{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

VW Lupo 3L {{forumTopicSubject}}

Hej...
Har kigget meget på sådan en bil, hvilken årgang skal man vælge, er der problemmer med gearkassen nu når det er automatgear?
Og er vægtafgiften under 1000, selvom alt det snak med partikelfilter ?
I må meget gerne komme med gode og dårlige ting...
Er mest interessert i hvilken årgang man skal vælge.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW Lupo 3L
  • #1   20. mar 2010 Grønafgigt stiger 1000 kr om året, så den er ca på 1200 kr..

Karsten

• #2   20. mar 2010 du skal ikke vælge nogen speciel årgang, du kan være heldig, eller uheldig, Den første jeg have købte jeg i 2005 sprit ny, solgte den efter 1 1/2 inden garantien udløb, for den havde snart fejlet alt hvad en bil kan, kobling, bremser, turboslange 2 gange...osv.... købte så igen for 1 1/2 år siden en 2001 kørt 130.000 km. var så uheldig at katalysatoren klappede sammen, men det er også det eneste der har været på 1 1/2 år, og har nu kørt 190.000. Betaler 80,- halvårlig i vægtafgift.

• #3   20. mar 2010 Hvis den ikke har partikkelfilter så skal du betale 1000 i afgift oveni efter 1. april.

Det gælder ALLE hvidplade biler.

Men du skal overholde dine servicebesøg og sørge for at få en der har en helt udfyldt servicebog.

For ellers kommer du hurtigt op i dyre reperationer osv. hvis du undlader at holde den ved lige, og sådan er det jo med de fleste biler.

Men de første havde problemer med gerkassen men jeg har ladet mig fortælle at det var noget med at de uautoriserede værksteder ikke fyldt gerkasserne ordentligt op og derfor gik de i udu, fordi der kom for lidt olie på, men det kan også bare være en skrøne...

Men selve bilen syntes jeg da er rummelig indvendig trods det er en lille bil, og hvis man kører pænt og ikke brianagtigt så kan de vel holde længe... smiley

• #5   20. mar 2010 læs på lupoklubben.dk der kan du få svar på ALT, læse skrækhistorierne osv.

• #6   20. mar 2010 mente: www.lupo3lklub.dk

• #7   20. mar 2010 Man kan være uheldig med alle biler, men med hensyn til Lupo'en, så er den største svaghed på den, at gearkassen sjældent holder mere end 250.000 km og det koster ca 10 K for en ombytter, vist nok incl montering.

• #8   20. mar 2010 Gearkasserne går i stykker hvis de ikke bliver behandlet som de skal. Problemet er at VW ikke selv ved hvordan de skal behandles, fordi det er en lidt underlig konstruktion.. Der er en række 3L-specialværksteder som har helt styr på det, men hvis du kører til et VW værksted, så skifter de bare hele gearkassen og tager 40.000 for det stort set uanset hvad der egentlig er galt..
    Som thomas A siger, så læs på klubbens hjemmeside hvis du overvejer at købe en Lupo 3L
    Nu har jeg 4 km til arbejde, så jeg sælger min..

• #9   20. mar 2010 Theis:

okay, Har du haft problemmer eller noget med din ?
    Tak for svarende prøver at læse lidt derinde

• #10   21. mar 2010 Jeg har ikke haft problemer overhoved, men jeg har også forebygget og fået skiftet gearolie til 3,1 liter.. Det koster 700 kr, men det er givet godt ud.. Så er den også grundjusteret og gearkassen har ikke kørt langt..

Kommentér på:
VW Lupo 3L

Annonce