Ændre regler på BG ? {{forumTopicSubject}}
Nu er vi mange som dagligt ryger i totterne på hinanden over div. oprettelser, men her vil jeg tillade mig at foreslå BG nogle ændringer til regelsæt:
1. Bilen skal være på danske plader (dvs. indregistreret)
2. Bilen må ikke sælges efter oprettelse de første 4 uger.
3. På mindst et foto skal man lægge seddel/skilt med brugernavn så det er tydeligt at se på billedet.
Disse simple ændringer ville hjælpe meget på div fuskeroprettelser med biler uden plader, på svenske plader og hvad ved jeg.....derudover slipper vi for bøvlet med beskyldninger om falske oprettelser da alle billeder skal være nye og med synligt brugernavn.
Hvad angår salget så ville det pynte at folk havde bilen stående i mere end 30 sekunder efter OK optagelse inden den røg til salg.
Herfra - blot forslag som ville gøre luften herinde meget bedre......og dæmpe en masse slagsmål.
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 270
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 153
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 678
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
http://www.bilgalleri.dk/html/mar_alle.asp?formCategoryID=&formtype=&formsort=Market.MarID+DESC&formbrand=&formsearch=&formpricemin=1233&formpricemax=1235®ion=&Submit=++S%F8g++&GroupID=
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 429
Nej, men viser du også billeder af ekskæresten EFTER hun er smidt ud og påstår at hun stadigvæk er din ?
Jeg fatter ikke at folk opretter en bil og 2-3 minutter efter den er kommet på - PUFF - så er den til salg.......
nov 2009
Ja, det skal man kunne - i et album......der kan man slå sig løs ligeså tosset man vil !
nov 2008
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 490
Enig med dig hva angår punkt 1+2,men nr 3 er sku lidt tvivlsomt...!!!
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 1.828
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 1.160
Til punkt 2, ville jeg nok sige, Der må ikke oprettes en salgsanonce, de første -- uger.
/K
apr 2007
Følger: 1 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 375
Det er vel logisk nok.
Så må de der bor i Sverige jo finde en tilsvarende svensk hjemmeside.
jan 2004
Følger: 26 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 474
Også lige det jeg tænkte... Det kan BG ski ikke lave en regl om....
aug 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 52 Svar: 435
feb 2009
feb 2008
Følger: 93 Følgere: 92 Biler: 3 Emner: 117 Svar: 1.187
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
Der bor 10-20.000 danskere i Malmø alene.
Der bor vel omkring det samme i Flensborg og vel 5-10.000 i Helsinborg.
Det er 50.000 mennesker, der højst sandsynligt arbejder i DK og er i DK her dag....
Så skal et par andre nummerplader betyde, at de ikke må oprette deres bil?
"2. Bilen må ikke sælges efter oprettelse de første 4 uger."
Bilen bør slet ikke kunne optræde som en annonce på noget tidspunkt eller være til salg ved oprettelsen.
"3. På mindst et foto skal man lægge seddel/skilt med brugernavn så det er tydeligt at se på billedet."
Hold nu op. Ja, hvis det er en Ferrari og billederne samt tekst er tvivlsom, så ja, men sgu ikke til Fede-Pede fra Jyllands Golf 2.
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 153
dec 2006
Følger: 126 Følgere: 227 Biler: 18 Emner: 54 Svar: 1.161
Og med de nummerplader!?
Hvad sker der for det?
Hvad har de gjort dig?
Det er da lige meget om de er danske, svenske, norske eller tyske, en bil er vel en bil!!!!
Bare min mening (;
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
Alle der stemmer burde stå på en liste.
Afvisninger skulle begrundes.
Der afvises, selvom bilen overholder alle krav.
Men hvis man ikke kan lide Skoda, så får den bare en afvist. Måske brugeren der ejer bilen er grim eller dum, ja så får den lige en afvis.
Det er useriøst, og burde laves om.
mar 2007
Følger: 95 Følgere: 94 Biler: 7 Emner: 35 Svar: 848
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
Jeg har et andet forslag: Ingen varevogne, eller evt. kun varevogne med bevis for, at de er momsfrie.
feb 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 863
Det hele er faktisk dumt..
Om der så var oprettet kameler med tyrkiste plader herinde, og den var solgt for 5 uger før oprettelse.. Who cares? Bare den står under rubrikken "Kamel"
jul 2004
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 242
apr 2007
Følger: 1 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 375
Et hvor man bare opretter sig og et hvor der er optagelseskrav.
Det er jo det, der opsummere hele diskutionen hver gang det er oppe:
Nogle har en anarkistisk tilgang, hvor det hele skal være op til folk selv hvad de vil gøre ud af det.
Andre vil gerne have en side, hvor der er krav til oprettelserne, for at højne standarten.
Begge dele kan jo egentligt være ok, men det er svært at kombinere uden skænderier.
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 150 Svar: 1.641
og btw.. vi FLESTE dansker som bor i sverige betaler ØRESUND SKAT = 50/50 til hvert land.. så det skal IK i et album.. selv om det er en bil fra "kamel land" eller where ever
feb 2009
mar 2007
Følger: 66 Følgere: 67 Biler: 11 Emner: 70 Svar: 1.183
"Det er et bilgalleri? Selv et vrag af en gammel golf der kun står med karrosen tilbage har lov til at være her. Folk viser vel det frem som de kan lide? :)"
2. Bilen må ikke sælges efter oprettelse de første 4 uger.
"Hvis man pludselig kommer i pengenød, kommer på andre tanker eller finder drømmebilen? Desuden en regel der kan undgåes da der ikke bliver tjekket om bilerne bliver solgt..."
3. På mindst et foto skal man lægge seddel/skilt med brugernavn så det er tydeligt at se på billedet
"Det kan da snildt laves om i photoshop, og hvem gider vide om Scooter Johnny Brian fra Arden overhovedet er ejeren på sin Thansen Daihatsu.
Give it a break og kom videre i livet. Det er netop klynkere her på BG der puster alle tingene op og kommer med et ravne-skrig hver gang reglerne ikke bliver overholdt. I kører vel garanteret også kun 80 på hovedvejen?
nov 2009
1. Bilen skal være indregistreret i DK og på danske plader eftersom man som dansk statsborger, bosiddende i DK, IKKE må drøne rundt i en svensk indregistreret bil i DK - hvis man bor i England/tyskland/sverige/Indien/USA så opretter man bare ikke sin bil på BG da der KUN må oprettes danske biler.
Bilen SKAL have plader på, dvs den skal være indregistreret på oprettelsestidspunktet - her kan feks. en Admin forlange en kopi af reg attest + foto hvor pladen kan ses ved tvivlstilfælde om ægthed.
På denne måde slipper vi for markfræsere som er smadret til ukendelighed og andet "skrot" som jo ikke har en æstetisk værdi på BG. klart at man som ejer af en sådan markræser kan smide den i et album, sammen med billeder fra ræs osv - men bare ikke oprette den på linie med de indregistrerede biler.
2.Klart at man må sælge sin bil hvis man vil - det skal man bare ikke kunne gøre ved at benytte BG Marked som udstillingsvindue de første 4 uger efter oprettelsen. Alt for mange biler kommer ind kun med salg for øje efter min mening.
3. Tja, enhver kan da finde ud af at sætte et A4 ark hvor man har skrevet brugernavnet på sin bil - en simpel metode til at undgå utydelige billeder, falske biler, kopi billeder osv. Når brugernavnet fremgår af billederne (1 stk m navn er nok synes jeg) så undgår vi også de mange kampe om hvorvidt folk overhovedet har den pågældende bil mere osv.
Dumme bemærkninger om min person / bil ryger direkte til Admins - det er ikke det vi diskuterer men derimod om vi kan finde en rimelig løsning som gør det sjovere & nemmere for alle på BG med oprettelse af bil !
mar 2007
Følger: 66 Følgere: 67 Biler: 11 Emner: 70 Svar: 1.183
Håber du ved hvor jeg vil hen.
nov 2009
Tja, hvorfor er der så en afstemmning omkring oprettelse, krav om billeder når "alle har ret til at bruge BG til det enkle formål at vise sin bil frem" ?
JEG siger ikke at reglerne skal være som jeg siger - jeg kommer med forslag og vil gerne, på en fornuftig vis, diskutere den mening som jeg har omkring dette her.
Iøvrigt er der jo også en hel del som snyder ad helvede til med oprettelser, man stjæler billeder rundt omkring og forsøger sig at snyde sig ind på den måde - hvordan vil du hindre det hvis tingene skulle gå efter dit hovede ?
Jeg siger også at markræsere, skrotkasser, folkeracere osv også hører hjemme her på BG, men burde - som BG er opbygget nu med alle biler i en pærevælling - lægges ind i et album under den enkelte bruger fremfor at være en decideret oprettelse efter bilmærke.
Ændre regler på BG ?