{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
525 visninger | Oprettet:

Hjælp til at få min bil {{forumTopicSubject}}

God middag bilgalleri smiley

Jeg vil prøve og hører, om noget af jer kan hjælpe, er havnet i den trælse situation, at jeg skulle hente min bil i morgen.

Men det viser sig, at ham jeg skal købe bilen af( en kammerats bror), er taget på ferie. Så hans bror min kammerat, har ikke reg, attesten, hans bror vil ikke lade mig kører uden, og lade hans forsikring dække, hvis jeg laver noget på den.

Så er der andre alternativer, eller må jeg bare blive nød til, at vente 14 dage før han kommer hjem igen?
Vil fandeme gerne have min bil.
Med venlig hilsen Stefan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til at få min bil
  • #1   16. feb 2010 det er da bare at hente bilen. Du har op til tre uger efter købet til at få den omregistreret og i den periode dækker hans forsikring om han vil eller ej. Sådan er lovgivningen skruet sammen. Og han vil ikke blive belastet af det hvis du laver en skade inden den er omregistreret.

• #2   16. feb 2010 efter du har købt bilen, der har du 14 dage eller 3 uger til at omregistrere bilen i (hvis i har aftalt det). I den tid dækker hans forsikring alligevel, så hvad er forskellen?

• #3   16. feb 2010 vent til du har reg.attest,inden er det ikke din bil

• #4   16. feb 2010 Lav en købskontrakt med dato - så er ansvaret ude af hans hænder.

• #5   16. feb 2010 Sajmon™
    En Købskontrakt ændre ikke noget, den hvis navn står på reg. aftesten er ejer og har det fulde ansvar. så er det ligemeget om du har købskontrak eller ej,.

• #6   16. feb 2010 Så det i siger er, at jeg skal vente de 14 dage til jeg har reg, attesten. Og der er ikke andre muligheder?

Kan godt se i er lidt uenige, men tror også William har ret..

• #7   16. feb 2010 ellers er det da bare at finde en anden. Der er rigtig mange biler til salg til ingen penge lige for tiden så man kan hurtigt finde en anden. Så kan din kammerats bror bare lære at have lidt mere styr på tingene.

• #8   16. feb 2010 Sælger er en idiot, hans forsikring dækker bilen 3 uger efter salg, men når du køber bilen så køber du også forsikringen med i de 3 uger, dvs. selvom det er hans forsikring så er det ikke hans ancinitet der bliver skadet hvis du kommer galt afsted, det er din egen..

Det ville han også vide hvis han ellers havde læst sine forsikrings betingelser.

• #9   16. feb 2010 Godt indlæg Rasmus smiley

- Så jeg kan hente bilen, som jeg har betalt for. Også selvom jeg ikke har reg. att.
    Så kører den bare over hans forsikring men ikke hans ancinitet, og det er mig selv den rammer hvis jeg laver noget?

Så det har ingen betydning hvis jeg ikke har red att med?

• #10   16. feb 2010 Jeg ville nok også mene at det er en god ide at have en købs aftale underskrevet, det er god dokumentation i det hele taget. Men hvis du har betalt bilen så er det din og der er ikke noget forsikrings mæssigt der kan skade sælgers ancinitet.

Kommentér på:
Hjælp til at få min bil

Annonce