{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.650 visninger | Oprettet:

Peugeot 406 Hdi Plus / Minus?? {{forumTopicSubject}}

Hej derude..

Ville gerne lige høre, om der er ogen derude, som har nogle erfaringer med sådan en vogn. Ikke bare det at fransk er hvad man får i sengen...MEN saglige, gerne personlige erfaringer..

Ydermere, så vil jeg gerne vide, hvornår den skifter fra Phase 1 til Phase 2 og hvordan man kan se det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 406 Hdi Plus / Minus??
  • #1   17. mar 2010 ja bilen er i sig selv ligeså god som så mange andre men man kan ikke komme uden om at denne model osse har sine fejl (som alle andre mærker osse har).
    generelt er dens problem at den er meget træls at reparere på (hvis man gør det selv) da der er meget lidt plads i motor rummet (hvis det er en 2.0hdi). Hvis den har fået tæsk (mange/lidt svært at difinere) så begynder de at tikke meget voldsomt fra ventilerne da den kører med hydrauliske ventiler og hvis den først er begyndt på det så kan man godt vinke farvel til ca 6000kr plus mekaniker regning hvis man ikke ønsker at køre motoren i smader.
    Der udover har de fleste peugeot´er et genrelt problem med deres el (løse forbindelser osv).
    Men ellers er det alt i alt en meget fornuftig og økonomisk bil og de har forresten ikke det store rust problem hvis de ellers har fået pava jævnligt.
    håber det er noget du kan bruge smiley


  • #2   17. mar 2010 Tak for det Rasmus, ja det kan jeg helt sikkert.

    Hvis jeg skal have sådan en, så skal den være iorden, altså med komplet service bog. Ja, jeg ved at en del Peugot´er har lidt knas med løse el forbindelser, især med kontakten til deres sædevarme.


  • #3   17. mar 2010 Det behøves nødvendigvis ikke at være kontakten i alle tilfælde.
    peugeot har et meget stort problem fra før år 2001 med svage varme måtter i deres sæder.
    en gang du sætter et knæ i dem med lidt vægt i så går de til.


  • #4   17. mar 2010 Ja udover de irriterende El fejl (speedometer, sædeairbag, varme i sæder, el ruder, og div.) Så kører den jo fantastisk..
    Overvejer faktisk at købe 406 igen..
    men hos peugeot så hedder det, alt under 406 er plastikbiler og har absolut ingen komfort eller kvalitet.. Bare se 306'eren.. klinke klonke bil Nr. 1


  • #5   17. mar 2010 Nu har jeg haft 5 peugeot 406'ere, og har kun haft enormt gode erfaringer med deres HDI
    Den eneste lille fejl jeg kan finde er deres stik til airbag som sidder under førersædet, den kan godt drille lidt,
    men jeg har aldrig oplevet en mere driftsikker og fornuftig bil smiley


  • #6   17. mar 2010 For lige at svare på et af dine andre spørgsmål så bliver den faceliftet i 99/00 - du kan se forskellen mellem mine. Fronten er ændret , sideblink er flyttet op og der er kommet ny bagende.

    Gå efter en model nyere en 99 så er du sikker.

    Rasmus P: Det er rigtigt det med varme i sæderne. Grunden til det holder bedre i den faceliftet udgave er at det er støbt ind i sædet i stedet. I den gamle model lå varmelegemet lige under betrækket. Men det har så også resulteret i en meget større rep udgift hvis det går til i ny model.


  • #7   17. mar 2010 Gerne en ny model TS/XS hvis du vil have lidt udstyr :o)

    Køber du en gammel model skal du have en SV.


  • #8   17. mar 2010 Takker for de fine anlæg, Jeg kikker efter en 2000- model ST, da jeg gerne vil have klima.

    Ved i hvad forskellen på en model ST og en TS / XS er i udstyret?

    Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er SR / ST / SV de gamle udstyrsniveauer, mens XS / TS er de nyere, men hvad og hvornår ændrer de sig..Kan det passe at det er 2003?


Kommentér på:
Peugeot 406 Hdi Plus / Minus??

Annonce