{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blande benzin???
  • #1   28. sep 2005 der sker ikke det helt store..... men IK gør det igen... det ar motoren ikke godt af..

• #3   28. sep 2005 har ikke hørt noget om det har nogen betydning overhovedet!... jeg har ved et uheld kommet 92 på min engang og den gik lidt underligt i tomgang men i bogen stod der det var hvad den minimum kunne køre med.
    såååå

• #4   28. sep 2005 I instruktionsbogen at de anbefaler 98......det drejer sig om min nyindkøbte Leon 1,8T smiley

Lige nu kører jeg på 95 og det skriver de også at man kan men at man vil få et ydelsestab ved at køre på det.

Så jeg havde så tænkt mig at prøve 98 som de nu anbefaler.....ik at jeg regner med at blive skudt tilbage i sædet af det. smiley

• #6   28. sep 2005 Ja det tror jeg også jeg vil til.....95 er bare gammel vane fra Ford'en.

Nu skal der jo til at tankes op og tak til dem der oprettede tråde omkring at bilpriserne ville falde i denne uge.....den har ikke bestilt andet end at STIGE!!!

• #7   28. sep 2005 Pjat. Det sker der ikke noget ved ud over den smule ydelsetab du får. Ca 10hk måske. alle andre 1,8T køre også udemærket på 96. Har kun hørt at hvis den bliver chippet, så anbefaler man 98.
    God Tur.

• #8   28. sep 2005 Der kan ik ske noget ved det skulle jeg mene.. Jo højere Oktantal jo mere skal der til for at antænde det.. det er det eneste.. på lidt mindre motore som normalt køre på 95, kan man også køre på 92 hvis man vil spare en lille smule.. :o)

• #9   28. sep 2005 Eller os er det omvendt med antændelsen, kan ik huske det :o)

• #10   28. sep 2005 Altså .. 3-4 oktan og eller ned gør meget sjældent noget, medmindre man har en tunet bil der tændingsbanker når den kører på lav oktan.

Men de fleste nye motorer stiller selv om alt efter hvad man kører med ..

Personligt vil jeg køre på 95 hvis jeg var dig.. medmindre du virkeligt gør noget ud af det og tuner den ..

men det er nok bare mig..

• #11   28. sep 2005 Ok, tror bare jeg vil prøve en halv tank med 98.....vil ikke takke for svarene endnu, da jeg lige vil se om bilen eksploderer......gør den det skal i ikke regne med en "tak". :o)

• #12   28. sep 2005 @Mr. M:

Prøv at tænke over det her:

Hvis bilen skabte sig tosset over 3-4 oktan +/- hvad ville der så ske med alle de tankstationer hvor bonderøvene blander vand i benzinen eller har samme tank til 92/95 oktan (hvor der er 92 i tanken) ?

Alle biler har en tolerance..... Og det er forøvrigt blandt andet den tolerance man går ind og fjerner med Chiptuning, men det er en helt anden debat.

Så don´t worry .. be happy smiley

• #13   28. sep 2005 Du har nok også ret, ville bare være sikker....

• #14   28. sep 2005 @Mr. M:
    Better safe than sorry smiley Så jeg forstår dig godt:)

• #15   28. sep 2005 De steder hvor de har deres 92 og 95 oktan i samme tank er det altid 95 oktan de har...

- Dvs sige at man tanke 95 oktan på, til 92 oktans pris.

Sådan er det alle steder. Hvis de gør det omvendt er det meget ulovligt.

• #16   28. sep 2005 betyder mindre end lidt, jeg kører rally og bruger shell v-power+ oktanboost. så det med at købe oktanboost til alm. kørsel er spild af gode penge, kører selv på 92 på min gamle passat 5 cyl. og kan ikke mærke forskel på 92 og 98. den køler måske lidt bedre med 98, men det er ikke pengene værd.

• #17   28. sep 2005 @Thomas O (21) :
    Både og ....

DK tankten i Gilleleje på vejen ud af byen mod Hillerød har gjordt det for en 5-6 år siden.
    Det samme har Statoild døgntanken inde i Gilleleje by ca samme årgang.

Men ja det er ulovligt. Og ja det er not shit. Det afholder dem desværre ikke fra at gøre det... Om det er en dårlig ladning benzin fra øen de har fået, om der er rester i tanken eller om der er andet galt kan ingen rigtigt bevise desværre..

• #18   28. sep 2005 *beklager stavefejl*

• #19   28. sep 2005 det er spild af god octan 98 i hvert fald

• Iben D
    Iben D Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #20   5. mar 2017 Jeg har blandet blyfri 95 med oktan 95 går det an ?

• #21   5. mar 2017 For lav oktan = risiko for tændningsbanken. (som på sigt kan smadre motoren, brænde hul i stempler, ødelægge lejer mv.)

Dog burde en evt. banke sensor kunne kompensere til en vis omfang. (hvis den virker)

men fra 98 til 95 burde ikke være et problem (kun et problem hvis tænding er sat til 98)

Kommentér på:
Blande benzin???

Annonce