{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearolie til Peugeot
  • #1   10. mar 2010 80w90

  • #2   10. mar 2010 Okay, ville lige være sikker på at Peugeot ikke kørte med sådan noget specielt sprøjt smiley

  • #3   10. mar 2010 det brugte jeg i min gamle 106 1.4 det virkede fint. Normalt er det hvist nok 75-80w som ikke er til og finde mange steder.

  • #4   10. mar 2010 Du SKAL køre på original olie. Det er muligt du kan køre på andet, men jeg vil ikke anbefale det. Mange andre typer olie er bedre end det originale, men du får problemer med at den børster tænder.

    Så til pug og købe en dunk, det er vejen frem.


  • #5   10. mar 2010 Fordi den er udviklet af esso til pug/cit gearkasserne. Som jeg skrev så har synkromesserne svært ved at fungere hvis man hælder anden olie på, særligt hvis den er "for god" da den i så fald forhindrer synk. i at bremse gearhjulene ordentligt mellem skift = børster tænder.

    Jeg har selv forsøgt flere gange og resultatet er det samme hver gang, både på MA og BE kasser. Original olie, så har lejer og synk. de bedste vilkår for at fungere så godt som det kan.


  • #6   10. mar 2010 Jamen så er det sikkert en fin olie til den. Men peugeot foreskriver deres olie, som tilmed er til at betale, så i min verden er det vejen frem. Man kan sikkert også køre på alt muligt andet på dem. Jeg har selv kørt på castrol saf-xo, det kørte fint på en ret ny kasse, men elendigt på en halvslidt. På alle mulige andre biler kan man hælde hvadsom helst på, men de franske kasser er i forvejen sårbare.

  • #7   28. apr 2010 Hvad koster sådan en olie så til en pug 106 rallye fra 94 ? 1.3 ?

    og ville lige høre om det kan være mangel på gearolie som er resulteret i at min bil "krasser/rumler" ude ved forreste højre hjul ? når jeg har koblingen nede eller jeg har speederen på et bestemt punkt ? eller nogen gange bare når jeg slet ikke træner nogen steder

    på forhånd tak


Kommentér på:
Gearolie til Peugeot

Annonce