{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.388 visninger | Oprettet:

Lakering i forsikringssag {{forumTopicSubject}}

Hej..

Håber i kan hjælpe mig lidt.
Har søgt lidt på nettet men har ikke rigtig kunne finde noget.

Jeg har min bil på værksted.
pga. en kørte ind i mig.
Og det er hele højre side,
der skal laves.

Det vil sige den også skal lakeres.
Men hvis den nu kommer tilbage. og man kan se forskel på det nye og gamle lakering.
Kan man så kræve det skal laves om. og evt. hvor hele bilen skal lakeres.??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lakering i forsikringssag
  • #1   25. feb 2010 nej det kan man ikke

• #2   25. feb 2010 smid lide penge i selv og få malet hele bilen? det gjorde jeg.

• #3   25. feb 2010 Selvfølgelig skal det laves så man umidbart ikke kan se forskel . .

• #4   25. feb 2010 den gyldne grundregel ved forsikring er:

Kunden SKAL stilles i samme situation efter en skade som FØR - kunden må IKKE stilles bedre eller dårligere efter en skade...

Er der farveforskel, er du sat dårligere efter en skade - du har derfor ret til at få farveforskellen udbedret...

Hvordan den udbedres så bil har samme farve, ved jeg ikke.. en total lakering er en mulighed...

MEN - om farveforskellen er der er en vurderingssag... og der er ikke to sæt øjne der ser ens... brokker de sig, så indsamel udtalelser fra eksperter og indsend dem.. brokker de sig helt, anker du til forsikringsankenævnet.. koster 150 kr som du får retur, skulle du vinde sagen.

• #5   25. feb 2010 men - en dygtig auto-lakør kan nu ramme rigtig godt... det er jo ikke første gang de har forsøgt sig... Jeg tror nu ikke du kan se forskel som sådan, med mindre du har en helt vild speciel harlekin-lak

• #6   25. feb 2010 Men typisk vil du nemt ku se forskel. En lettere polering og lakforsegling efter du har fået den hjem vil kunne gøre det lidt bedre.

• #7   25. feb 2010 Bilen skal være som før, altså hvis der ikke var farveforskæl så skal der helelr ikke være det nu, og hvis det er så meget du har fået malet altså næsten 40% af bilen, så kan du godt forsvare at den skal heloplakeres.

Der er afgjort sager omkring lignende ting hvor det er afgjort at man ikke behøver at stille sig tilfreds med at bilen får en farveforskæl.

men bilen skal mulighvis også have en hvis "ny status" for at det skal være aktuelt osv.

Men igen der er afgjort sager hvor forsikringen er dømt til at lave en heloplarkering frem for kun at lakere den enkelte del.

Ligeså vel som at man kan kræve at bilen males efter samme metoder som fabrikken gør, eftersom en ny evt, forskærm med kun 1 lag maling og lak ikke er lige så modstnadsdygtig over for vind og vejr som den org. lakering af bilen.

Det handler blot om at man skal snakke for sin sag og ikke mindst gøre opmærksom på disse ting, eller får man intet.
    Det er desværre ikke en gavebod det med forsikringer, men det ved de fleste jo efterhånden :o)

• #8   25. feb 2010 der er jo også alle muligt andre ting..

så som crumple zoner som ikke er i orden, hvis man har reppet på dem.

Også at en værksteds lakering slet ikke har samme kvalitet som en industri lakering.

generelt er det bare noget lort, hvis man skal have forskrings reppet sin bil.

er det et slemt uheld, så skal man også have kompensation for tab ved eventuelt videresalg.

• #9   25. feb 2010 Metal lakeringer er et godt eksempel på at det aldrig kan lade sig gøre at få den samme metal farve da metallet i lakken aldrig har samme spil eller udformning som en tidligere metallak.

Det er en af de sværeste farver at ramme da metallet gør det hendesvært selv for de der maksiner du sætter på bilen der selv kan analysere sig frem til hvilken farve du skal blande med hvad får at få lige precis dem falmning osv. i lakken som din har fået efter tid og tand.

• #10   25. feb 2010 Som i kan se i min profil.
    Så er bilens farve jo rigtig flot og velholdt.
    Den er ikke falmet eller noget som helst.

Men nu må vi se når bilen kommer tilbage om en uges tid..
    Men var sådan set bare nysgerrig på hvad man kunne gøre. Hvis tilfældet nu var der..

• #11   25. feb 2010 Jeg fik for ca 6 mdr siden i Bilka kørt en hel stribe indkøbsvogne hend af siden på bilen da "flaskedrengen" ikke havde styr på indkøbsvognene da han kørte med dem.

Jeg smed den ud til Audi Esbjerg og sagde jeg ikke ville accepter en farveforskel så det skulle dælme laves ordentlig. Det var stort set hele højre side på bilen.

Da jeg fik den tilbage kunne jeg ikke se farveforskel overhoved. De havde ramt præcis samme farve. Så måske du er heldig at det bliver perfekt ligesom min blev smiley

Handler jo os meget om hvilken autolarker de bruger. Derfor i forsikrings sager hvor man ikke selv skal betale skal bilen bare det bedste sted hend og reppes smiley

• #12   25. feb 2010 hvis ellers det pladeværksted du har afleveret bilen hos bruger en dygtig maler skal du ikke være bange for der er farveforskel!

Jeg kører selv som chauffør for en maler og det er MEGET sjældent jeg kører ud med noget hvor man kan se farveforskel.

Der vil ALTID være en glansforskel når du får bilen da de ikke nylakkerede dele jo har en del vaskeridser osv., men det forsvinder efter et par vaske og nogle km.

• #13   28. feb 2010 Man skal bare passe på de forsikringsselskaber især hvis man har en gammel bil. min kammerat var heldig at få fat i en A4 til billige penge. Andre mente åbenbart at lykken skulle være kort, så de lavede hærværk på bilen dvs. de gik igang med grovfilen og ridsede bilen. Forsikringens konklution var at bilen var totalskadet - de ville ikke erstatte for 25000 kr for en Audi A4 fra 1995. det tog ham lang tid at overbevise dem om at det godt kunne betale sig at få den lavet, og jeg mener også at han selv måtte til lommerne, da forruden også skulle skiftes.

Kommentér på:
Lakering i forsikringssag

Annonce