{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorombytning BMW E36
  • #1   15. mar 2010 Der skal vel omregistrers/afgift ved anden motor, vil jeg skyde på. Det bliver nok noget bøvl

• #2   15. mar 2010 den originale motor har så vidt jeg husker 118hk

Dvs. 118 + 20%= 23,6hk forøgelse, det giver 141,6Hk ialt

Den originale is motor har 140hk..

Så ingen problem.. Du plopper den bare i og det koster dig ikke en krone i afgift..

Mvh Jack

• #3   15. mar 2010 Der er jeg ret sikker på du tager fejl, Jack Douglas.

Efter som hans bil er en 1991 318i, så har den en M40B18 og den har 115hk fra fabrikken.
    Regnestykket bliver derfor desværre en lille smule anderledes, 115+20 % = 138. Derfor har IS'eren 2 hk for meget, hvis den skal komme fra en E36.
    Jeg ved ikke om reglen gælder hvis man bruger en motor fra en ældre model. En BMW E30 318is er opgivet til 136 hk, så det burde kunne lade sig gøre med den, jeg ved dog ikke om der sker et eller andet med forureningskrav osv.
    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M42

Jeg synes du skal tage kontakt til SKAT og spørge om du kan gøre det lovligt, fordi det er fandme noget pis hvis du en dag laver en ulykke og der ligger en ulovlig maskine i din bil. Så er din forsikring i sin gode ret til at sige "Hej hej, den må du selv betale" og så kan man stå der med en millionerstatning på halsen.

• #4   15. mar 2010 Vil det sige det er hk, man skal gå efter og ikke om motoren er en 2.0 eller hvor meget moment den har.?

• #5   15. mar 2010 Som udgangspunkt ja, men der er jo krav til forurening osv. Spørg SKAT, de kan fortælle dig det. Få evt noget dokumentation på skrift fra dem, så du har dit på det tøre.

Kommentér på:
Motorombytning BMW E36

Annonce