaden overstiger 65% så får de ikke lov til at lave skaden...

    Håber det gav lidt indblik i den forvirrende verden om forsikring VS. værksteder... smiley


  • #28   4. feb 2010 Ja over 10år, hvilket den ikke er

  • #29   4. feb 2010 Din bil er død. Man vurdere den ud fra hvad den handles til før den blev skadet. Så bliver den gjordt op og alle priser bliver på nye originale dele. Er det en bil der er op til 15000kr værd dør den hvis den er sadet for over 65% og er den over 15000kr værd dør den hvis over 75%.

    Arbejdsløn-div matrialer

    lakering+ arbejdsløn+div matrialer

    sporing+lygstilling(mekanisk værksted)

    Jeg vil mene du højst sansynligt skal ud og kigge efter ny bil, for din gøj bliver nok lavet om til en ny havegrill smiley


  • #30   4. feb 2010 Den er død...

    handelsprisen på en fin 306 2.0xs stc. er mellem 25-35 privat.


  • #31   4. feb 2010 har selv lige en bil, der faktisk ikke ser ud til at være skadet for meget..

    af det man kan se

    forkofanger,
    frontklap
    h. skærm
    lygter

    ialt, incl. moms, arbejdsløn, lak mm. 46000 kr.

    det er dyre dele, .. har lige fået taksator rapport i dag..

    ved øjekast, hvis man selv sku lave det ville det koste 5-7.000 + maling


  • #32   4. feb 2010 / / / M |
    ->

    Du kan ikke bruge priser på biler der handles mellem private...
    Man sammenligner kun med biler fra forhandlere...


  • #33   4. feb 2010 Min er en HDI, så handelspris må antages at være nærmere de 60.000 som bilpriser vurderer..

  • #34   4. feb 2010 Matin: ok tak for det smiley Det lyder sgu meget mærkeligt må jeg nok sige, bare man var en forsikring, så kunne man selv bestemme hvad man ville gi for ting smiley Den kasse øl koster 100kr.. ja ja men jeg er en forsikring så jeg vil gi mmmmmm 23kr kun.. smiley

  • #35   4. feb 2010 Tigeren i trolden .
    ->

    Ja de har sku solgt skindet før bjørnen er skudt... smiley

    Og de bestemmer "næsten" også priserne på forsikringer.. Så man skulle bare åbne et forsikringsselskab.. Hehe..


  • #36   4. feb 2010 når en taksator sætter priser på en skadet bil gør han det ud fra bilpriser og bilbasen og det er ikke forhandler eller private der gælder det er priser generalt der gælder

  • #37   4. feb 2010 ja de vurdere ikke forhandler priserne.... de vurdere alle på markedet, eller tager et gennemsnit, en taksator ved GODT hvad en bil er værd, og burde koste.

    men ja du har da helt ret i en hdi´ giver nok 50-65k


Kommentér på:
Anslået pris på skade?

Annonce