{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.106 visninger | Oprettet:

Renault rustgaranti, må de det? {{forumTopicSubject}}

hej

på min renault er der 12 års rustgaranti.

Jeg har lige snakket med dem, og de fortalte mig jeg kun kan opretholde den garanti hvis jeg får lavet service hos dem, hvilket jeg ikke har tænkt mig at få gjort da de simpelthen er for dyre med deres service.

Ifølge ham jeg snakkede med vil jeg miste min rust garanti ved ikke at få lavet service hos dem.

Jeg mener bare jeg så i Basta for et par måneder siden at, et rusteftersyn skal være gratis og de ikke må "tvinge" mig til at få lavet service hos dem hvis jeg vil beholde min garanti hvad angår rust.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renault rustgaranti, må de det?
  • #1   16. mar 2010 de kan kræve at du får lavet et karroseritjek hos dem men ikke at du skal have lavet service hos dem. sådan er det også her hvor jeg arbejder (både ford og mazda)

• #2   16. mar 2010 det er os rigtigt.. du må gerne få lavet service et andet sted men de kan godt sige du skal have lavet rust eftersynet hos dem, men det må ikke koste andet end gratis..

• #3   16. mar 2010 Jeg har ikke selv læst det, men jeg gik bare ind på Bastas hjemmeside, som du næsten selv foreslog smiley

http://programmer-dyn.tv2.dk/basta/bagom/article.php/id-27757787.html

• #4   16. mar 2010 Det kan de godt glemme... De har ingen krav på at du får foretaget service hos dem for at bevare din rustgaranti... Dog skal alle service overholdes:)

• #5   16. mar 2010 de har sgu ikke styr på en skid... jeg køber fandme aldrig bil ved renault igen...

Renault Customer service - Denmark til mig
    Vis detaljer 16.45 (1 time siden)
    Hej Jesper,

Tak for din email.

Hvis du vill opretholde garantin på bilen så skal rustbehandling laves i
    samband med en service på et Renault verkstæd. Vill du have mer information
    så må du kontakte ett Renault verkstæd.

http://www.renault.dk/dk/Forhandlere.aspx

Med venlig hilsen

Peter Larsson

Renault Nordic AB
    Kundeservice Danmark
    Tlf: 80889400

• #6   16. mar 2010 Ja, et karosseritjek kan du få udført U/B, og skal udføres for hvert andet år på Renault'er leveret efter 01-01-2008 smiley

• #7   16. mar 2010 Det er relativt nyt fra Renault, som kom lige efter presseomtalen. Det har været under opsejling længe inden da. Men af ren nysgerrighed, hvad tager Renault for et service oppe hos dig? Hos mig i (Renault i Køge), vil et første gangs service på en Twingo som din koste enten 2600 eller 2950 kr. inkl. moms, alt efter om der er kabinefilter i eller ej. Det er samme priser som Automester mv. tager i det område.

• #8   16. mar 2010 okay, tak for det René Ø.

De ville ikke give mig en konkret pris før vi nærmer os eftersynet (jeg mangler stadig 6500 km). Jeg er virkelig foraget over Renaults service. Jeg synes sgu det virker underligt de ikke vil give mig en pris. smiley

Så jeg kan desværre ikke svare dig på det, og kommer ikke til at kunne det, da jeg ikke har tænkt mig at sætte fod derude, medmindre det er reklamation eller rusteftersyn smiley

• #9   16. mar 2010 Hehe, det er forståeligt hvis de på den måde vildleder dig. Er du ikke flink at videresende mig den korrespondance du har haft med Renault Nordic? Jeg vil gerne videresende det til Renault's eftermarkedskoordinator her i Danmark, da han skal informeres om den misinformation du har fået fra Sverige.
    Min firmamail er: rene.oestergaard@vp-auto.dk

• #10   16. mar 2010 jo helt sikkert... du modtager den om lidt.

jeg har dog også sendt en mail til et andet renault værksted for at høre hvad de siger

• #11   16. mar 2010 Dfet lyder fornuftigt. Hvilken forhandler har du forespurgt på først? Ham som ikke vil oplyse servicepriser?

• #12   16. mar 2010 Ja ham ved Sondrup bilcenter i Viby.

Jeg ringer til Sondrup i Århus C imorgen og håber de har styr på sagerne smiley

• #13   16. mar 2010 OK, Sondrup går ellers for at have ret fornuftige priser kontra Autohuset Vestergaard f.eks. Jeg syntes det virker lidt mærkeligt de ikke kan oplyse dig pris på det, eller i det mindste regne på det, og vende tilbage, såfremt de ikke lige kender den?

• #14   16. mar 2010 Jeg spurgte om en pris, og han sagde det afhænger 100% af hvilken udstyrs model osv, jeg fortalte ham hvad de var for en model og endda min nummerplade, men sagde jeg skulle ringe tilbage når vi var nærmere eftersynet, da det ikke kunne betale sig at få en pris nu.

• #15   16. mar 2010 Ok, så kan det være fordi de har interne prisændringer i vente - Det er jo kun noget der vil komme dig til gode når du når dertil smiley

Men nu kender du vores prisniveau her i Køge som det er pt., så når du kommer så langt, at den lille skal have et service, så kan du sammenligne priserne smiley

• #16   16. mar 2010 hehe ja smiley og tak for det

hvad laver de egentlig til et lille service?

• #17   16. mar 2010 Skifter olie + oliefilter
    Læser fejlkoder ud
    Justerer dæktryk
    Kontrollerer karosseri (Lak, undervogn og glas)
    Kontrollerer forhjulsophæng, bremser mv.
    Og meget andet.
    Du får et skema med, med afkrydsningspunkter i ud for hvad der er lavet på pågældende service.

Det er en rigtig god idé at få det udført på autoriseret værksted, selvom det koster dig lidt mere. HVIS du en dag står, måske 1 år efter garantien er udløbet, og der er noget dyrt der mod forventning går i stykker, er der mulighed for kulancedækning. Det er der ikke hvis du servicerer den uautoriseret, da kulance udelukkende er til, for at hjælpe loyale kunder ud af en muligt bekosteligt problem. Og man kan ikke anses for værende loyal, hvis man servicerer sin bil hos "Ærlige Bent" smiley

• #18   16. mar 2010 okay smiley tak for det! smiley

Kommentér på:
Renault rustgaranti, må de det?

Annonce