4.388 visninger
|
Oprettet:
Lakering i forsikringssag {{forumTopicSubject}}
Hej..
Håber i kan hjælpe mig lidt.
Har søgt lidt på nettet men har ikke rigtig kunne finde noget.
Jeg har min bil på værksted.
pga. en kørte ind i mig.
Og det er hele højre side,
der skal laves.
Det vil sige den også skal lakeres.
Men hvis den nu kommer tilbage. og man kan se forskel på det nye og gamle lakering.
Kan man så kræve det skal laves om. og evt. hvor hele bilen skal lakeres.??
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.141
maj 2007
Følger: 65 Følgere: 65 Biler: 9 Emner: 157 Svar: 984
mar 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 69 Svar: 277
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
Kunden SKAL stilles i samme situation efter en skade som FØR - kunden må IKKE stilles bedre eller dårligere efter en skade...
Er der farveforskel, er du sat dårligere efter en skade - du har derfor ret til at få farveforskellen udbedret...
Hvordan den udbedres så bil har samme farve, ved jeg ikke.. en total lakering er en mulighed...
MEN - om farveforskellen er der er en vurderingssag... og der er ikke to sæt øjne der ser ens... brokker de sig, så indsamel udtalelser fra eksperter og indsend dem.. brokker de sig helt, anker du til forsikringsankenævnet.. koster 150 kr som du får retur, skulle du vinde sagen.
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 19 Svar: 165
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Der er afgjort sager omkring lignende ting hvor det er afgjort at man ikke behøver at stille sig tilfreds med at bilen får en farveforskæl.
men bilen skal mulighvis også have en hvis "ny status" for at det skal være aktuelt osv.
Men igen der er afgjort sager hvor forsikringen er dømt til at lave en heloplarkering frem for kun at lakere den enkelte del.
Ligeså vel som at man kan kræve at bilen males efter samme metoder som fabrikken gør, eftersom en ny evt, forskærm med kun 1 lag maling og lak ikke er lige så modstnadsdygtig over for vind og vejr som den org. lakering af bilen.
Det handler blot om at man skal snakke for sin sag og ikke mindst gøre opmærksom på disse ting, eller får man intet.
Det er desværre ikke en gavebod det med forsikringer, men det ved de fleste jo efterhånden :o)
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 10
så som crumple zoner som ikke er i orden, hvis man har reppet på dem.
Også at en værksteds lakering slet ikke har samme kvalitet som en industri lakering.
generelt er det bare noget lort, hvis man skal have forskrings reppet sin bil.
er det et slemt uheld, så skal man også have kompensation for tab ved eventuelt videresalg.
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Det er en af de sværeste farver at ramme da metallet gør det hendesvært selv for de der maksiner du sætter på bilen der selv kan analysere sig frem til hvilken farve du skal blande med hvad får at få lige precis dem falmning osv. i lakken som din har fået efter tid og tand.
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 52 Svar: 187
Så er bilens farve jo rigtig flot og velholdt.
Den er ikke falmet eller noget som helst.
Men nu må vi se når bilen kommer tilbage om en uges tid..
Men var sådan set bare nysgerrig på hvad man kunne gøre. Hvis tilfældet nu var der..
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 713
Jeg smed den ud til Audi Esbjerg og sagde jeg ikke ville accepter en farveforskel så det skulle dælme laves ordentlig. Det var stort set hele højre side på bilen.
Da jeg fik den tilbage kunne jeg ikke se farveforskel overhoved. De havde ramt præcis samme farve. Så måske du er heldig at det bliver perfekt ligesom min blev
Handler jo os meget om hvilken autolarker de bruger. Derfor i forsikrings sager hvor man ikke selv skal betale skal bilen bare det bedste sted hend og reppes
mar 2004
Følger: 67 Følgere: 69 Biler: 6 Emner: 250 Svar: 2.236
Jeg kører selv som chauffør for en maler og det er MEGET sjældent jeg kører ud med noget hvor man kan se farveforskel.
Der vil ALTID være en glansforskel når du får bilen da de ikke nylakkerede dele jo har en del vaskeridser osv., men det forsvinder efter et par vaske og nogle km.
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 75
Lakering i forsikringssag