Automekaniker - snyd eller ? {{forumTopicSubject}}
Hey guys,
Jeg har et problem, som jeg vil spørge jer til råds om, det kan være der er nogen af jer der er har kendskab til det, eller ved hvordan det foregår.
1.)
Vores bil gad ikke at starte, så vi kørte den ind til vores sædvanlig Automesterhus, så de kunne kigge på det og lave den, vi fik den tilbage hvor der var skiftet noget på den og en regning på 1000,-
2.)
En dag efter oplevede at den igen ikke gad at starte, så ind til ham igen, hvor de skiftede noget på den igen og en regning på 800,- cirka,
3.)
Igen igen, gad den ikke og starte så vi tog derind igen og klagede lidt over at de stadig ikke kunne lave den, og de skiftede batteri, og en regning på lidt over 1000 igen.
4.)
Igen igen igen, virkede den ikke to dage efter! Ind til Automester igen, hvor de så fandt ud af hvad det var og fik skiftet noget og så en regning på 2600,-!
Det er jo helt vanvittigt at de skifter unødvendige ting på den, og kræver penge af os og ikke bare skifter hvad der nu skulle skiftes første ganng.
Vi kunne have kørt den til Opel, og få dem til at kigge på det, de ville nok lave det men dyrere, men i sidste ende ville det være billigere end Automesteren.
Hvad kan jeg gøre? Kan jeg nægte at betale nogle ting, har jeg nogle rettigheder? Hvis han siger vi skal betale, kan jeg så klage ind til noget eller hvad?
For er virkelig blank, og det er total dårlig service.
mar 2007
Følger: 1 Biler: 2 Svar: 79
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 68 Svar: 200
Jeg spurgte om folk kunne give mig råd eller noget i hvad jeg kunne gøre., for synes virkelig det langt ude det der
mar 2007
Følger: 1 Biler: 2 Svar: 79
de påstår det godt nok selv, men nu har du vel lært noget
jun 2008
Følger: 6 Følgere: 17 Emner: 516 Svar: 2.800
aug 2006
jun 2008
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
Slander: bare fordi de er autoriseret er det ikke ens betydning med de er bedre tvært imod kan de være meget værre og så er der lige 2-400 kr i forskel på time priserne alt efter hvor man er henne af
jun 2008
jan 2004
Følger: 93 Følgere: 89 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 3.485
jun 2008
aug 2006
Og det er ikke noget el, har bilens regninger og der står hvad der er skiftet
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 896
Mit sædvanlige automester er super godt, men jeg har også været et sted hvor de ikke spændte benzinslangerne ordentligt fast på tanken, glemte at sætte håndbremse kablet fast, så det smeltede på udstødningen, "sporede bilen", så den trak skævt.
et viste sig efterfølgende at de IKKE havde sporet den foran fordi det var rustet fast. Men fuld pris alligevel... Så der er STOR forskel på det service !!
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 731
Du skal ikke finde dig i det tag da en snak nmed værkføreren, og spørg ham om han selv synes det er iorden. Timelønnen ska han efter min mening sløjfe for de første der ikke løste problemet.
Ellers må i jo tale om hvad syn og skøn betyder og om han vil miste dig som kunde.
aug 2006
stik for strømfordeler
benzinfilter
brændstofsfilter
speciel smøremiddel
2. regning
batteri
3. regning
bundstykke
4. regning
tændingsmodul
transmitter
jun 2008
mar 2006
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 138
aug 2006
aug 2006
okt 2004
aug 2006
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 195 Svar: 5.527
Jeg havde engang min Corsa C hos en Automester, da det var et Bonusværksted gennem Falck. Min bil tabte strøm, og en dag ville den ikke starte. Så den kom derhen, de lavede den mandag formiddag - om aftenen opførte den sig på nøjagtig samme måde. Den tabte strøm, så speedometernålen kørte op og ned og lyset i kabinen blev svagere.
Automester havde målt bilen igennem og skiftet batteriet. Regning på 2900 kr.
Så blev den kørt til Opel, hvor de brugte 0,75 time og fandt ud af, at der var en kabelsko ved generatoren, der var irret. Vupti så virkede alt igen, og regningen lød på 500 kr.
Jeg ringede til Automester. Det eneste han ville gå med til var, at jeg kunne trække beløbet fra regningen hos Opel fra den regning, som jeg havde fået af ham. For han ville ikke indrømme, at de ikke kunne finde ud af at lave bilen. De havde skiftet mit batteri helt uden grund!!!
Jeg benytter aldrig mere Automester. Til gengæld har jeg i mange år benyttet en lokal AutoPartner, som jeg er rigtig glad for. Lav timeløn og rigtig god service:-) Den eneste grund til at jeg benyttede Automester var pga. at de var benosværksted hos Falck, hvilket betyder en rabat på 10 pct. og en gratis lånebil, hvis reparationen tager mere end 4 timer.
jun 2008
apr 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Emner: 25 Svar: 103
aug 2006
jan 2004
fuldstændig enig!
det autoriserede værksted jeg har været på var langt dårligere i reperationskvalitet end det uatoriserede jeg var på.. uden tvivl..
jan 2004
aug 2006
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 2.124
aug 2006
aug 2006
Bilen var vedligeholdt, selv mekanikeren sagde det er sjældent jeg ser biler som jeres selvom den er gammel. Min far har været kunde hos ham i 15 år cirka.
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
Det kan jo også være opel brugte 8. gange på den, det er da noget pis at sige at opel kurerer bilen for sygdomme første gang, hver gang.. Det er en 15 år gammel bil, og der kan være 100 ting i vejen.. Du kan måske bede om et lille nedslag i prisen, men jeg kan da ikke se hvorfor du skulle have tingene gratis.. Som jeg ser det har værkstedet ikke fusket eller noget som helst, at det så er noget gammelt mekanik der driller er der jo ingen der kan forudse.. Men god service ville være at du fik en lille smule kulance hvis altså du er fast kunde, men at få res. dele eller arbejdet gratis vil jeg ikke mene..
jun 2008
Men jo hvis jeg ikke selv var mekaniker ville jeg da os kører på uaut. med nogen ting når jeg vidste det ikke krævet særlig ekspertise
aug 2006
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
aug 2006
jun 2008
Har flere venner der os arbejder på uaut. Og de da mindst ligeså dygtige mekkere som mig. De ved mange ting om alle mulige biler men de har slet ikke den samme viden omkring typiske fejl og afmontering/montering på bestemte bil typer som den aut. mekaniker har.
ting som vi¨på mercedes har lavet 100 gange før og præcis ved hvordan skal skiftes og har den rigtige værktøj til mod en u.aut der har prøvet det 1 gang eller måske aldrig men gladeligt tager opgaven vil jo aldrig kunne udføre opgaven på samme tid og derved nok os blive dyrer og så det ikke sikkert det gjort ordenligt
jan 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 481
Efter min mening skal din far ikke betale for noget der ikke har hjulpet. Det er værkstedets eget problem at de ikke har kunnet finde fejlen og har skiftet unødvendige dele. Det lugter langt væk af inkompetance.
Jeg som elektriker må ikke skifte et HPFI relæ hos en kunde, selv om den ikke kan koble ud ved fejlstrømme og dermed være livstruende. Det eneste jeg kan sige er at det ville være en god ide at få det skiftet.
aug 2006
Gratis arbejdskraft? Gratis dele? Nu må du ærlig talt tage dig sammen, læs hvad jeg har skrevet foroven og tænk ...
Hvis jeg kørte til Opel ville de overhovedet ikke tage dem 4 gange om at lave en SIMPEL OPEL ASTRA 1,6, nu må du altså lige min ven
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 8 Emner: 96 Svar: 1.562
okt 2004
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.100
så må du jo bare køre til opel!!!!....
mine forældre har en opel, den har været ved deres egen automesteren mekaniker (som jeg aldels ikke vil anbefale men de kan godt lide ham magen til fupmager skal man lede længe efter), har har brugt 10-15 gange på at reppe en køler fejl på deres zafira fra 2001, den har været ved et AUT. OPEL VÆRKSTED! 2 gange også, de kunne heller ikke finde fejler, ALT fra styreboks til ledningsnet til sensore blev skiftet! intet hjalp! det tog fra 2004 til 2009 for værkstederne at finde og rette den faktiske fejl som viste sig at være BLÆSERNE! dette blev opdaget da bilen kogte på vej til kroatien og de holdte ind ved et værksted i tyskland, de skiftede begge deres kølere osv. og 2 dage efter var de afsted igen.
faktum med den historie, en bil kan være NOK SÅ VELHOLDT men stadig have fejl som INGEN! kan finde og derfor forsøger de sig frem med skift og håb metoden!, mine forældre bil ryger på værksted hvergang den siger en forkert lyd eller melder service!, den får ALTID service inden de tager på ferie og kort efter de er kommet hjem!.
er man utilfreds med mekanikere så lav bilen selv, så er både mekanikeren som du brokker dig over og dig selv fri for hovede pinen med om han har skiftet noget forkert eller ej!
jeg har oplevet inkompetente mekanikere og får sjældent bilen på værksted nu!.
jun 2008
Vi får ikke u.aut mekkere ind på vores værksted ved jeg hvertfald. Så det hvertfald meget sjælent. Mangler vi en mercedes mekker og der ikke kan fås nogen i dk får vi dem op fra tyskland.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 163
Hvis bilen evt har kunne starte da den holdte på parkeringspladsen hos værkstedet er det jo temmelig svært at finde selve fejlen der gør at bilen ikke starter?
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 23 Svar: 82
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 56
Mekanikkeren var kold i røven og ville enda også han ekstra for at jeg havde kørt over 200 km i lånebilen.
da jeg holdte på at det ikke var det vi havde aftalt , blev han strid og fortalte at regningen skulle betales før jeg fik min bil.
og så var det oven i købet ikke lavet ordenligt så den måtte tilbage.
Bruger aldrig automester igen !!!!!!!!!!!!!!!
har nu fundet en rigtig reel mekanikker i roskilde der hedder autoshop, der er ingen slinger i valsen
jun 2008
aug 2006
okt 2004
jan 2005
I dine indlæg kan man tydeligt læse du stoler og mener at mekanikeren har gjort et godt stykke arbejde. Men han kan altså også være modsat og bare har skiftet for at skifte fordi han ikke vidste hvad han lavede.
Hvis jeg kom ned med min bil og den gik ujævn og han skiftede f.eks. tændrør ville jeg nægte at betale for jeg ved de ikke fejler noget. Og hvorfor ved jeg det. Ja fordi jeg ligesom Furkans far selv laver service.
aug 2006
jul 2007
for mig lyder det lidt til at der har været flere små ting på din fars bil som har trængt til at blive skiftet og nu er de bare kommet alle tingene i træk.. batteriet.. ja.. kunne måske have været klaret med en god opladning da det nok har været drænet godt for energi efter flere dage med start problemer...
Har selv lige lavet en bil hvor generatoremmen var knækket på vej til mit værksted. jeg smider en ny rem på og så vil bilen ikke starte.. tændinsmodul brændt af.. nogle gange kommer tingene bare i træk.. uden forklaring..
jul 2007
okt 2004
jun 2008
Thomas k.Føler du dig trådt på? At skrive at u.aut mekker typisk er bedre er inkompetent.. Læs hvad jeg skriver. skriver på intet tidspunkt en u.aut er en dårlig mekaniker. Men a på mere krævende mærke bestemte opgaver kan det altså bedre svare sig a kører til aut. værksted. De kender fejlne og har lavet dem masser gange før på lige netop den bil og derfor klare de det altså os noget hurtigere end den u.aut (SOM HELT SIKKER ELLER ER DYGTIG) som kun har prøvet de tfå gange eller aldrig......................
jul 2007
deriomd tror jeg at man lærer mere om egentlig fejlsøgning på et lille værksted hvor man ikke bare kan tage en stump fra hylden og prøve med. kommer selv fra et stort autoriseret værksted men mener at jeg har lært mere efterfølgene på det lille uatoriserede værksted hvor jeg arbejdede... man skulle tænkte mere selv og måle sig frem til at finde den rigtige fejl
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 172
Jeg undrer mig dog over, at de kan skifte BÅDE benzin- og brændstoffilter, da det, så vidt jeg ved, er det samme....? (Regning 1)
1. regning:
stik for strømfordeler
benzinfilter
brændstofsfilter
speciel smøremiddel
2. regning
batteri
3. regning
bundstykke
4. regning
tændingsmodul
transmitter
På det Automester værksted jeg kender, har de udstyr til at teste tilstanden på batteriet. De måler ikke bare spændingen over det, under belastning med et voltmeter, men har noget udstyr der er godkendt af batteriproducenterne, for at de kan lave en grundig test af det.
Hvis dit værksted havde haft sådan et instrument, kunne du måske have sluppet for at købe nyt batteri, eller alternativt havde de allerede skiftet batteriet ved første besøg.
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 13 Biler: 7 Emner: 269 Svar: 2.153
jun 2008
aug 2006
jan 2005
Selvfølgelig er der mange "gør det selv" der tror uden at vide, men igen må værkstedet ikke skifte for at skifte. Hvis ik løsningen har virket må værkstedet acceptere at de har lavet en fejl.
Vi er alle mennesker og laver alle fejl.
aug 2003
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
hvis sån et batteri ikke er meget gammelt sætter man en moderne lader på der fortæller om batteriet er i orden.
jeg ville 100% nægte at betale for samtlige arbejdstimer. delene bliver du selvfølgelig nødt til at betale for
jul 2007
Det eneste som jeg kan sætte sprøgsmålstegn ved er batteriet... og så det at der er skiftet benzinfilter OG brændstoffilter...
jul 2007
Er der for stor forskel på massefylden i cellerne kan det sagtens have været berettiget at skifte det.. har det bare været lidt fladt kunne en opldaning måske have klaret sagen...
jan 2005
Det kan lige så vel være en fejl der er afhængig af temperaturen. Eller andet...?
jul 2007
bare ærgeligt at det ikke var FEJLEN som gjorde at bilen periodisk ikke ville starte... men hvis stikket har været dårligt ser jeg ikke noget forkert i at det er blevet skiftet
jan 2005
Det sker desuden dagligt hos mester om kunder der brokker sig over prisen og han må slå af i pris. For i princippet har kunden altid ret.
jul 2007
Var der gået en uge imellem så havde det været en anden snak.. men derfor er det somme tider bedst bare at beholde bilen i tilfælde at sådan noget periodisk fejl så fejlen sker mens man selv har bilen på værkstedet i stedet for når kunden får bilen...
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 209
jun 2003
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 28 Svar: 175
www.bilklage.dk
De tager sig af lige netop disse sager - er oprettet af FDM for at gøre det nemmerer og hurtigere at klage, end ved f.eks. forbrugerankenævnet.
Måske det kræver FDM medlemskab - ved det ikke lige.
Men de har vundet sager, som minder om din.
Hygge
Martin
mar 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 65
Det med at du siger at i hos mercedes har mere testudstyr holder ikke.
Jeg har næsten alt til mercedes, både mercedes egen tester osv.
Jeg laver rigtig mange mercedes´er som er rigtig træt af Mercedes of deres måde at behandle kunder på især. Har rigtig mange som er meget utilfredse med Herlev afdelingen, her snakker jeg en del taxa´er samt busvognmænd, og som sagt kan jeg lave alt herude.
Men dú har ret i at man kan være uheldig med nogle værksteder, så man skal vælge med omtanke. Men generalt er automesterkæden en seriøs kæde, som tager kunderne alvorlige !
nov 2009
Følger: 1 Svar: 1
At skifte en baghjulslejer er sikkert ikke noget nyt til et autoriseret MB værksted.
Således synes jeg at 3300 kr er urimeligt høj pris for det !!!
Lært lektionen og skiftede den anden selv. Der ude på gården, uden spacialværktøj, uden mekaniker uddannelse osv.
Det var vanskeligt og tog en hells lang tid.
Men heldivis fandt jeg go'e råd på internettet. ;o)
Min 24 år gamle skrotbunk MB er en budgetbil og bliver ikke mere til glæde for de grådige værksteder.
Jeg laver den selv og garantien gælder forevigt...
aug 2021
Svar: 1
Vh Michael
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 447
Automekaniker - snyd eller ?