4.888 visninger
|
Oprettet:
Køreprøve i Ringsted på mandag {{forumTopicSubject}}
Hej Bilgalleri, sikke et dejligt vejr vi har her på sjælland..
Jeg står og skal til køreprøve i Ringsted (bor omkring Greve) omkring kl 13.00, har aldrig kørt i Ringsted (vi skal dog derned og køre i morgen, så vi lige kender området), men er der nogen ting jeg skal holde ''særligt'' øje med i Ringsted?
Det eneste min kørelærer har fortalt mig at deres rundkørelser kunne være lidt kompliceret?
Hilsen
Casper
apr 2004
Følger: 83 Følgere: 83 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 565
Det er nemlig ikke helt logisk.
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 760
maj 2006
Følger: 76 Følgere: 78 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 301
Den rundkørsel som Mads P. nævner skulle ikke være noget problem. (1. og 2. vej = yderste spor og 3. vej = inderste spor osv.) lige som normalt.
Du skal passe på den rundkørsel ved Føtex og Premier Outlet, den er tricky når du kommer fra Sorø-siden af, der skal du faktisk ligge i det inderste spor selvom du skal "ligeud" ud mod motorvejen, da vejen er den 3. vej i rundkørslen.
Att.: Mads P.
Jeg tror du glemte den rundkørsel ved Føtex og Premier Outlet...
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 760
Ja den glemte jeg... den kan godt være rimelig tricky hehe.
maj 2006
Lige præcis...
Att.: Casper A
I krydset på torvet skal du være særlig opmærksom på, at du har vigepligt fra når du kommer fra Nørregade og selve torvet, altså skal du holde tilbage for bilerne der kommer fra Sct. Bentsgade og Sct. Knudsgade.
Husk også på at der IKKE er fodgængerfelter ud for Farvehandleren og Expert i Nørregade ud mod krydset, men vær opmærksom og hold alligevel tilbage, hvis folk bare vader ud på vejen.
Når du kommer fra Søgade (Dagbladet, Sjællandske Medier A/S) så må du ikke svinge til højre op ad Sct. Hansgade, lige overfor Fona, da det KUN er til beboerkørsel.
På hele Anlægsvej må du KUN køre 30km/t og på dele af Teglovsvej må du også KUN køre 30km/t.
Hvis du kommer fra Vestervej (Bus- og togstationen) så skal du blinke til venstre og ligge i højre spor, hvis du skal ud mod Føtex, Premier Outlet og motorvejen til højre, ved Q8. Det lyder lidt weird, men det kryds er et rigtigt spasserkryds.
Til sidst vil jeg så lige nævne at der er ensrettede gader i Ringsted. Så vær OBS! på dem.
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 369
nov 2008
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 271 Svar: 5.497
maj 2006
Hvor var du så henne...?
nov 2008
Jamen, vi startede i banen og kørte lidt rundt, var også nede på motorvej, kørte over torvet et par gange og sådan lidt.. Var også i et par rundkørelser, men det gik meget godt, selvom jeg var lidt nervøs inden, men da jeg kom ind i bilen var jeg meget afslappet..
Så jeg er rigtig glad..
Køreprøve i Ringsted på mandag