{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  t18 eller t 20 :S CELICA
  • #1   8. mar 2010 du skal købe t18, hvem vil have en bil med fiskeøjne ?

  • #2   8. mar 2010 jamen den er bare mere ny i det hehe den minder mere om supra og de der ekslusive biler.. og den er mere rubust og bred end den anden med klap lygterne smiley

  • #3   8. mar 2010 ST182 er ret sløv std. desværre =).

    +pålidelig bil der får folk til at vende øjne
    +Utroligt holdbar bil

    -Snart en ældre dame, og nogen af delene er ikke til at få mere Fx højre bagskærm
    -Den er ret dyr i original dele ( Trods alt )
    -Som nævnt ovenfor så er 2,0eren std lidt sløv i betrækket.

    Alt i alt en fin bil, men du ejer ikke en bil på 17-20 år uden små skavanker =)


  • #4   8. mar 2010 ja det er jo fede biler begge.
    så skulle det være en t18 2.0 GTIer
    eller t20 GT4er

    tag dog dem begge hehe så har du en sommer og en vinter bil


  • #5   8. mar 2010 Celica T18 design er federe end T20 std IMO, nok mest fordi T18 har en glorværdig rally fortid bag sig i Wrc, T20 blev smidt ud efter ganske få løb.

    Hvis du vil have sportsvognsfølelsen, så skal du have fat i en ST185 Carlos Sainz Ltd edition.

    Den er bredere std, og den kører milevidt bedere. og så har den turbo ^^


  • #6   8. mar 2010 Du skal helt sikkert have en T20'er. T18 ligner noget der er løgn fra dørene og bagud. Desuden er T20 noget mere velkørende.

  • #7   8. mar 2010 Jesper !
    Der er jeg omvendt uenig =D, jeg syntes at det er lige omvendt, T20erens røv ligner noget der er gået meget stærkt,
    Dog er jeg enig med dig i at T20 i 2,0 kører bedre =)


  • #8   8. mar 2010 fuck det var nogle forskellige holdninger hehe :b

  • #9   8. mar 2010 nej, jeg er da enig

  • #10   8. mar 2010 toyota expert.. hvis det skulle være noget skulle det vel være en t18 carloz saintz eller t20 gt4 for at skulle være nogenlunde ens biler. jeg ville vælge t20.. eller T23. de er også ved at være nede i pris.. desværre for nogen

  • #11   8. mar 2010 Grunden til at man køber Celicaen frem for supraen er vel at man endten vil have noget der er billigere end supraen, eller også fordi de har en historie bag sig som værende suveræne Rally maskiner.

    T20 er i mine øjne mellemstadiet designmæssigt imellem T18erens 90er look til T23erens noget mere Touring agtige look =)..

    jeg gad ikke have en T20 af en enkelt grund.
    Den ligner UNDSKYLD FOLK DER HAR EN MEN DET ER MIN MENING resultatet efter et uheldigt nytåsknald imellem Corolla E11 og Supra Mk 4


  • #12   8. mar 2010 Syns t'20erens front er grim med de lygter. Er derimod helt vild med t18'ernes klaplygter og syns hele bilen bliver virkelig fed, hvis man smækker et bodykit på den.

    Se evt. min under mit album ..


  • #13   8. mar 2010 Lars H - enig smiley

  • #14   8. mar 2010 Lundgaard .
    Så skal du prøve at komme til et af Celica klub danmarks Træf, så skal du se forskellige meninger om næsten ALT og det er endda det samme bilmærke alle sammen xD


  • #15   8. mar 2010 Har selv ejet en st182 og blev ret hurtigt træt af designet.. det er simpelthen for gammelt og kedeligt.. der er ingen dramatik over den, om den så har rally historie eller ej (ved godt at rally versionen hed st185).

    vælg T20'eren. Den er friskere af design.. Er nyere af teknologi... og er ret sikker på jeg også ved hvilken der hiver mest opmærksomhed.

    Har drømt lidt om en Sort T20'er st202 med læderkabine... nam nam.

    husk at vælge 2.0'eren.. alle som har ejet 1.8'eren siger den er sløv som bare fan.


  • #16   8. mar 2010 klart t20 - gerne gt'eren, kiggede selv meget på den for lidt over 5 år siden, men der blev det til bimmeren i stedet hehe...

    er du hoppet fra eclipsen igen?


  • #17   8. mar 2010 eller helt hvid... nam nam

    http://www.mongooseexhausts.com/vehicles/Celica%20ST202.jpg


  • #18   8. mar 2010 ACE .
    Den er ikke nyere af teknologi desværre =).
    Den består af 95% de samme komponenter som en carina E 1,8 SLi.

    Det er generelt desværre at man bliver træt af dem i længden.
    Det der gør det, det hele værd at eje sådan en type bil, er at gå ud til den, når den står nyvasket i carporten en varm sommerdag og så bare køre landet tyndt.

    køb T20 2,0 hvis du vil have en bil der kører rigtigt godt, men som ser lidt fjoget ud
    køb T18 2,0 hvis du vil have en bil der er lidt sløvere, men som IMO har et design der tør være ved at det er fra 90erene.

    men af alle vil jeg til HVER en tid vælge en ST185 Carlos Sainz, den er snart så billige at det ikke kan betale sig andet end at købe dem, for den er nok den bedste af de Celica modeller man umiddelbart kan opdrive =)


  • #19   8. mar 2010 du bliver hurtigt træt af kabinen i t18 den virker meget ældre (grå og kedelig) end t20. indvendigt er der sket meget på de 5 år der er mellem modellerne. og det er trods alt der man skal opholde sig

  • #20   8. mar 2010 Lars H - 95% samme komponenter som carina e... = billig reservedele smiley

    kan huske en hvis Mr2 AW11 som blev samlet af næsten udelukkende dele fra andre modeller og så vidt jeg husker toppede den alt i sin klasse hva køreegenskaber og sportyness angik smiley


  • #21   8. mar 2010 jesper .
    T20:
    http://www.bilgalleri.dk/uploads_xl_wm/1746670.jpg?30-12-2009 22:40:46
    T18:
    http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/574785.jpg?27-08-2008 21:46:17

    I mine øjne er der sq ikke sket ret meget i den rigtige retning..


  • #22   8. mar 2010 du kan sagtens fornemme forskellen når du sidder i den. t20 er knap så plastikagtig at røre ved som t18

  • #23   8. mar 2010 ACE .
    Nej For original delene er stadig dyre af helvede til =). og 7A-FE motoren er ikke ret fed i det hele taget.

    og grunden til at AW11 blev så populær var blandt andet at 4A-GE er den bedste motor seerie Toyota nogensinde har lanceret. undervogn og chassis er unik i forhold til de andre Toyotaer (af hvad jeg ved af)

    Toyota har altid brugt de samme motore i de forskellige modeller, for at holde udviklingspriserne nede =)

    ligemeget hvordan du vender og drejer det, så bliver en T20er ikke en bil jeg vil eje =).
    Har haft det Celica jeg skal have, for T18 er den eneste model som er yngre end jeg selv, som jeg vil eje.

    tag ikke fejl af 3S-GE motorene de er gode nok, men de er satme ikke ret effektive std. i de modeller der =)


  • #24   8. mar 2010 jesper .

    Hvis du mener sædeindtræk. Så kan jeg godt følge dig. Der er lidt morfar over t18'eren på det punkt ..


  • #25   8. mar 2010 jesper .
    Syntes jeg ummiddebart ikke, og har ellers siddet i en del T20ere =).. men lad os nu ikke skændes på grund af forskellige meninger.

    Ellers skulle du ultimativt købe en T23 i stedet. den er noget nyere, og mindst plastik agtig, hvis du alligevel er ligeglad med historien bag =)


  • #26   8. mar 2010 ville til hver en tid af alle celica'er vælge en RA28'er med 2.0 18R-G motoren.. den lækreste celica nogensinde

    Var t20'erens fallit i rally egentlig ikke mesta pga. Toyota Motorsport GmbH's fusk med turbo'en som gjorde at de blev banned 1år fra WRC?


  • #27   8. mar 2010 byg en t18 om med t20 stumper.
    kan man bygge en t20er om med dele fra supra så kan man vel også bygge en t18er om med t20er dele...eller omvendt..


  • #28   8. mar 2010 ACE .
    Jo, men den klarede sig heller ikke overdrevent godt desværre så vidt jeg har læst mig frem til. det er en mørk tidsalder for Toyota =).

    Rally sporten døde sq lidt da Toyota røg ud =)
    Derefter var der nogen halvhjertede forsøg på at køre rally i en E11 men det gik lige så dårligt og så droppede de rally =/


  • #29   8. mar 2010 lars jeg vil nu ikke give dig ret i af T23 er mindst plastikagtig.. lige udover lædersæderne er der sgu ikke meget andet end plastik i min ihvertfald.. der syntes jeg faktisk de andre virker lidt bedere. self. for deres tid.

  • #30   8. mar 2010 i gamle dage blev alt plast lavet i samme land, det gør det ikke mere, derfor er nyere biler mere sjuskede i designet..

    strukturer, fylde, pasform
    ol.


  • #31   8. mar 2010 Lars H - har aldrig påstået at 7A-FE motoren er noget at råbe hurra for. Har tværtimod sagt at han skulle tage og vælge 3S-GE motoren i stedet, og du finder ikke ret mange som mener en 3S-GE overhovedet er noget værd uden tryk.. så det gælder vel alle biler med NA 3S-GE.

    selvfølgelig er chassis unik.. men deler Celcia T20 chassis med nogen?
    Vil vove den påstand at det er væsentlig nemmere at finde dele til en bil som har dele til fælles med andre modeller. Både i form af dele som udgår men også ved fx. huggere.. så stadig bonus, og hvis den formår bedre køreegenskaber med det? bonusX2

    Vil vove den påstand at MR2'erens succes ikke kan tørres af på 4A-GE motoren. Bilen blev mere end noget andet rost for sine fantastiske køreegenskaber i form af let vægt og en "på det tidspuntk" formidabel undervogn, samt en overkommelig pris. Faktisk har jeg snakket med flere fra toyotaklub.dk som har makket i AW11'ere som siger at hvis man presser motoreren.. så knækker den. Selv leger jeg kun med 4A-GZE udgaven da noget lader til at det rent faktisk er lykkedes toyota at lave en fornuftig motor ud af den med de forstærkede dele.


  • #32   8. mar 2010 ACE .
    Som jeg har forstået det, der er den store akileshæl i den gamle Twincam motor at stemplerne var af et materiale der var noget lettere end foringerne, så når man skød til bilen kold, så smadrede man hurtigt cylinderene, fordi stemplerne udvider sig for hurtigt i forhold til blokken.

    men så hvidt jeg ved, så var det 4A-GE der lagde gro bund for Blandtandet 4A-FE, 4A-GE 20V 4A-Gze og en langt række motore, som trods deres blakkede fortid endte ud med at være nogen af de bedste motore som Toyota har produceret i størrelserne under 2,0

    Det ENESTE MR2 virkelig solgte på var som du siger to ting, at den kørte godt, og at den kostede det halve af andre gode sportsvogne, som den egentlig var i liga med.

    Men lad os nu glemme de glade 80ere, og håbe at Hr lundgaard finder den Celica han er bedst tjent med =)


  • #33   8. mar 2010 Men Lars H - jeg kan ikke glemme de glade 80'ere.. De har jo givet mig min dejlige AW11'er som jeg snart skal tilbringe sommersolen med under åben himmel og bare cruise ud ad landevejene.. cruise.. jaja som om.

    MR2 AW11 = SEX ON WHEELS

    Muligt at 4age'eren lagde gro bund for de andre serier, men hvor var 4age'eren uden BDA'eren.. ikke eksisterende tror jeg smiley

    og Lundgaard - køb en T20'er ;-D


  • #34   9. mar 2010 Nikolai, jamen tror ikke rigtig på jeg kan få en eclipse den er satme for dyr, måske kan jeg LIGE få en men så er den helt std uden skørter eller noget vil jeg ikke kunne undvære smiley

  • #35   9. mar 2010 ud på flisen så hehe... det kunne jo komme lidt hen af vejen. men overvejer du andre biler der ligner den, så ku det måske være noget med en honda prelude

  • #36   9. mar 2010 ja valget står mellem :

    Toyota mr2
    toyota celica (så skal jeg selv bygge den total om)
    Bmw e36 med ombygningskit til widebody e46
    honda prelude
    honda del sol

    det skal være en af dem men aner ikek hvilken :S
    den ene dag kan jeg være helt væk i den ene og den anden i den anden :S ?


  • #37   9. mar 2010 Jeg har været fantastisk glad for min T20'er. Det er virkelig en oplevelse at køre i den, køre egenskaberne er bare i top.
    Og så er der jo opmærksomheden ! Nøøj, hvor folk kigger efter den. Små børn kalder den racer bil osv. Det er simpelthen fantastisk. smiley

    Tag du bare en T20, det vil du ikke fortryde. smiley


  • #38   9. mar 2010 Lundgaard . forige gang jeg købte bil var det samme biler jeg kiggede på. jeg endte med at købe en mx-5, til trods for jeg prøvede alle de andre først. mr2'eren kører kanon, men mazdaen ligger bedre i svingene. den kan ikke følge med lige ud men på snoede veje tørrer den røv på alt andet

  • #39   9. mar 2010 dertil skal det siges at de begge er voldsomt upraktiske

  • #40   9. mar 2010 ååreh det er træls ved ikke lige hvilken en det skal være smiley

  • #41   9. mar 2010 tag ud og prøv dem

  • #42   3. jan 2011 Sikke da meget Hate. smiley Jeg kan bedst lide T20´eren, Var ude og kigge på begge to. Og jeg faldte sku for T20´eren. Motoren blev en 7A-FE, Men den valgte jeg af den årsag med forsikringen. selvfølelig ville det da være sjover med en GT4 og 242 hk og 4 hjuls træk ingen tvivl. Men jeg har ihvertfald været rigtigt glad for min, og de 3 år jeg har haft min, har jeg passet den, med olie og service, og jeg har ikke endnu mens jeg har haft den ikke kunne starte, eller noget i den dur. så holdbar er den ihvertald


    Lars H: Dit link med T20´eren det er 94 - 95 modellen. Han kan jo vælge en facelift


Kommentér på:
t18 eller t 20 :S CELICA

Annonce