{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.090 visninger | Oprettet:

Batterioplader! Hvilken? {{forumTopicSubject}}

Hej Supra`en har holdt inde for vinteren og dum som jeg er, har jeg glemt at tage stellen til batteriet, så den ikke ville stå og tappe batteriet...men men, som sagt glemte jeg det og den er derfor helt død nu - Så jeg skal bruge en ordentlig batterilader...!

Skal være noget ordentligt, og altså en jeg kan koble til en stikkontakt og smide til batteriet, med god samvittighed, uden at den kortslutter noget.... smiley

kom gerne med nogle bud - På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batterioplader! Hvilken?
  • #1   14. mar 2010 Der findes kun et mærke: CTEK! Til dit behov X3600 MULTI!!!!!

  • #2   14. mar 2010 en C-TEC

  • #3   14. mar 2010 kan du ikke bare lige starte den med nogle startkabler og så lade den stå lidt i tomgang eller kører en tur?

  • #4   14. mar 2010 Jesper M>> Du sku da SMART mand!

  • #5   14. mar 2010 du køber da bare en billig hos harald det er ikke så vigtig at hvad det er for en selvfølgelig hvis det er til privatbrug en 15 amp er rigelig fin det tar bare lidt tid før den er opladet og de par gange om året du skal bruge den har du dem i mange år

  • #6   14. mar 2010 Dan R: Jeg er nødt til at fortælle dig at du er helt uoplyst, og uden forståelse for hvordan et batteri og en lader fungerer. Tror du det er for sjov at Ctek er kåret til verdens bedste ladere 3 år i træk? Der er mange aspekter som både ripple-spænding, overopladning osv. osv. der er vigtige at undgå. Især for en moderne bil med meget elektronik. Den skal man skåne for ripple-spænding/strøm. Det ville f. eks. være lidt surt at riste en HKS motorstyring til 25k bare fordi man undlod at bruge en Ctek.

  • #7   14. mar 2010 min bror prøvede engang at lade med en alm.lader på en nyere vw,der lyste alle instrumenter lige op da laderen blev sat til,ny boks,$$$$

  • #8   14. mar 2010 Man skruer vel poler af, inden man sætter lader på Og så sker der da ikke noget, lige som når man svejser på bilen !!!

  • #9   14. mar 2010 "-" ken (Fætter) "- "
    Det behøver du ikke med en Ctek. Iøvrigt er ripplespænding/strømmen fra konventionelle ladere heller ikke godt for batteriet. Den slags ladere bør simpelthen slet ikke bruges.


  • #10   14. mar 2010 4 ever

    nu os der ikke er så oplyste vi tager bare batteri polen af for mig bekend så ligner de fleste batterier dem der kom frem for 30 år siden :O)

    jeg kan se at fætter heller ikke er så oplyst som dig :O)


  • #11   14. mar 2010 Det er umuligt at lave fejl ved tilslutning af Multi XS 3600. Modsat polaritet og beskyttelse mod kortslutning sikrer en tilslutning uden besvær. Ingen gnister eller gasser og dermed heller ingen risiko for eksplosioner. Eftersom laderen er regntæt kan den desuden bruges udendørs og i fugtige omgivelser. Fuldstændig sikker.

    Et andet vigtigt spørgsmål er, hvordan man bedst vedligeholder et batteri for at opnå både maksimal levetid og ydeevne. Den almindelige gammeldags lader kontrollerer ikke spændingen, hvilket betyder, at du er nødt til manuelt at koble den fra, når den begynder at danne gasser. På det tidspunkt er batteriet dog kun opladet ca. 80%, hvilket betyder at ca. 20% af batteriet er ubrugt. Ladning på lavt niveau betyder øget sulfatering, hvilket yderligere reducerer både batteriets kapacitet og levetid. Mere avancerede, automatiske gammeldags ladere skifter til lavere spænding, når 80%-niveauet er nået. Dette er en klar forbedring, men med så lav spænding kan det tage flere uger at oplade de sidste 20%. Multi XS 3600 lader med en lavere men konstant strøm op til fuld spænding. Derpå holdes spændingen konstant, mens


    strømmen falder, indtil batteriet er opladet 100%. Avanceret teknologi men skjult for brugeren og meget nem at benytte. Bare slut den til og lad den gøre arbejdet!

    Multi XS 3600 er ikke desto mindre lige så hurtig eller sågar hurtigere til at lade end de fleste andre ladere mærket både 8 og 11 Ampere. Hemmeligheden bag at kunne oplade 100% og samtidig undgå dannelsen af gasser ligger i en avanceret kontrol af både spænding og strøm Al denne teknologi er dog ikke noget brugeren behøver at bekymre sig om. Bare slut den til og lad den stå. Multi XS 3600 udfører arbejdet uden opsyn, natten over for bilbatteriets vedkommende og indtil foråret for bådens eller motorcyklens.

    Multi XS 3600 er en multifunktionel batterilader med tre indstillinger. Et lille batteri er ekstra følsomt overfor stærk strøm. Multi XS 3600 reducerer strømmen, hvilket også er perfekt for helt nye batterier, som yder bedst, hvis de bliver opladet ved svag strøm, inden de bliver taget i brug første gang. Større batterier kan tage stærkere strøm og det kan laderen også indstilles til. Om vinteren vil en højere spænding forbedre batteriets ydeevne. Med Multi XS 3600 har brugeren også mulighed for at indstille laderen specielt til dette. Alle slags batterier, våd-, gel-, AGM- osv. vil blive opladet perfekt vha. dette lille vidunder. Eftersom Multi XS 3600 har så mange anvendelsesmuligheder, skal den være nem at koble til, koble fra og flytte. En let anvendelig hurtigkobling er inkluderet så f.eks. motorcyklen kan være tilkoblet permanent, mens et andet sæt bruges til andre formål. Multi XS 3600 kan være tilsluttet i månedsvis, hvorved spændingen vedligeholdes og batteriets levetid maksimeres. Nemt og enkelt.


  • #12   14. mar 2010 sælger du multi sx 36oo
    jeg har købt en bat lader hos harald en 15 w når batteriet er fuldt opladet så går den ned i spænding tja jeg har brugt dem i mange år iøvrigt sidder der i de fleste biler allerede en oplader der lader batteriet når den køre smart anordning og hvis din aflader hurtig når den holder stille så køb en dødmands knap og så har du også en extra sikker hed mod tyveri hvis du gemmer den,eller hvis du køre galt og hvis du har brug for at lade batt op så tager du bare nøglen ud af dødmandsknappen og så er stel afmont og så lader du den bare op med den billige lader fra harald i stedet for mx 3600 til hvormeget over 1000 kr :O)


  • #13   14. mar 2010 Næ jeg sælger overhovedet ikke andet end min krop til piger. Og det er endda gratis. He he, det var noget af en række alternative løsninger du kom med der. Den kan fåes til en plov, så det er begrænset hvor meget dyere end dine Harald-ladere den er. Men fred være med dét. Jeg kommer bare med den ultimative løsning, take it or leave it.

  • #14   14. mar 2010 nu køre der flere milliarder biler uden den lader så hvis det var nødvendig,så havde de nok en monteret alle sammen,men dem der har brug for det er normalt biler der er noget galt med eller stort set ikke bliver kørt med de biler ville det bedste være at tage batteriet ud af

    men tak for rådet peronligt syntes jeg at det er en meget dyr løsning
    men selvfølgelig ikke nødvendigvis en dårlig løsning


  • #15   14. mar 2010 Super, tak for de mange gode svar, sidder nu og kigger lidt på 2 modeller, prisforskellen er ubetydelig lille, så hvilken skal jeg vælge?

    http://www.batteribyen.dk/ctek_multi_xs_3600_lader_til_blybatterier-p-2129.html?osCsid=15728e4533ce2dda6fa36f3d6185dce2

    Eller:

    http://www.batteribyen.dk/ctek_multi_xs_4003_lader_til_blybatterier-p-4832.html?osCsid=15728e4533ce2dda6fa36f3d6185dce2


  • #16   14. mar 2010 Igen er du gal på den. Et bly/syre-batteri har en relativ høj selvafladning (indre modstand), og egner sig derfor ikke til længere tids stilstand. End ikke hvis det er afmonteret fra bilen. Så for sæson-køretøjer som specialbiler, MC, havetraktorer osv. er Ctek "The one and only".

  • #17   14. mar 2010 OO==[][]==OO 4ever !: Så det du ville gøre, var at at koble den til batteriet og smide den i stikontakten og så lade den være koblet til bilen, så længe denne står stille? Er det rigtig forstået?

  • #18   14. mar 2010 *Hamsteren* - Et pelsdyr med attitude!
    Jeg ejer selv en XS 3600, og er godt tilfreds. Lige for tiden lader den på mit havetraktorbatteri her i vintertiden. Og hvis bilen skulle stå stille i længere tid end 2-3 dage her i vinters, har den også være tilsluttet dén. Det er godt for både batteri og generator. Men sidenhen er afløseren XS 4003 jo kommet. Så den ville jeg vælge.


  • #19   14. mar 2010 *Hamsteren* - Et pelsdyr med attitude!
    Ja det er helt rigtigt forstået. Det er sådan det fungerer. Så har du ALTID et helt friskt batteri, og gør du sådan hver vinter, (længere periode), ja så behøver du ikke tænke på batteriskift de næste mange år.


  • #20   14. mar 2010 Perfekt, lyder super godt! Hivis jeg forstår hvad såvel du siger, som CTEK selv skriver om produktet, så skulle det bare være plug and play, så at sige, også mht. til at stå og holde batteriet opladet vinteren over! Altså, at det ikke er nødvendigt at fjerne tilslutninger til batteriet for bilen, gør du det alligevel, eller smier du den abre på!?

    Har lige bestilt XS 4003, så håber jeg den går an smiley


  • #21   14. mar 2010 Næ jeg lader alle tilslutninger blive hvor de er, der er ingen grund til at demontere dem. Jeg garanterer for at den går an, og du vil takke mig mange gange sidenhen for rådet.

  • #22   14. mar 2010 Haha..ja det får du sikkert ret i, tak får du allerede nu!

    Super med nogle gode svar! Takker! smiley


Kommentér på:
Batterioplader! Hvilken?

Annonce