{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.765 visninger | Oprettet:

indsprøjnings dyse altea FR .. {{forumTopicSubject}}

Jeg er den uheldige ejer af en altea FR TDI .

I sidste uge gik den i stykker og meldte en fejl på egr ventil . Den blev slettet og ventil blev renset .

Så kørte jeg fra værkstedet og hjem ca 25 km . Da jeg kom hjem kunne bilen ikke starte igen .

Nå tilbage til værksted med falck , og bum dyse 1 er gået sig en tur .
nu er mit problem så at jeg er blevet nærig 1 ny orginal koster 7000 kr uorginal koster 4000 kr og en ombytning koster 5200 kr i tyskland koster den 600 euro .

er det nogen her på galleriet der har kendskab til sådan en satan ??

evt fra smadret bil eller sådan noget syntes satme det er mange penge og hvad hvis nummer 2,3,4 smutter om en uge ?? uha uha .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  indsprøjnings dyse altea FR ..
  • #2   15. mar 2010 Hvad med almindelig rep af den ?

• #3   15. mar 2010 den kan ikke laves der skal ny på og ja en ny dyse koster 7000 af de lange ...

• #4   15. mar 2010 det er dyrt at køre tysk, og det med en brugt dyse er ikke noget godt, ville klart få en ombytning, for det er noget følsomt skidt..

• #5   15. mar 2010 Evt. hør på et bosch værksted.

Hvor langt har bilen kørt ?

• #6   15. mar 2010 hejsa.. jeg har også en altea fr tdi. og har netop skiftet 1 dyse for 14 dage siden. den gik også i stå og meldte fejl på kortslutning til stel.

check evt LH autoparts i rødekro. gav 2800 + moms for en renoveret. og nu kører den bare igen. der er dog en del meninger om at man kun skifter alle 4 på en gang. for at holde cylinderforbrændingerne i balance. jeg skiftede dog kun 1, af nærighed smiley

det var el spolen på dyse nr 4 der gik på stel på min fr. der var ca 300 ohm fra ben 1 til stel. dyse nr 2 havde også ca 800kohm til stel. så om den er ved at ryge sig en tur aner jeg ikke. men nu må vi se. ingen af de andre havde overgang til stel, og det må de heller ikke ha i følge data. tror ikke umiddelbart det har noget med slid at gøre men mere hvor 'uheldig' man er.

• #7   15. mar 2010 http://www.lh-autoparts.dk

ved dem her ????

• #8   16. mar 2010 lige nøjagtig smiley

• #9   16. mar 2010 de havde ikke en så købte en orginal om bytter ...

10 tusinde kr alt i alt med stræk bolte ledningsnet dyse og arbejds løn ...

dyr vogn og ha kørende

• #10   17. mar 2010 ok men godt at være kørende igen. det er nu ikke så slemt at skifte en dyse, kræver dog stor renlighed.

dyr? min har rundet 110.000km nu og eneste problem har været dysen. den kan dog være dyr i dæk smiley

ta og brug lidt additiv i tanken af og til. gør jeg tit. hvor stor indflydelse det har aner jeg ikke. men motoren går mere blødt med det i tanken.

• Michael O
    Michael O Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 30
    #11   24. okt 2011 Spørgsmål til en gammel tråd.

Rookie spørgsmål smiley

TFSI FR modellen har den også dyse problemer, eller er det kun Dieselen som har dyserne?

Kommentér på:
indsprøjnings dyse altea FR ..

Annonce