{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.208 visninger | Oprettet:

Dæk str. ved sænkning (Leon 1p) {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have min bil sænket, men er kommet lidt i tvivl omkring dækstørrelsen.

Jeg har kigget lidt rundt på de forskellige Leon'er her på siden, men kan se det er meget forskelligt hvad folk kører med.

Jeg skal have den sænket enten 35/35mm eller 40/40mm. Det har jeg ikke lige besluttet mig for i nu...

Jeg har lige bestilt et sæt BBS LM (kopi) i målene 8,5x19" ET 45 og et sæt dæk i størrelsen 235/35/19. Men tror i der vil være problemer med at dækkene kan være der? Jeg kan nemlig se at en del kører med 225/35/19, men er der den store forskel?

Jeg er ikke ekspert på området, men kan så gætte mig til, at hvis man monterer 225 fremfor 235 vil dækket knap så højt og bredt eller? Hvis det ikke er noget problem med 235 vil jeg nok foretrække dem pga. komforten så...

Håber på lidt svar, så jeg ved om jeg kan beholde mine dæk eller om de skal retur:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dæk str. ved sænkning (Leon 1p)
  • #1   13. feb 2010 Hey. Er det ikke bare og spørge ovre ved Keratech. Det tror jeg godt han kan svare dig på...

• #2   13. feb 2010 Jo, men dækkene har jeg ikke købt der. De er købt via deakonline.dk, så det er ikke sikkert han vil yde suppor på et produkt, som ikke er købt der...

Det var derfor jeg lige ville høre om der var nogle kloge hoveder her inde smiley

• #3   13. feb 2010 235 kan sagtens være der...

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #4   13. feb 2010 kommer det ikke meget an på hvilket ET man bruger?

• #5   13. feb 2010 Chris: Ok, det havde jeg ikke lige set. Jeg bestilte 235/35, da alle wheelsguides og hvad de hedder foreslår netop 235/35, hvis man vælger 19". Det må være fordi det er tættest på den oprindelige rulleomkreds.

Så jeg er ikke i tvivl om, at de passer som den er standart. Min bekymring går mere på om de kan være der ved en sænkning?

• #6   13. feb 2010 Clegg: Jo, det gør det bla. også. ET er 45 og skulle passe til Leon'en. Men jeg ved ikke om et 235 dæk går mere udover fælgen end et 225 dæk gør og på den måde kan komme med skærmkassen.

Men på den anden side er 40mm jo heller ikke den vildeste sænking. Omvendt vil jeg jo stadig gerne kunne læsse lidt bag i uden den går på:-)

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

#7   13. feb 2010 Mine ET40 fælge er montere med 225 dæk for at de netop lige bliver inden for skærmkasserne. Havde jeg valgt 235 dæk kunne de ikke have været der.

Mon ikke det passer når du nu har ET45 fælge

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

#8   13. feb 2010 Hvilken sænkning har du valg?

Jeg har netop købt en H&R 40mm, men har ikke fået den monteret endnu. Jeg håber virkelige mine fælge stadig kan være der og der ikke er noget der skraber på

• #9   13. feb 2010 Jeg håber da det passer når ET er 45, men omvendt er det også dumt at montere dækkene for så at finde ud at, at de ikke kan være der... Nu ved jeg så heller ikke om den gamle og nye Leon kører med samme mål mht. til fælge?

Jeg tror helt sikkert det bliver 40mm, men den skal først sænkes i marts. Der bliver da ikke meget forskel på dine nuværende 35mm og så 40 mm?

• #10   13. feb 2010 Grunden til nogle kører med 225/35 på Leon 1p kan selvfølgelig også være hvis ET ikke er så højt

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

#11   13. feb 2010 Min nye bil er ikke oprettet herinde smiley Det er en Leon 1P

• #12   13. feb 2010 Arh, på den måde smiley Da jeg fik min var der monteret fælge foran, som var 8x19 ET40 og 9x19 ET40 bag. Dæk for 225/35 og bag 235/35. Hvis dine er 8" brede er der hvert fald ingen problemer tror jeg ikke. Der var umiddelbart massere af plads foran.

Men bagtil tror jeg ikke mine kunne være, hvis jeg fik den sænket. Men det var jo så og med ET40 fremfor 45 og 9" brede fremfor 8,5".

• #13   15. feb 2010 Jeg har selv skiftet fra 235 til 225 i bredden på mine 8x19 ET45 fælge

Jeg skrabede på foran med 235, men min er så også sænket 65-70mm. Personligt syntes jeg faktisk at 225 ser pænere ud på en 8" fælg da 235 kommer til at sidde lidt ud over kanten, og tror også at rullediameteren faktisk passer bedre i forhold til originalt

• #14   15. feb 2010 Kim: tak for dit svar. Jeg har allerede besluttet at de 235 ryger retur. Umiddelbart syntes jeg det ser fedest ud med de brede dæk, men jeg gider ikke til at døje med hvis de går på. Jeg tror dog ikke de går på ved 40mm, men bare for at være sikker...

Og ja, rulleomkredsen er også mest rigtig med 225 (på trods af, at de anbefaler 235 på de fleste hjemmesider?)

Kommentér på:
Dæk str. ved sænkning (Leon 1p)

Annonce