{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.614 visninger | Oprettet:

Automekaniker - snyd eller ? {{forumTopicSubject}}

Hey guys,

Jeg har et problem, som jeg vil spørge jer til råds om, det kan være der er nogen af jer der er har kendskab til det, eller ved hvordan det foregår.

1.)
Vores bil gad ikke at starte, så vi kørte den ind til vores sædvanlig Automesterhus, så de kunne kigge på det og lave den, vi fik den tilbage hvor der var skiftet noget på den og en regning på 1000,-

2.)
En dag efter oplevede at den igen ikke gad at starte, så ind til ham igen, hvor de skiftede noget på den igen og en regning på 800,- cirka,

3.)
Igen igen, gad den ikke og starte så vi tog derind igen og klagede lidt over at de stadig ikke kunne lave den, og de skiftede batteri, og en regning på lidt over 1000 igen.

4.)
Igen igen igen, virkede den ikke to dage efter! Ind til Automester igen, hvor de så fandt ud af hvad det var og fik skiftet noget og så en regning på 2600,-!

Det er jo helt vanvittigt at de skifter unødvendige ting på den, og kræver penge af os og ikke bare skifter hvad der nu skulle skiftes første ganng.
Vi kunne have kørt den til Opel, og få dem til at kigge på det, de ville nok lave det men dyrere, men i sidste ende ville det være billigere end Automesteren.

Hvad kan jeg gøre? Kan jeg nægte at betale nogle ting, har jeg nogle rettigheder? Hvis han siger vi skal betale, kan jeg så klage ind til noget eller hvad?

For er virkelig blank, og det er total dårlig service.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Automekaniker - snyd eller ?
  • slander .
    slander . Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Biler: 2 Svar: 79
    #1   25. feb 2010 det er derfor man bør køre til et rigtigt værksted med det samme

• #2   25. feb 2010 ring til FDM

• #3   25. feb 2010 www.automester.dk er ikke et rigtigt værksted eller hvad? og btw ikke det jeg spurgte om smiley

Jeg spurgte om folk kunne give mig råd eller noget i hvad jeg kunne gøre., for synes virkelig det langt ude det der

• slander .
    slander . Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Biler: 2 Svar: 79
    #4   25. feb 2010 nej, desværre
    de påstår det godt nok selv, men nu har du vel lært noget smiley

• #5   25. feb 2010 Ja betal hvad det koster istedet for de små mekkere der ikke har udstyret til a fejlsøge ordenlig og baggrundviden indefor din bil...

• #6   25. feb 2010 Nej men stadig, er det ikke sådan hvis bilen ikke virker og jeg aflevere den, så burde de lave den og kræve penge, ikke alve 4 forskellige ligegyldige ting, og kræve penge konstant

• #7   25. feb 2010 automester er god til basale fejl som bremser, toppakning hvor tingene er lige til...

• #8   25. feb 2010 nu ved jeg ikke hva der har været galt med bilen men lyder til han bare har prøvetsig frem men hvisdet er el kan det være noget fandens drilsk noget nogen gange men han burde slå noget af arbejdslønnen det ville ikke være andet end fair efter min megning

Slander: bare fordi de er autoriseret er det ikke ens betydning med de er bedre tvært imod kan de være meget værre og så er der lige 2-400 kr i forskel på time priserne alt efter hvor man er henne af

• #9   25. feb 2010 Nej jeg helt enig... Som minimum må de give gratis arbejds timer så du kun har betalt for reservedelene. Som minimum

• #10   25. feb 2010 der er desværre ikke meget og gøre.. andet end og prøve et andet værksted en anden gang..

• #11   25. feb 2010 Prøveplader ok. Yes kom du ud til os på mercedes så bliver du klogere smiley

• #13   25. feb 2010 Det er min fars bil, han passer på den som hans passer på sine børn, alt er perfekt ved den, kører godt, ser pæn ud, ingen rust, ingenting, så det der Prox er forkert hvad du siger

Og det er ikke noget el, har bilens regninger og der står hvad der er skiftet smiley

• #15   25. feb 2010 Der er meget stor forskel på automester værkstederne.

Mit sædvanlige automester er super godt, men jeg har også været et sted hvor de ikke spændte benzinslangerne ordentligt fast på tanken, glemte at sætte håndbremse kablet fast, så det smeltede på udstødningen, "sporede bilen", så den trak skævt.

et viste sig efterfølgende at de IKKE havde sporet den foran fordi det var rustet fast. Men fuld pris alligevel... Så der er STOR forskel på det service !!

• #16   25. feb 2010 Som nogle skriver så kan man da ikke generallisere hvad automester er gode eller dårlige til. Det der har jeg da også set på et autoriseret værksted. Det kan da ske alle steder....alt andet er noget vrøvl.
    Du skal ikke finde dig i det tag da en snak nmed værkføreren, og spørg ham om han selv synes det er iorden. Timelønnen ska han efter min mening sløjfe for de første der ikke løste problemet.
    Ellers må i jo tale om hvad syn og skøn betyder og om han vil miste dig som kunde.

• #17   25. feb 2010 1. regning:

stik for strømfordeler
    benzinfilter
    brændstofsfilter
    speciel smøremiddel

2. regning
    batteri

3. regning
    bundstykke

4. regning
    tændingsmodul
    transmitter

• #18   25. feb 2010 Prox. Det skiver jeg heller ikke. Har de udskiftet noget til af starte med som ikke har fejlet noget eller har haft indflydelse på fejlen må de afmontere og smide gammel på igen eller lave anden aftale med kunden. Som evt kunne være gratis arbejdstimer

• #19   25. feb 2010 jeg er ved at uddanne mig som mekaniker jeg fik at vide at hvis der er noget der er slidt eller ved at være brugt så skal det skiftes sådan er det på alle værksteder så det er noget alle værksteder gør for at få penge men du skal ikke betale arbejdeslønnen hvis det er reklamations arbejde du får lavt

• #20   25. feb 2010 Det er hvad der er skiftet på den i tidsperioden. Nej vi er ikke mekaniker, men min far passer virkelig godt på sin bil og prox det du siger er ikke rigtigt. hvis en bil skal på værksted betyder det ikke man ikke har passet godt på den

• #21   25. feb 2010 Se lige på regninger, og så lige giv mig et svar, hvis i har forstand på det og kan fortælle mig hvad jeg skal.. Synes ikke det er acceptabelt jeg skal betale alle regninger, og de skal bruge 4 gange på at lave den og kræve penge hver gang..

• #22   25. feb 2010 det har kunnet tyde på den har haft et tændings problem måske men kunne se ud som om han er gået udluknings metoden men den er sq bare træls når det første ikke virker nu ved jeg heller ikke hva han har af værktøj osv. og hvor dygtig han er til el men det er forskelligt fra mekaniker til mekaniker men jeg ville tage en snak med ham selvom det er en auto mester beøves de ikke og være dårlige det er sådan set bare en kæde ligesom merkonomen auto teknik og vi er selv i mekopartner der hvor jeg er

• #23   25. feb 2010 Kære ven, du er vel klog nok til at se at ikke alle de ting der er lavet på den var årsagen

• #24   25. feb 2010 Sig til ham, at du under ingen omstændigheder vil betale det fulde beløb. Først tredje gang har de fundet fejlen, og det er bare ikke godt nok.

Jeg havde engang min Corsa C hos en Automester, da det var et Bonusværksted gennem Falck. Min bil tabte strøm, og en dag ville den ikke starte. Så den kom derhen, de lavede den mandag formiddag - om aftenen opførte den sig på nøjagtig samme måde. Den tabte strøm, så speedometernålen kørte op og ned og lyset i kabinen blev svagere.

Automester havde målt bilen igennem og skiftet batteriet. Regning på 2900 kr.

Så blev den kørt til Opel, hvor de brugte 0,75 time og fandt ud af, at der var en kabelsko ved generatoren, der var irret. Vupti så virkede alt igen, og regningen lød på 500 kr.

Jeg ringede til Automester. Det eneste han ville gå med til var, at jeg kunne trække beløbet fra regningen hos Opel fra den regning, som jeg havde fået af ham. For han ville ikke indrømme, at de ikke kunne finde ud af at lave bilen. De havde skiftet mit batteri helt uden grund!!!

Jeg benytter aldrig mere Automester. Til gengæld har jeg i mange år benyttet en lokal AutoPartner, som jeg er rigtig glad for. Lav timeløn og rigtig god service:-) Den eneste grund til at jeg benyttede Automester var pga. at de var benosværksted hos Falck, hvilket betyder en rabat på 10 pct. og en gratis lånebil, hvis reparationen tager mere end 4 timer.

• #25   25. feb 2010 De ting du har fået skifet kan have en sammenhæng. Hvor gammel er bilen/kilometer?

• #26   25. feb 2010 arbejds tiden kan du nok ikk løbe fra... men de monterede dele som ikk var det ville jeg da bestemt klage over

• #27   25. feb 2010 Det er en Opel Astra 1995 årgang, kørt 170.00 1,6i, men stadig.. Hvis den var kommet ind til Opel havde de lavet den på første gang og krævet flere penge, hos Automester lykkedes det efter 4. gang

• #28   25. feb 2010 Prøveplader er ok... .
    fuldstændig enig!
    det autoriserede værksted jeg har været på var langt dårligere i reperationskvalitet end det uatoriserede jeg var på.. uden tvivl..

• #29   25. feb 2010 og det uatoriserede værksted havde en del mere special værktøj osv end det autoriserede..

• #30   25. feb 2010 Prox, du virker til ikke at forstå hvad jeg siger.. Jeg spørger til råds herinde, fordi det lykkedes dem efter 4.gang at lave bilen! og kræve så mange penge! Det er fanme dårlig service, du skal ikke komme og påstå det er godt, og sådan fungerer det!

• #31   25. feb 2010 sån er det mange steder.. de smider en computer på og wupti.. hva den siger er 100% det der er galt. vi havde en golf4 ude hos os der havde været hos folkevogn og få skiftet 4 tændspoler men kørte stadig af helved til.. det viste sig så bare at være 4 tændrør der skulle til...

• #33   25. feb 2010 Søde ven, vores mekaniker sagde at det var tændingsmodulet der var noget galt med, de andre ting virkede fint, fordi benzinfilter var helt nyt, batteri virkede rigtig godt.

• #35   25. feb 2010 Prox du går efter dit eget hoved, du virker til en der ved alt i dit hoved. Sådan er det ikke smiley

Bilen var vedligeholdt, selv mekanikeren sagde det er sjældent jeg ser biler som jeres selvom den er gammel. Min far har været kunde hos ham i 15 år cirka.

• #36   25. feb 2010 Furkan K

Det kan jo også være opel brugte 8. gange på den, det er da noget pis at sige at opel kurerer bilen for sygdomme første gang, hver gang.. Det er en 15 år gammel bil, og der kan være 100 ting i vejen.. Du kan måske bede om et lille nedslag i prisen, men jeg kan da ikke se hvorfor du skulle have tingene gratis.. Som jeg ser det har værkstedet ikke fusket eller noget som helst, at det så er noget gammelt mekanik der driller er der jo ingen der kan forudse.. Men god service ville være at du fik en lille smule kulance hvis altså du er fast kunde, men at få res. dele eller arbejdet gratis vil jeg ikke mene..

• #37   25. feb 2010 prøveplader ok.. Ja timepris er højere. Men vi har os en højere service fra kunden træder ind i butikken frem for den lille snusket mekker på hjørnet. Vi klare i de FLESTE tilfælge tingene på den halve tid da vi ikke laver andre mærker så vi koncentrerer os altså KUN om mercedes og har follk der har hver deres fag grupper, Og selvfølgelig har det uaut. ikke mere special mercedes værktøj end mercedes selv...

Men jo hvis jeg ikke selv var mekaniker ville jeg da os kører på uaut. med nogen ting når jeg vidste det ikke krævet særlig ekspertise smiley

• #38   25. feb 2010 Det eneste formål der var med denne tråd var at spørge folk som kendte til det hvad man kunne gøre, om det var en god service, om jeg kunne kræve noget, ikke andet.. Jeg siger bare så vidt jeg ved kunne Opel lave den og kræve flere penge, men hver gang efter den var til reperation sagde vores mekaniker, nu er den fin, det var det der var galt men stadig ikke og efter 4. gang lykkes det for ham.

• #39   25. feb 2010 Som jeg ser det er arbejdet udført som det skal, de har skiftet de ting ud der normalt går i stykker, når det så ikke virkede skiftede de noget andet der ofte går i stykker, og til sidst skiftede de det der egentlig burde holde bilens levetid ud.. Du skifter jo heller ikke fælgen ud hvis dækket er slidt.. Jeg tror faktisk næsten Opel havde arbejdet efter samme metode, 'udelukkelsesmetoden' hvis man kan kalde det det

• #40   25. feb 2010 Prox, så længe der er mennesker som dig i Danmark så kommer vi sgu ærlig talt ikke videre.. Jeg forstår virkelig ikke hvad dit mål er, om det er at svine mig til fordi jeg spørger om hvad jeg kan gøre, om det er at være så total negativ, bare fordi du ved lidt om biler..

• #42   25. feb 2010 Prøveplader ok... ja der vel forskel på standarden alle steder. ´

Har flere venner der os arbejder på uaut. Og de da mindst ligeså dygtige mekkere som mig. De ved mange ting om alle mulige biler men de har slet ikke den samme viden omkring typiske fejl og afmontering/montering på bestemte bil typer som den aut. mekaniker har.

ting som vi¨på mercedes har lavet 100 gange før og præcis ved hvordan skal skiftes og har den rigtige værktøj til mod en u.aut der har prøvet det 1 gang eller måske aldrig men gladeligt tager opgaven vil jo aldrig kunne udføre opgaven på samme tid og derved nok os blive dyrer og så det ikke sikkert det gjort ordenligt

• #43   25. feb 2010 Som hovederegel uanset hvilken branche det er inden for, skal man absolut ikke betale for noget der ikke har kunne afhjælpe eller ordne en problemstilling. Og man skal absolut ikke skifte bare for at skifte fordi det godt kunne se ud til at trænge til det. Hvis ik man bliver bedt om at skifte må man ikke røve ved det, da det kan give bagslag. Det er og har altid været brugerens eget ansvar at holde køretøjet kørende. Værkstedet kan og må kun oplyse om yderlige service problemstillinger.

Efter min mening skal din far ikke betale for noget der ikke har hjulpet. Det er værkstedets eget problem at de ikke har kunnet finde fejlen og har skiftet unødvendige dele. Det lugter langt væk af inkompetance.

Jeg som elektriker må ikke skifte et HPFI relæ hos en kunde, selv om den ikke kan koble ud ved fejlstrømme og dermed være livstruende. Det eneste jeg kan sige er at det ville være en god ide at få det skiftet.

• #44   25. feb 2010 FORMÅLET MED DENNE TRÅD VAR STADIG AT HØRE FOLKS MENINGER, OM DET ER SÅDAN DET FOREGÅR HVOR DE EFTER 4. GANG LAVER BILEN OG KRÆVER FULDPRIS!

Gratis arbejdskraft? Gratis dele? Nu må du ærlig talt tage dig sammen, læs hvad jeg har skrevet foroven og tænk ...

Hvis jeg kørte til Opel ville de overhovedet ikke tage dem 4 gange om at lave en SIMPEL OPEL ASTRA 1,6, nu må du altså lige min ven

• #45   25. feb 2010 ca samme metode aut citroen værksted brugt på konens citroen.. der er ikke andet at gøre end at betale...og evt håbe på et lille nedslag..

• #47   25. feb 2010 rasmus: som du selv siger de auto riserede ved hvordan de skal lave deres eget mærke biler men prøv du så og gå over og skrue i feks en fransk bil elelr et andet tysk mærke og så se hvor meget du er på herrens mark så er selv ved en uautoriseret og er skam glad for det jeg har den fordel jeg skruer i alt der komme rind for porten hvor i mod du kun skruer i en mercedes men er man dygtig ok kan man sq skrue i det hele men har man set og prøvet det engang burde det kunne gøres lige så hurtigt og lige sådan som en feks autoriseret

• #49   25. feb 2010 Furkan K

så må du jo bare køre til opel!!!!....

mine forældre har en opel, den har været ved deres egen automesteren mekaniker (som jeg aldels ikke vil anbefale men de kan godt lide ham magen til fupmager skal man lede længe efter), har har brugt 10-15 gange på at reppe en køler fejl på deres zafira fra 2001, den har været ved et AUT. OPEL VÆRKSTED! 2 gange også, de kunne heller ikke finde fejler, ALT fra styreboks til ledningsnet til sensore blev skiftet! intet hjalp! det tog fra 2004 til 2009 for værkstederne at finde og rette den faktiske fejl som viste sig at være BLÆSERNE! dette blev opdaget da bilen kogte på vej til kroatien og de holdte ind ved et værksted i tyskland, de skiftede begge deres kølere osv. og 2 dage efter var de afsted igen.

faktum med den historie, en bil kan være NOK SÅ VELHOLDT men stadig have fejl som INGEN! kan finde og derfor forsøger de sig frem med skift og håb metoden!, mine forældre bil ryger på værksted hvergang den siger en forkert lyd eller melder service!, den får ALTID service inden de tager på ferie og kort efter de er kommet hjem!.

er man utilfreds med mekanikere så lav bilen selv, så er både mekanikeren som du brokker dig over og dig selv fri for hovede pinen med om han har skiftet noget forkert eller ej!

jeg har oplevet inkompetente mekanikere og får sjældent bilen på værksted nu!.

• #50   25. feb 2010 Dahl skriver jo netop os a en u.aut er mindst ligeså dygtig mekaniker som mig. Men set fra kundens syn ville jeg da vælge det sted hvor de KUN laver min bil og har erfaringen derfra.

Vi får ikke u.aut mekkere ind på vores værksted ved jeg hvertfald. Så det hvertfald meget sjælent. Mangler vi en mercedes mekker og der ikke kan fås nogen i dk får vi dem op fra tyskland.

• #51   25. feb 2010 hvordan har det set ud med bilen da de fik den ind på værkstedet? kunne den heller ikke starte der eller har de bare sat sig ud i bilen og startet den?
    Hvis bilen evt har kunne starte da den holdte på parkeringspladsen hos værkstedet er det jo temmelig svært at finde selve fejlen der gør at bilen ikke starter?

• #52   25. feb 2010 Ring til FDM tror helt sikkert de kan hjælpe dig, med hvad du kan gøre

• #53   25. feb 2010 Automester er generelt bare kolde i røven , fik skiftet servoslanger og renset gasspjældet , han lovede mig det ikke ville blive over 6000 , og tage mere end et par dage , måtte rykke for at få min bil tilbage , der gik 1 ½ før jeg fik den tilbage og en regning på 9500,- da det havde "Drillet lidt "
    Mekanikkeren var kold i røven og ville enda også han ekstra for at jeg havde kørt over 200 km i lånebilen.
    da jeg holdte på at det ikke var det vi havde aftalt , blev han strid og fortalte at regningen skulle betales før jeg fik min bil.

og så var det oven i købet ikke lavet ordenligt så den måtte tilbage.

Bruger aldrig automester igen !!!!!!!!!!!!!!!

har nu fundet en rigtig reel mekanikker i roskilde der hedder autoshop, der er ingen slinger i valsen

• #54   25. feb 2010 Christian M. Ja men hvor mange kunder vil ha a deres fine vogn skal være prøveklud for en ung nyudannet u.aut mekker som aldrig har rodet med lige netop deres bil før...? Derfor skriver jeg os basale opgaver er fint nok som alle mekanikere kan men blir det mere teknisk kører man altså på aut. værksted. Det ikke altid dyrer. vi ved hvor og hvad der skal fejlsøges på næsten inden den holder på liften

• #56   25. feb 2010 Bilen kunne heller ikke starte hos ham nej, den blev kørt af falck derhen

• #58   25. feb 2010 er jo der man lære om man så er ny uddannet, lærling eller en gammel svend men nu er det jo ikke alle der vil have deres mercedes ind hos en autoriseret men lyder som om at det kun er en autoriseret der kan "lave" den svære fejl finding det er jo det man kan lære af plus det findes osse efteruddenelse inden for den slags men at i kun tager en mercedes mekker ind lyder for åndsvagt mange af de svende i har er med garanti udlært hos et andet mærke værksted elelr en uautoiseret

• #59   25. feb 2010 Prox --- undskyld, men kan godt forstå du bliver kaldt for klaphat. Ikke for at træde du over tæerne. Men sæt nu du tager fejl og batteriet ikke fejlede noget...
    I dine indlæg kan man tydeligt læse du stoler og mener at mekanikeren har gjort et godt stykke arbejde. Men han kan altså også være modsat og bare har skiftet for at skifte fordi han ikke vidste hvad han lavede.

Hvis jeg kom ned med min bil og den gik ujævn og han skiftede f.eks. tændrør ville jeg nægte at betale for jeg ved de ikke fejler noget. Og hvorfor ved jeg det. Ja fordi jeg ligesom Furkans far selv laver service.

• #61   25. feb 2010 Manden kender sin bil ind og ud

• #62   25. feb 2010 OKay... ja så skulle man jo mene at fejlen skulle være til at finde... Men ja er sku svært... Har de skiftet benzinfilteret og så kunne bilen starte kan de jo kun være i deres bedste tro på at det er der problemet ligger.
    for mig lyder det lidt til at der har været flere små ting på din fars bil som har trængt til at blive skiftet og nu er de bare kommet alle tingene i træk.. batteriet.. ja.. kunne måske have været klaret med en god opladning da det nok har været drænet godt for energi efter flere dage med start problemer...
    Har selv lige lavet en bil hvor generatoremmen var knækket på vej til mit værksted. jeg smider en ny rem på og så vil bilen ikke starte.. tændinsmodul brændt af.. nogle gange kommer tingene bare i træk.. uden forklaring..

• #63   25. feb 2010 men virker så lidt snyd hvis du BÅDE har fået skiftet benzinfilter og brændfstoffilter da det jo egentlig er en og samme ting... Så det kunne man da godt undre sig over..

• #64   25. feb 2010 dahl: nemlig er selv uddannet ude på landet er samme sted hvor jeg stod i lære og der er mig som svend mester og en lærling og vi skruer sq i alt lige fra en havetraktor til en stor porsche eller en mercedes uanset hva de fejler

• #65   25. feb 2010 Christian M. hos os er alle næsten uddannet i biksen smiley

Thomas k.Føler du dig trådt på? At skrive at u.aut mekker typisk er bedre er inkompetent.. Læs hvad jeg skriver. skriver på intet tidspunkt en u.aut er en dårlig mekaniker. Men a på mere krævende mærke bestemte opgaver kan det altså bedre svare sig a kører til aut. værksted. De kender fejlne og har lavet dem masser gange før på lige netop den bil og derfor klare de det altså os noget hurtigere end den u.aut (SOM HELT SIKKER ELLER ER DYGTIG) som kun har prøvet de tfå gange eller aldrig......................

• #66   25. feb 2010 og så vil jeg da lige melde mig ind i diskussionen omkring autoriseret og ikke autoriseret... tit er tingene nemmere på et autoriseret da man jo ofte har stumpen og ligge på hylden så man behøver ikke at brude så langt tid på at fejlsøge..
    deriomd tror jeg at man lærer mere om egentlig fejlsøgning på et lille værksted hvor man ikke bare kan tage en stump fra hylden og prøve med. kommer selv fra et stort autoriseret værksted men mener at jeg har lært mere efterfølgene på det lille uatoriserede værksted hvor jeg arbejdede... man skulle tænkte mere selv og måle sig frem til at finde den rigtige fejl

• #68   25. feb 2010 Det virker til at mekanikeren ret hurtigt har fundet ud af, at det er tændingen der driller. Benzinfilteret er bare skiftet fordi det trængte. Det synes jeg er okay.

Jeg undrer mig dog over, at de kan skifte BÅDE benzin- og brændstoffilter, da det, så vidt jeg ved, er det samme....? (Regning 1)

1. regning:

stik for strømfordeler
    benzinfilter
    brændstofsfilter
    speciel smøremiddel

2. regning
    batteri

3. regning
    bundstykke

4. regning
    tændingsmodul
    transmitter

På det Automester værksted jeg kender, har de udstyr til at teste tilstanden på batteriet. De måler ikke bare spændingen over det, under belastning med et voltmeter, men har noget udstyr der er godkendt af batteriproducenterne, for at de kan lave en grundig test af det.
    Hvis dit værksted havde haft sådan et instrument, kunne du måske have sluppet for at købe nyt batteri, eller alternativt havde de allerede skiftet batteriet ved første besøg.

• #69   25. feb 2010 så fik jeg da lige et billeg grin ved at læse denne tråd

• #70   25. feb 2010 Martin p enig i a som lærling er det helt sikkert godt sted a være hos den lille u.aut hvor du hurtigt bliver smidt ud i dine egne opgaver osv.. Men fra kundes synsvinkel?

• #72   25. feb 2010 Regninger blev på 5700 i alt, så ja det er kraftedme dyrt !!

• #73   25. feb 2010 Prox -- siger bare at du skal passe på med at hellige det værksted furkan har haft brugt. Du ved ikke om det var en lærling der havde en dårlig dag hvor mester stod ham på nakken eller andet. Som udgangspunkt må du jo stole på Furkans problemstilling.

Selvfølgelig er der mange "gør det selv" der tror uden at vide, men igen må værkstedet ikke skifte for at skifte. Hvis ik løsningen har virket må værkstedet acceptere at de har lavet en fejl.

Vi er alle mennesker og laver alle fejl.

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #74   25. feb 2010 hvis det gamle batteri var udskiftningsmodent(der står årstal på hvornår det er fra) er det fair nok at det er skiftet da det nemt kunne være en fejlkilde.
    hvis sån et batteri ikke er meget gammelt sætter man en moderne lader på der fortæller om batteriet er i orden.
    jeg ville 100% nægte at betale for samtlige arbejdstimer. delene bliver du selvfølgelig nødt til at betale for

• #75   25. feb 2010 att. rasmus.. jamen kommer vel lidt an på hvad "moral" værkstedet har... jeg selv skifter ikke bare noget for at skifte det.. vil godt lige måle tingene igennem og så skifte den komponent som er dårlig.. selvfølgelig kan man have sin tvivl ind imellem men så må man jo bare bide i det sure æble og sige at det var ærgeligt at man fik købt en del som ikke virkede.. men selfølgelig.. ud fra kundens synspunkt er det da fint at bilen kommer hurtigt ind og hurtigt ud igen... MEN.... vi skal jo lige huske at den bil vi snakker om her vel reelt er blevet hentet fra værkstedet hver gang KØRENDE.. dvs den er lavet i forhold til da den kom til værkstedet hvor den ikke kunne køre... en dum periodisk fejl som kan være fandens svær at finde..
    Det eneste som jeg kan sætte sprøgsmålstegn ved er batteriet... og så det at der er skiftet benzinfilter OG brændstoffilter...

• #76   25. feb 2010 og batteriet kan man jo måle med et refraktometer..
    Er der for stor forskel på massefylden i cellerne kan det sagtens have været berettiget at skifte det.. har det bare været lidt fladt kunne en opldaning måske have klaret sagen...

• #77   25. feb 2010 martin p -- du modsiger dig selv ved først at sige bilen er lavet i forhold til fejlen da den kører ud af værkstedet. Hvis den er periodisk ved du ikke om fejlen er lavet.

Det kan lige så vel være en fejl der er afhængig af temperaturen. Eller andet...?

• #78   25. feb 2010 jaa ved ik om man kan sige at jeg har modsagt mig selv.. vil sige at værkstedet har været i sin gode tro på at fejlen var rettet... hvis jeg fandt et stik på strømfordeleren som var i stykker.. skiftede stikket og bilen så startede og kørte fint så ville jeg da gå ud fra at jeg havde lavet bilen og dermed ikke tjekke yderligere komponenter... Enig??
    bare ærgeligt at det ikke var FEJLEN som gjorde at bilen periodisk ikke ville starte... men hvis stikket har været dårligt ser jeg ikke noget forkert i at det er blevet skiftet

• #79   25. feb 2010 Vi er skam enig om det. Men derfor når han gentagende gange kommer retur og fejlen er den samme må værkstedet se i øjene at de ikke har kunne finde fejlen og må derfor som minimum slå timelønnen af i pris.

Det sker desuden dagligt hos mester om kunder der brokker sig over prisen og han må slå af i pris. For i princippet har kunden altid ret.

• #80   25. feb 2010 ja det må jeg give dig ret i... ihvertfald må der kunne findes et kompromis i forhold til regningen når ikke fejlen har været rettet.
    Var der gået en uge imellem så havde det været en anden snak.. men derfor er det somme tider bedst bare at beholde bilen i tilfælde at sådan noget periodisk fejl så fejlen sker mens man selv har bilen på værkstedet i stedet for når kunden får bilen...

• #81   25. feb 2010 Det er fanme godt gjordt af det værksted... Jeg have godt nok ikke betalt de regninger men give dem det jeg syndes de er værd... Eller havde jeg kørt ned til dem igen og sagt at den skal laves om til det den var første gang jeg kom med den også fundet et andet værksted helst et sted hvor der en mekiniker fra 70´erne de ved noget om de gamle motore som sidder i den type bil... Men lige for en oplysning så husk at holde øje med den motor type der sidder i bilen for den kan en dag finde på kun at køre på tre cylinder pga den æder forhøjningerne på knast akselen. Bare bonus info.

• #82   28. feb 2010 Undskyld jeg spammer tråden med et brugbart råd.

www.bilklage.dk

De tager sig af lige netop disse sager - er oprettet af FDM for at gøre det nemmerer og hurtigere at klage, end ved f.eks. forbrugerankenævnet.

Måske det kræver FDM medlemskab - ved det ikke lige.
    Men de har vundet sager, som minder om din.

Hygge
    Martin

• #83   27. maj 2010 Rasmus.

Det med at du siger at i hos mercedes har mere testudstyr holder ikke.
    Jeg har næsten alt til mercedes, både mercedes egen tester osv.
    Jeg laver rigtig mange mercedes´er som er rigtig træt af Mercedes of deres måde at behandle kunder på især. Har rigtig mange som er meget utilfredse med Herlev afdelingen, her snakker jeg en del taxa´er samt busvognmænd, og som sagt kan jeg lave alt herude.
    Men dú har ret i at man kan være uheldig med nogle værksteder, så man skal vælge med omtanke. Men generalt er automesterkæden en seriøs kæde, som tager kunderne alvorlige !

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Svar: 1
    #84   27. okt 2010 Til RasmusA

At skifte en baghjulslejer er sikkert ikke noget nyt til et autoriseret MB værksted.
    Således synes jeg at 3300 kr er urimeligt høj pris for det !!!

Lært lektionen og skiftede den anden selv. Der ude på gården, uden spacialværktøj, uden mekaniker uddannelse osv.
    Det var vanskeligt og tog en hells lang tid.
    Men heldivis fandt jeg go'e råd på internettet. ;o)

Min 24 år gamle skrotbunk MB er en budgetbil og bliver ikke mere til glæde for de grådige værksteder.

Jeg laver den selv og garantien gælder forevigt...

• Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    aug 2021

Svar: 1
    #85   3. aug 2021 jeg skal ikke gøre mig til dommer over om du er blevet snydt, men det er altid en god ide at få et prisoverslag og snakke om hvad du egentlig betaler for. Det gør min lokale mekaniker Jan Lund altid - mød ham på https://janlundbiler.dk/

Vh Michael

• #86   3. aug 2021 #85 Lækker indskudt reklame der.

Kommentér på:
Automekaniker - snyd eller ?

Annonce