{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

Mazda 323 C + / - {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Er stadig på jagt efter min første bil, og har nu kigget på en mazda, 323 C . Er der nogle der kan fortælle om det er en god bil?

INFO om bilen:

Variant: 1.5 Celebre
Årgang: 1995
Nysynet: nysynet
Brændstof: benzin
Tilbehør: ABS
airbag
alu-fælge
startspærre
Servo: Servo
Plader: m/plader
Døre: 3
Km.: 178000
Km/ltr.: 17-19
Antal airbags: 2
Træk: forhjulstrukket
Varens stand: Næsten som ny

Kan det godt passe at det er en 1.5 hvis den er benzin, er det ikke kun diesler som hedder sådan noget?


Og er der nogle sider hvor man kan læse lidt om den bil og evt tjekke gæld i bilen?

Er ny inden for biler, så håber på og få lidt hjælp.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda 323 C + / -
  • #1   24. feb 2010 hvorfor skulle det ikke kunne være en 1,5 ?

  • #2   24. feb 2010 Mazda kører 1.3 og 1.5 i nogen modeller, andre modeller er 1.6 og 1.8 smiley Så nej det behøver nu ikke være en diesel. Generelt fin bil, som dog godt kan lide at ruste smiley

  • #3   24. feb 2010 Bjørn L, ved jeg skam heller ikke, syntes bare tit når det er 1.5 eller 1.9 at det er Diesel.. smiley

    Morten S, okay, det med rust er jo ikke det aller værste, man kan jo altid tjekke det man kan når man kigger på bilen. Men er det specielt den model der ruster eller mazda generelt?


  • #4   24. feb 2010 Morten S <-- Det er ikke helt korrekt da de kører 1.5 og 1.8 i 323C. Dog er det kun 1.5 der er blevet solgt fra ny i Dk. Så hvis man finder en 1.8 er den sikkert fra tyskland.

    Men alt i alt er det en fin bil. Den har mange dele til fælles med 323F BA som der jo også kører mange af på de danske veje. Så det er altid nemt at finde dele til den. Den har det med at ruste i bagskærmene og i de bagerste tårne. Og ellers så ruster den i bunden som alle andre biler i dk.


  • #5   24. feb 2010 Freimann.. Mange tak for info, du skulle vel ikke kende en side hvor man kan få lidt info om bilen?
    Og hvordan kan man tjekke for rust i tårnene? Er virkelig ny med biler, og skal være smed, så kender ikke alle fag udtrykkene smiley


  • #6   24. feb 2010 Desværre er det ikke en bil der er så udbredt da modellen kun blev lavet fra 94-98. Så der er ikke så meget info at finde. Det meste af det jeg har lært om bilen er først kommet efter jeg har købt min egen. Og så har jeg spurgt lidt frem og tilbage herinde og snakket med andre der har samme model.

    Eneste ordentlige mulighed for at tjekke for rust i tårnene er at køre den til et sted hvor de laver synstjek og få den på en lift. Det er det nemmeste når du ikke har så meget forstand på biler.


  • #7   24. feb 2010 Ja okay, men kan man godt tillade sig det hvis man skal ud og prøvkøre en bil? smiley

  • #8   24. feb 2010 Jeg har ikke selv gjort det. Jeg plejer at kunne se hvad der skal laves og få nedslag i prisen derefter. Men hvis du bare laver en aftale med sælger om at du gerne lige vil have den gennemgået på et værksted så kan jeg ikke se hvad der ville være galt i at gøre det. Sælger ville da ikke sige nej hvis han har rent mel i posen.

    Ellers kan du vel tage din far med, eller en anden om det så er familie eller en kammerat er lige meget. Bare en der ved lidt om biler og ved hvad man skal kigge efter. Sådan gjorde jeg første gang jeg skulle ud og kigge på bil. Og har da også hjulpet mine kammerater med at hente biler når de ikke har været helt sikre på om det var et dårligt køb.


  • #9   24. feb 2010 Det passer ikke at den kører 17-19.. Regn med 12-15

  • #10   24. feb 2010 Som Klaus lige påpeger så går den motor bestemt ikke 17-19km/L. Har jeg endnu ikke set ved nogen af de biler jeg har kendt til personligt. Min 323C går mellem 10 og 12 km/L. Og det har den gjort med begge motorer der har siddet i bilen. Og den er desuden opgivet til at kører 13.3km/L fra fabrikken. Så man kan vel ikke forvente meget andet end at den går lidt mindre på literen.

Kommentér på:
Mazda 323 C + / -

Annonce