{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.008 visninger | Oprettet:

Hjælp til denne passat "DSG" {{forumTopicSubject}}

Hej!

Er lidt lun på denne bil: http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/VW-Passat-2,0-5d.-TDi-140-Highline-Variant-DSG_ID586536.htm

Men vil i mene det er for mange km til en DSG gearkasse? Vil nemlig ikke til at smide mange penge efter en ny gearkasse.
Eller kan de sagtens holde.

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til denne passat "DSG"
  • #1   28. feb 2010 Den har nok minimum fået skiftet gearkasse 1 gang..
    De holder ikke evigt de DSG gearkasser, men er bedre på 140 hk end 170 hk. Den 170 hk. jeg havde før den 140 hk. jeg har nu, fik skiftet gearkasse allerede efter 56.000 km. ved 120.000 km. var den møg træls igen.. Den nye jeg har er en 140 hk. common rail, der har en meget blødere motorgang, så den er ikke så hård ved gearkassen. Den har kørt 160.000 km. med samme gearkasse..

Men spørg sælger om/hvornår gearkassen er skiftet.. Måske er der stadig garanti på den hvis det ikke er så længe siden..

Men ellers så tag ud og kør en tur i bilen.. Den skal skifte rent uden ryk, og ved igangsætning må det ikke føles som et los i røv når gearkassen kobler til.. For så er den slidt..

• #2   28. feb 2010 Det du skal gå op i er ikke Km. med mindre det er rigtig mange Km.

Men det er vigtigere at gå op i HVORDAN de Km. er kørt :o)

Du kan eks. se den har anhænger træk monteret.
    Dvs. den har sandsynelighvis været brugt til at trække måske campingvogn, trailer elelr heste trailer eller noget halt andet med.
    Dette slider selvfølgelig mere på gearkassen.

Forhør dig om hvor bilen har kørt og hvordan den har været brugt?
    Har det været en pendler bil med lange distancer.
    Så har gearkassen jo ikke lavet ret meget i de sikkert mange Km. den har kørt.

Men har den udelukkende været sælgerbil i en storby eks. så har den været rigtig mange gearskift og accelerationer igennem og så har de Km. stor betydning.

Det er lidt det sammen med Km. på biler.
    Det er altså ikke antallet der betyder noget i sig selv for en bil, men hvordan antallet af Km. er opnået.

Så det er ikke et spørgsmål du sådan kan få et gernelt svar på herinde.
    Det vil kræve du finder ud af de ubekendte faktore først.

Men ja DSG gearkasserne er kendt for at "drille" lidt og er du ligeglad med DSG så find dig heller en med alm. automatgear eller manuelt gear.

Men er det DSG du er ude efter, så er det det du skal gå efter og så er du også med i møllen af drillerier, som du også sikkert har hørt lidt om og er derfor du har spurgt til emnet :o)

• #3   28. feb 2010 Motoren skal du ikke bekymre dig om, for den er åbenbart udskiftet..

• #4   28. feb 2010 BRABUS: Jeg tror nærmere det er en frikørt taxa.. Så anhængertrækket er garanteret kun brugt til cykel holder.. En taxa skal nemlig kunne medtage en cykel = anhængertræk og cykelholder

• #5   28. feb 2010 Tak for jeres gode svar!

Har skrevet lidt med ham og han siger:

Gearkassen har ikke været skiftet, den har dog lige fået lavet service og skiftet olie og mekanikeren sagde at den ser fin ud...

Bilen har kørt læge taxa i nordsjælland + at den har været pakket ind i folie og sæderne har været overtrukket..

• #6   28. feb 2010 Det kan godt være selvfølgelig. :o)
    Men ny motor ??? ok, så skulle jeg da ikke have fingerne i sådan en bil hvis ikke den kan klare distacen og så har den kørt med mange mennesker osv. så er vognen nok ret slidt generelt i karossen osv.

Det var ikke en bil jeg turde give mig i lag med.

Jeg har det sådan at jeg vil sku hellere finde en bil der er lidt dyere og har kørt under bedre "omstendighedder" og så få noget der duer jeg ikke skal bruge penge på med alle mulige underlige fejl der kommer til at koste mig mere end det jeg har givet ekstra for at få en ordentlig behandlet bil.

Jeg kan godt forstå Taxa vognmændene siger at pengene er bedre givet ud på en dyr mercedes til Taxa brug, fordi de holder distancen, det gør alle de andre bare ikke hverken gearkasse eller motor messigt.
    De er faktisk billigere i længden :o)

Men det er der folk tit og ofte går galt i byen fordi det kan jo ikke blive billigt nok i indkøb når man står og skal investere i ny bil, men når så de fnder ud af at pris og kvalitet hænger sammen også i bilverdenen :o) så er gode dyr rådne :o)

• #7   28. feb 2010 PRÆCIS Brabus.... 120% enig smiley
    Ligemeget hvor mange km den har kørt, hvis det er de "rigtige" km den har kørt.

F.eks. har min Passat kørt 280.000km men de 200.000km er kørt på motorvej. Randers -> Ålborg tur retur HVER dag som sælger bil.
    Det er selvfølgelig meget bedre km, end hvis den havde kørt 200.000km inde i KBH f.eks. hvor der er blevet gasst op og ned hele tiden.

• #8   28. feb 2010 ja ok læge taxer plejer som regel ikke at køre med mange menneksker men de bliver i få tilfælde også brugt mener jeg til alm. taxa.
    Om ikke andet så fyre lægetaxaerne da også godt til den :o)

Men du skal ikke tro at det at den har været pakket ind i folie er noget godt, det kommer helt an på hvem der har afmonteret folien.
    Læg godt mærke til tagrælingerne og om håndtag osv.
    Mange bruger knive og skære rundt om alt og tit også lidt ned i lakken, men det ser du jo ikke langs kanter med mindre du går efter i sømmene.

Så folie indpakning kan og er meget tit årsag til rust angreb i efterfølgende år pga. kniv udskæringerne under indpakning ikke har været forsigtig nok og at de tit er under tids press.
    Du skal huske på at de ikke er timelønnen dem der montere dette film.
    De er ALLE akort lønnede og jo flere der er igennem møllen og jo hurtigere jo bedre.

Så tjek nu for guds skyld rundt om håndtag, tagrælinger ved kørler grill osv osv. over alt hvor du kan forstille der er der har været en udskæring. :o) jeg er selv i branchen (som fritids job) og ved hvad det handler om nemlig :o)

• #9   28. feb 2010 Noget HELT andet er, og det er vidst personligt.
    Men så ville jeg ALDRIG nogensinde købe en af de nye Passater.
    Synes simpelthen der er for meget hård plastik i bilen, og motoren er noget lort.
    Har familie og venner som allesammen har disse Passat'er, både i Stationcar og almindelig. allesammen med Diesel motore.
    -Og der er sgu ikke andet end bøvl med de motore.
    Jo ældre de bliver og flere km de har kørt, desto mere larmer de, og desto hurtigere slider de på alle de eksterne dele såsom gearkasse, kobling, aircondition osv.

Jeg ville ikke eje sådan en model der om så jeg fik den gratis smiley

Hva med at kigge på en RIGTIG vedligeholdt Passat fra 2003. Stadig de gode modeller, hvor interiør virkelig holder til noget, og hvor der er lavet MEGET bedre motorteknik, hvor der ikke er sparet på noget.
    -Helt klart min bedste anbefaling, hvor du får mest for pengene.

• #10   28. feb 2010 En bil skal kunne tåle at få tæsk indimellem, uden at delene går i stykker.
    -Men det kan du altså ikke med de nye Passat diesel. Desværre smiley

• #11   28. feb 2010 BRABUS: Du har ikke helt ret ang. det du siger med Mercedes..
    Det kan bedre savre sig for en taxa vognmand og købe en Passat/Touran, og så kalkulere med 10 ekstra værksteds dage i forhold til hvis han havde købt en Mercedes.. For vognmanden med en Mercedes taber typisk 80 . 130.000 kr. på sin bil set i forhold til købspris minus gensalgs pris.. Derimod får en vognmand stortset samme pris for en frikørt vw passat eller touran, som han har givet for den som ny.. Så hvis en Mercedes skal være et bedre køb, så skal en Mercedes indkøre mellem 8.000 og 12.000 kr. om dagen på de dage vw´en står på værksted = UMULIGT..

Og Mercedes´erne er bestemt heller ikke fejlfrie idag.. Converter, gearkasse og elektronik fejl er ikke ualmindeligt..

• #12   28. feb 2010 Tror jeg springer over.. Har fået nogen gode råd.. Vil virkelig bare gerne ha det DSG, måske jeg skulle kigge på en touran..

• #13   28. feb 2010 Michael M ??
    Hvor får du de 10ekstra dage fra ? og i hvor lang en periode ?

Tror godt du kan tredouble værkstedstiden.
    Alle de børnesygdomme som de nye Passater har, da kan det virkelig ikke betale sig.
    F.eks. har de 4stk passater i min familie, allesammen været 6dage på værksted fordi at en plade bag ved hele frontpanelet rev sig løs.
    Dvs. hele instrumenteringen skulle ud, speedometer, radio, sæder, osv osv

Så da er de første 6dage jo allerede gået ud af de 10dage som du reklamere med.

Nærh du... kan slet ikke se hvorfor nogle kører VW som taxa...

• #14   28. feb 2010 Anders B.
    Touran er en SÅÅÅÅ meget bedre bil smiley
    Hold dig fra de nye Passater... det er mit eneste råd smiley

• #15   28. feb 2010 Michael M

Det har u nok ret i, men de dage en bil står på værksted er tabte penge.
    Og der er faktisk den grund alene at MErcedes bilerne bare er mere solide og kan tåle langt større slid før det ses og kan mærkes på værksteds regningerne end de billigere mærker.

Men det er korekt at Mervedes i dag ikke er hvad det har været med henhold til samlekvalitet og slidstyrke, de har som så mange andre i senere tid ja efter 1995 sparede mange kvaliteter væk på materiale valg, konstruktioner osv. der gør det er buget preget mere frem for kvalitets preget produktions material man står med bagefter.

Så det kan godt være her i nyere tid at det forholder sig anderledes, men jeg husker tydeligt med de ældre modeller hvordan man hærte brancen beklage sig over hvor forfærdeligt dårligt de billigere bilmærker stod distancen i forhold til deres Mercedes fortrukne mærke.

Men ny motor efter 300.000 Km. det er atså bare ikke noget man høre om i Mercedes verdenen.
    De klare snildt langt over 1 milion Km. med rigtig service osv. her står de stadig alene hvad angår kvalitet og de ses derfor også mange gange køre langt flere Km. som Taxa end de billigere mærker.

Kommentér på:
Hjælp til denne passat "DSG"

Annonce