{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.015 visninger | Oprettet:

menninger om seat altea? {{forumTopicSubject}}

har overvejet at købe en seat altea, men har hørt fra mange at det er en ikke så god bil, men samtidig mange som siger den er super god,

regner med det bliver en 1,9 tdi 105hk, eller en større diesel model, uanset hvad bliver det ihvert fald en diesel.

hvad er jeres mening om sådan en altea diesel?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  menninger om seat altea?
  • Rene G
    Rene G Tilmeldt:
    maj 2009

Følgere: 20 Emner: 18 Svar: 756
    #1   9. feb 2010 Jeg har kørt i et par 170Hk Fr diesel og jeg synes alle gange at der har været for meget resonans.Fin motor og gode køreegenskaber, men ikke i orden med dæmpningen af vejstøj og knirken i karrossen.

• #2   9. feb 2010 har hørt at i vw bilerne med samme motor har de haft en del problemer med turboerne vil stå af, og olie pumpen e hvis heller ikke så god på dem,

2.0 tdi med 140 hk har lidt problemer med at topstykkerne flækker, og det er altså en pæn dyr fornøjelse,

af hvad jeg har hørt forskellige steder, vil jeg ikke anbefale den, det er en rigtig lækker bil, men hører lidt skidt ting om de PD motorer.

• #3   9. feb 2010 og ja, har også hørt at der er en del larm i dem, hvis det er en gulpladet bil, men er der i mange gulpladet biler, hvis man sammenligner dem med hvidpladet

• #4   9. feb 2010 140 hk 170 hk tdi bare lad være med at chippe dem så køre de næsten evig. men har da set nogen stykker der har smidt turboen. men en lækker vogn er det sku

• #5   9. feb 2010 Jeg har selv en FR TDI - og har haft en del forskellige biler i diverse prisklasser også..

Det er den bedste køremaskine jeg har haft til dags dato og fryder mig stadig hver gang jeg giver den gas... Har kun haft nogle sensorer der skulle skiftes da de var sodet til/kortsluttet men biler er også chippet. Kører okay langt på literen, ca 16,2 ved blandet kørsel og jeg kører tit frisk til.

Eneste negative ting jeg kan sige om den er at der er en del trafik støj fra vejen/hjulene specielt ved motorvejskørsel. Andre gummi drenge kan dog hjælpe på det problem ved jeg.

Og så er den jo fræk at se på hvis den lige får lavet lidt styling samt sænkning..

• #6   9. feb 2010 Jeg har ikke haft nogle problemer med min altea FR, den har kørt 180.00km, og alt virker bare som det skal, starter hver morgen, selv i minus 18grader smiley

Så alt i alt en kanon dejlig bil, men masser af plads, og alt hvor der nu høre til en altea..

• #7   9. feb 2010 turbo til en seat 140 hk tdi med montering. løb op i 18 kilo

• #8   9. feb 2010 MR.KNOW IT ALL! G >> Det er et problem der er med mange biler på gule plader, jeg ved ikke hvad du har prøvet, men mange gulpladebiler for dette problem, da men ændrer på den måde de er dæmpet fra fabrikken.

Min egen har jeg ikke noget problem i, men har været ud og køre i andre, hvor det har været voldsomt.

Generelt vil jeg sige at det er en fin bil, og 1.9 TDI 105 HK kan jeg klart anbefale, den kører forholdsvis langt på literen og er billig i vedligeholdelse.

Jeg valgte selv en Altea XL, og det har jeg ikke fortrudt. Den har ingen af de nævnte problemer med baglyger/motor mv.
    Fordelen ved XL er et bedre udsyn bagud, bedre plads bagi, og så syntes jeg selv bedre om modellen.
    (Men sælger den alligevel til foråret når min nye bil kommer til landet... smiley )

• #9   9. feb 2010 De gamles flækkede topstykket efter 42.000km det er en 170hk Fr... De var den tredje på den pågældende værksted med defekt topstykke..

• #11   9. feb 2010 har pt. en til salg, og køber en altea på fredag. Man kommer ikke udenom, at altea er den bil i van klassen, hvor du får mest motor/udstyr/km for relativt små penge. Ingen andre nærmer sig. Nogle af dem har haft deres problemer, men der kører satme også mange rundt af dem.

husk på de kan støjisoleres meget.

Kommentér på:
menninger om seat altea?

Annonce