{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.327 visninger | Oprettet:

årlig vægtafgift på ny polo van {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg er en ung tømrerlærling, som er meget interreseret i at erhverve mig den nye polo van.
Som overskriften siger, vil jeg gerne høre om der skal betales missundelses-afgift på sådan en billig bil. Hvis, hvor meget er det så?
Altså den årlige vægtafgift og evt. et link hvor det kan bekræftes.

Hilsen Jens

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  årlig vægtafgift på ny polo van
  • #1   8. mar 2010 5040

• #2   8. mar 2010 dvs. at 5040 kr ialt?
    Ikke 9000 i alt som en større varevogn fx. koster?

• #3   8. mar 2010 ca 5040 plus 750 årligt. Og husk en ting, hvis du bestiller den fra fabrik, så er der 5 måneders vente tid, er nemlig selv i gang med at købe en.

• #4   8. mar 2010 de 5040 kr er udover grønafgift.

så den løber nok op i 6500-7000kr om året

• #5   8. mar 2010 Og det er 740 kr for den med BMT 1,2 tdi. For en 1,6 tdi er det 1960 pr år.

• #7   8. mar 2010 Præcis som Michael M siger, normal grøn ejerafgift + 5040 kr/år hvis det er ren privat, ellers hvis det er delvis erhverv, så bliver det normal grøn ejerafgift + 2520 kr/år.

Men det kunne din forhandler nemt have fortalt smiley

Ellers køb en lidt ældre Altea, Altea XL, Touran eller lignende, de er billige at få vejet ned, og så kan du også slippe med ca. 4000 kr/år. med en større bil, incl. privatbenyttelsesafgift.

• #8   8. mar 2010 NEJ NEJ NEJ NEJ..............................
    Har selv en Polo VAN og der er ingen misundelsesafgift da den vejer under de magiske 2.000kg.. Men kan desværre ikk huske hvad jeg betaler i vægtafgift...... Vil skyde på en 3-4.000kr.

• #9   8. mar 2010
    Michael E >> du må have kigget forkert på din regning, for loven blev jo netop lavet om i 2007, således at ALLE gulpladebiler (under 2,5 eller 3 tons) kom til at betale 5040 kr/år i privatbenyttelsesafgift. Hvis de er indregistreret efter 25/4-2007.

Dertil kommer at man fra 2009 betaler grøn ejerafgift istedet for vægtafgift.

Og som sagt er det 5040 ved ren privat brug.

• #10   8. mar 2010 Brændstofafgift (grøn ejerafgift)

Personbiler, der er registreret første gang 1. juli 1997 eller senere, samt varebiler, der er registreret første gang 18. marts 2009 eller senere. Afgiften opkræves ud fra bilens brændstofforbrug, som står på registreringsattesten.

Tillægsafgift for privat anvendelse (privatbenyttelsesafgift)

Varebiler med en tilladt totalvægt op til 4.000 kg, som er registreret første gang efter 2. juni 1998, og som er registreret til "godstransport privat" eller "godstransport privat/erhverv".

Kilde: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817321&vId=0

• #11   8. mar 2010 Det må du så påstå, jeg HAR også KUN en VW POLO VAN og jeg HAR betalt vægtafgift/misundelsesafgift og jeg betalte IKKE noget i nærheden af det i snakker om... Sååå???? Så må de sku gøre en untagelse ved mig smiley

• #12   8. mar 2010 Fatter ikk en dyt af det link der smiley hehe..

• #13   8. mar 2010 Der står såmænd bare på det link at biler på gule plader/delvist gule plader skal betale grøn ejerafgift hvis de er registreret efter den 18. marts 2009.

Derudover skal de betale privatbenyttelsesafgift, som siden 25/4-2007 har været 5040 kr/år for udelukkende privat kørsel, og 2520 kr/år for delvist privat/erhverv.

Du skal huske at du betaler grøn ejerafgift to gange årligt, så det kan være de deler den i to så bliver det de 980 kr + 2520 kr = 3500 kr to gange om året, altså i alt 7000 kr/år i afgift.

• #14   8. mar 2010 Men det lyder da spændende hvis de har lavet det billigere på din Polo Van. For det er ikke det loven siger, eller forhandleren for den sags skyld.

• #15   8. mar 2010 Jamen helt seriøst, jeg betaler ikk så meget. Forventede jeg, men betaler det sku ikk.....

• #16   8. mar 2010 Hvilket beløb betaler du, og hvor tit ?
    Du har jo ikke haft bilen i et halvt år endnu?
    Så du får nok en regning mere når den er et halvt år gammel, så du får den to gange årligt. Det kunne man forvente.

Ellers vil jeg sige det er en rigtig god handel du har gjort. Men jeg forventer at du betaler omkring 3500 kr/halvår, hvis den er indregistreret til udelukkende privat benyttelse.

• #17   11. mar 2010 Den nye polo er lovende for jeg har lige fået min. Den står den til at køre 30,2 km/l den køre kun 30 km/l Så det passer meget godt det der står.. og ville nu ikke sige jeg har kørt efter vejledningen så det nok derfor den KUN har kørt 30 og ikke 30,2.

Men økonomisk ville jeg mene det var den bedste på markedet nu..

• #19   11. mar 2010 Mikkel D >> Du kan vist ikke regne med om det er 30,0 eller 30.2 km/l der kan være mange ting der gøre en forskel, fx hvor langt op i studsen du fylder.

Men det er da meget flot hvis den kan køre det opgivne uden at køre sparekørsel, specielt når den ikke er kørt til endnu.

Men er du ellers generelt tilfreds med din bluemotion?

Jeg håber da jeg kan få noget lignende det den er opgivet til, når jeg får min 1.6 TDI 105 HK.

Men hvordan har du allerede fået fat i en bluemotion? Den skulle da først være til levering fra 2. halvår 2010, og være opgivet til 30,3 km/l.
    Dette skrives der om at der kun er den tredørs version (som jeg ikke lige har set endnu). Hvor den femdørs vist skulle køre lidt kortere på literen.

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=27469&start=0

• #20   13. mar 2010 Altså har lige fået den.. den blev bestil den 6 januar i år.. og fik den så for 2½ uge siden.. skal nok lige få den ind på bil galleri..
    Men er pænt tilfreds med den.. nu skal jeg til Bornholm i påsken så skal mig og min far lige se hvad den bruger når vi køre der over og hjem igen.. for ifølge det med den køre 30,2 så skulle den kunne klare det på 18 liter diesel.. plus lidt mere fordi det kun lige til Bornholm. men under 30 liter og det jo kun 3/4 tank..
    Men tror ikke jeg kan blive mere tilfreds med den end jeg er nu.. (det en comfortline)

• #21   13. mar 2010 Mikkel D >> En bluemotion bygger på Trendline, med en del ekstra.

Er du sikker på det ikke er en BMT model du har? Altså den med 1.6 TDI istedet for 1.2 TDI ?

I så faldt lyder det flot at du kan køre 30 km/l. Men det er så en der allerede var på vej du har bestilt? For jeg bestilte min Polo i november, og den er endnu ikke kommet frem, men den er dog blevet produceret her i uge 10. Så den skulle være på vej.

• #22   16. mar 2010 hvor har du købt den?? Jeg har købt den hos SMC biler i odense.

• #23   16. mar 2010 Jeg har købt hos den lokale autoriserede VW.

Jeg så de bestilte den, og lige før jul, var datoen sat til uge 9, den blev så skubbet en uge, men det er også en bil bestilt efter hvad jeg vil have, og ikke en der var bestilt i forvejen. De kunne på ingen måder fås hurtigere fra fabrikken. Men jeg ved ikke om leveringstiden er længere på en Highline. Men det kunne jeg ikke forestille mig.

• #24   21. mar 2010 Det kan være SMC biler har mere magt.. forstået på den måde de får flere biler igennem systemet.. Men ved det ikke.. en jeg kender har betilt en i januar og den er sat til slut april.. Men tror ikke det tager længere tid fordi det en Highline..

• #25   21. mar 2010 Mikkel D >> SMC biler i Herning kunne ikke skaffe den hurtigere... men nu er den i det mindste på vej, det tager bare lang tid før den kommer fra Pamplona, over Tyskland, og så til lille Danmark.

• #26   21. mar 2010 det lyder godt nok mærkeligt.. :s men det godt den er på vej ;P

• christian j
    christian j Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 2 Svar: 11
    #27   12. aug 2011 http://www.nysynet.dk/vagtafgift.htm den her er da til ogforstå og understøtter michaels påstand

Kommentér på:
årlig vægtafgift på ny polo van

Annonce