{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.219 visninger | Oprettet:

Lugt fra luft varmeapperat i bil...?!? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min buddy har en BMW 330d fra 2002 og her igår da han skulle ud og køre, så begyndte det at lugte helt vildt fra luft kanalerne i bilen - sådan en sød/sur/syret lugt, faktisk ret kvalmene...var ude og køre en tur med ham idag og må sgu give ham ret i at det er en træls og ubehagelig lugt. Han har intet usædvanligt gjort og lugten vil bare ikke væk...den kommer ikke fra motorrummet, men fra luft kanal/varme system...vi pillede luftfiltre af ude i motorrummet og det lugtede lige sådan som den lugt inde i bilen...?!

Hva fan kan det være...jeg har sgu haft mange biler, men har aldrig oplevet dette fænomen...?????

Hjælp!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lugt fra luft varmeapperat i bil...?!?
  • #1   28. feb 2010 er der ac eller klima anlæg i den?

• #2   28. feb 2010 det du skal gøre er at skife dit pollenfilteret, så kan du ved bilforhaldner osv. købe en dåse som du bare skyder ind i luftkanalerne og så lader bilen så 20 -30 minutter. starter bilen og så lader den stå i 5 - 10 minutter og så er den grimme lugt væk smiley

• #3   28. feb 2010 Det er både når der er varme på og når man skruer ned...bilen er med klima...hmm...

• #4   28. feb 2010 prøv at gør jeg som har skrevet smiley

• #5   28. feb 2010 har gjort det en del gange på arbejdet smiley

• #6   28. feb 2010 OMG..

Det du skal chekke er om den mangler vand i motoren..
    Det du beskriver er typisk at der er sprunget en varmelegme og der så siver kølervæske ind i bilens luftkasse..

Som bonus vil dine ruder sikkert også bugge meget hurtigt..

• #7   28. feb 2010 Vi hev pollenfilter/luftfilterkassen af og lugten kommer nede fra luft indtaget som går ind i topedovæggen/instrumentbord...lugten var ikke så gal uden pollenfilter, da den så får rigeligt med frisk luft udefra...selve pollen filtrene lugter ikke...vi prøvede at sprøjte noget luftfrisker/deo ned i luft indtaget og så kom der sgu en dejlig duft i bilen, men efter vi har samlet det igen, så kan man stadig ane lugten og er sikker på den kommer igen for fuld styrke om et par timer...kunne selvfølgelig godt være en utæt slange, men bilen mangler ikke vand...hmm...

• #8   28. feb 2010 hvorfor skriver du OMG...?? er det noget rigtig fuck eller...?? Kan godt ske der er gået et varmelegeme...det kan faktisk være flere af ting I beskriver...så det bare lige at finde ud af hvilken af tingene det er...... :o/

• #9   28. feb 2010 Det at den ikke mangler vand kommer sikkert senere. Utætheden kan være meget lille selv om lugten er stor. En lille dråbe kølervæske kan forpæste hele bilen indvendig..

Prøv at lugte til kølerdækslet. er det samme syrlige/sure/søde lugt, er der ingen tvivl om at det er varmelegmet, der er røget..

Ved ikke lige med BMW. Men de fleste biler skal have hele instrumentbordet ud for at få det skiftet..

• #10   28. feb 2010 laken i en elmotr har også sådan en sød kvalmende lugt. måske hans blæser er ved at være kaput

• #11   28. feb 2010 Omvendt, så blev jeg lidt i tvivl når det kun er en 8år gammel tysker. Så burde det ikke ske..

En måde at chekke det på er selfølgelig at holde øje med vandet..
    Ellers kan i prøve at køre luften til forruden og resirkulation. Dugger forruden samtidig med at det lugter så er det rimeligt sikkert..

• #12   28. feb 2010 Jeg havde en Opel vectra der lugtede ligesom bræk, det kom når man lukkede op for varmen, og det viste sig at være varmeapperatet der var defekt. (ruderne blev også fedtet)

• #13   28. feb 2010 Har bilen stået stille i en længere periode?
    Min bil gjorder det samme da jeg købte den, og den havde stået stille i 1½ md hos forhandleren. Lugten forsvandt efter ca. 2 dage.

• #14   28. feb 2010 Nej den har vist kun stået stille i et par dage, så det nu nok ikke det...hmm...vi holder lige øje med vandet og så tar vi den der fra... smiley

Kommentér på:
Lugt fra luft varmeapperat i bil...?!?

Annonce