{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.541 visninger | Oprettet:

Erfaring med peugeot {{forumTopicSubject}}

Nu har min forældre købt en peugeot 405 fra 96 og inden for næsten et år har de smidt 12000,- i den fordi der hele tiden er noget der går i stykker, er det bare en elendig bil, eller har de bare været uheldige med den?

Kunne også være dejligt hvis der var nogen der vidste de hyppige fejl på en peugeot.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med peugeot
  • #1   16. mar 2010 der er ingen fejl med min..

  • #2   16. mar 2010 den er fransk så det er derfor det koster,

  • #3   16. mar 2010 Det er lidt det samme jeg syntes man høre generalt om Peugeot når de får lidt år på bagen er de uhyr dyre i drift.

    Men jeg har aldrig selv haft en det er bare hvad folk siger


  • #4   16. mar 2010 aldrig kostet noget på mine udover sliddele,,

    405 er os den værste sammen med 309-205 synes jeg


  • #5   16. mar 2010 Tusind tak, siger jeg til dem for er ved at få strees af at høre på dem, hvis jeg kan få banket det ind i hovedet på dem (;

  • #6   16. mar 2010 skal måske også lige tænke på at den er 14 år gammel, kan jo have mange foskellige ejere som måske ikke har behandlet den ordenligt..

    bliver måske upopulær nu, men selv en vw går i stykker hvis den ikke bliver behandlet ordenligt..

    har selv haft en 12år gammel bmw, var ikke den mest drifsikker bil...


  • #7   16. mar 2010 Det er en gammel bil, måske man bare skulle sælge den hurtigt muligt, og få noget andet..


  • #8   16. mar 2010 af ren nysgerrighed HVAD! har de så brugt de 12.000 kr. på?...
    er det bremser, kobling, dæk, olie, tandrem, kilrem, starter, generator og sådan? for det er jo alm. sliddele som man må forvente er ved at have kørt hvad de kan køre efter 12 år....

    jeg har personligt haft meget små problemer mine peugeot 405'ere og har altid været glad for dem.


  • #9   16. mar 2010 Min erfaring er at når en 405 rammer 200.000 km så går de i stykker jævnt hele tiden. så hvis man ikke kan lave noget selv er det ikke en bil man skal købe. Jeg har selv en 405 og har også haft en MI16 der havde gået over 300.000 den gik i stykker konstant og der var en masse el dele som aldrig virkede. Men der findes også yderst stabile og billige Peugeot`er. ikke alle går i stykker hele tiden

  • #11   16. mar 2010 Min far har en 405. Den er fra 1994 og en 1,6. Umiddelbart meget lækker velkørende og nysynet vogn for 12000 kr men koblingen var sløv og vi kørte den ud til det sidste så der røg lige en gearkasse også (Mere vores fejl end bilens). Derudover lidt spøgelser rent elmæssigt men absolut en velkørende skøjte til de penge. Kører og starter evigt og altid.

  • #12   16. mar 2010 Turde på alle måder godt selv købe en.

  • #14   16. mar 2010 Jeg har haft min pug i over 2 år, og der har aldrig været noget galt med den. Generelt tror jeg, at det er vedligeholdelsen, der er problemet.

    Men 12k over et år i IMO i overkanten... Det er jo næsten det en brugt 405'er koster smiley


  • #15   16. mar 2010 Kobling, udst, bremser, kilerem, lejer, og nu skal der også ny gearkasse i.

  • #16   16. mar 2010 Det lyder som om, at den bil er blevet kørt virkeligt hårdt!

  • #18   16. mar 2010 michael L

    det er jo alm. sliddele! syndes jeg fandme ikke man kan brokke sig over!


  • #19   16. mar 2010 michael L -> Det er det forkerte forum at spørge i, i og med 98% af brugerne herinde er komplet idioter...

  • #20   16. mar 2010 rene ø
    kan kun give dig 100% ret


  • #21   16. mar 2010 synes du ikk det er noget at brokke sig over når alt det går stykker på et år, altså ville da mene at gearkassen ihvertfald burde holde længere, og ja koblingen skal jo skiftes på et tidpunkt, men burde den ikk holde længere end halvanden år?? /;

  • #22   16. mar 2010 Det er en 14 år gammel bil. Hvad havde i forventet? Pålideligheden selv?

  • #23   17. mar 2010 michael L

    alt hvad du nævner er sliddele som man må forvente skal skiftes, selv udstødning. en udstødning har faktisk et ekstrem hårdt liv, det tager ekstremt på en udstødning at blive varmet op og afkølet igen og igen og igen og igen,

    bremser?... ehm. ja... mine holdte 1 år på min 405'er som er min "arbejdsbil" altså den får lange ture med godt med læs?... vores xantia som køre mange korte ture og generelt køre mere da den er nyere og har mere komfort der holder bremserne 6 mdr. med lidt held!?..

    kilrem?.. igen det er en sliddel som jo altså hele tiden er i bevægelse når bilen køre.

    lejer?... tja.... igen, en alm. sliddel som ALLE biler har!

    gearkasse. tja. hvad har bilen kørt? mine erfaringer er at ved 500.000 så er gearkasserne ved at være modne til skiftning på ALLE mærker/modeller. og har den haft et hårdt liv er det mindre...

    FAKTA! er bare at dine forældre har købt en 14 år gammel bil og ALT! hvad de har skiftet er alm. sliddele som man KUN! kan forvente af en bil på den alder! ligemeget mærke og model!.

    men alt det finder du jo nok ud af når du selv får bil engang...


  • #24   17. mar 2010 Gearkassen har kørt 250.000km, og med hensyn til bremserne så kører du sikkert også lidt mere friskt end mine forældre går, og nu spurgte jeg jo som sagt også bare inde på forumet, da jeg ikk vidste om det var en elendig bil eller hvad for synes det lød rimelig slemt at skulle skifte alt det på et år..

  • #25   17. mar 2010 tvivler stærkt på at jeg køre mere friskt end de gør, har et barn på 4 år som næsten altid køre med!...

    jeg siger bare at du måske skal sætte dig ind i div. dele før du begynder at brokke dig, for alle dele undtagen gearkasse, er alm. sliddele som man må påregne at skifte.


  • #26   17. mar 2010 Ha ha det er morsom læsning som folk skyder på hinanden ...
    Vil dertil knytte en kommentar - har selv haft 3 stk's Pug'er 205,206 og en 307 og skal ikke have noget af den skuffe igen.


  • #27   17. mar 2010 Synes bare det er lidt mærkeligt, fordi nu har mange af mine venner jo også ældre biler og intet med dem, mine forældre har haft mange ældre biler heller ikk noget med dem, men første gang jeg kender en der har en peugeot, og synes bare det var mærkeligt alt det hele tiden skulle skiftes, når alle de andre ældre biler som folk jeg kender har haft ikk har fejlet en skid,

  • #28   17. mar 2010 jamen peugeot'en fejler og har jo heller ikke fejlet noget ANDET end alm. sliddele som ALLE biler, selv biler som er 1 år gamle vil kommer ud for. eller måske ikke lige 1 år. men selv nyere biler kan få samme fejl som den 405 dine forældre har, alt er sliddele, men vil give dig ret i at 250.000 for en gearkasse er lidt, men kommer an på livet før.

  • #29   17. mar 2010 Ja okay ,, men tak for svarene ihvertfald (:

Kommentér på:
Erfaring med peugeot

Annonce