{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.068 visninger | Oprettet:

Astro Van V6 motor.... {{forumTopicSubject}}

Nu må jeg sgu lige spørge genierne til råds smiley

Jeg har en båd med Chevrolet astro Van motor fra 1988, den er original og er nu ødelagt.

derfor har jeg fundet en Chevrolet Astro Van fra 1995, også en 4,3 l V6'er som der ligger i båden originalt, dog lige med 25 hk ekstra.

Nu til spørgsmålet:

Kender nogen af jer US bil ejere til evt. forskelle på disse motorer, altså på en 1988 motor og en 1995 motor ?

Alt til ombygning til båd sidder nemlig allerede på motoren i båden og skal helst bare kunne flyttes over, så det er blok - topstykke osv der skal være identisk - jeg kender udemærket til forskellene i bla. karburatorerne af hensyn til vand osv.....men er der fysiske forskelle ved montage af manifoldene på disse 2 årgange ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Astro Van V6 motor....
  • #1   6. feb 2010 der er andre pakninger og toppe på en bådmotor men hvis den er mariniseret betyder det intet...

• #2   6. feb 2010 Mjae, den er nu helt original - men satser på at kunne benytte topstykket fra den gamle motor......i værste fald.

Det som driller lidt er om hvorvidt indsugning/vandindtag "bare" kan monteres på motoren som standard eller der skal knokles løs for at få det til at sidde sammen - som du skriver mariniseret...

Sidder feks. motorophæng på samme måde på 95/88 modellerne ?

Motoren jeg har fat i sidder pt i en bil og har kun gået små 178.000 km så den kan kun være bedre end min 22 år gamle bådmotor smiley

• #3   6. feb 2010 det hele passer over på bil motoren , men som jesper H siger så er der forskel på topstykker osv og HUSK AT ALLE NYE PAKNINGER SKAL SKAL være til marine brug ellers ender du som min mad med defekte toppakninger i løbet af 30 timer..

• #4   6. feb 2010 Hehe, herligt at vide jeg ikke er den eneste som IKE vidste der skulle marine pakninger i - men det ved jeg så nu ! smiley

OK, så dybest set skal jeg bede til at mine 2 topstykker har overlevet vinteren og smække dem på + skifte toppakning osv...så burde det spille ?

Min motor har trykket alle frostpropper ud da den ikke kunne starte da vi tog den op - og så slog Kong Vinter til hårdt blot få dage efter inden vi nåede at flå motoren ud, så der var det bare for sent herman....

Motoren har bla. været overophedet + smadret et topstykke for 2 år siden, så nu dømmer jeg den ude og sætter nyt i - det kan kun blive bedre - håber jeg.....

• #5   6. feb 2010 mariniseret betyder at den er kølet med alm kølevæske..som render ned i en veksler hvori der løber saltvand. Stadig er komp som regel en anden på en bådmotor.

• #6   6. feb 2010 allan: skriv til nick h på min venne liste han har båd der har haft sådanne motore

mvh smg

• #7   6. feb 2010 HOVSA !

Min originale motor er saltvandskølet via Z-drevet, det skulle jeg selvfølgelig have haft med - da du skrev mariniseret gik jeg udfra du mente netop saltvandskøling, my bad...

Hmmmm, nogen ide med hvordan det ser ud mht indtagene når der er saltvandskøling på den originale motor ?

• #8   6. feb 2010 N°¹™ AE86 til salg : Yep, han prøver jeg også - man kan ligeså godt spørge sig for fremfor at dumme sig på egen hånd smiley

Kommentér på:
Astro Van V6 motor....

Annonce