{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
932 visninger | Oprettet:

Installation af alarm {{forumTopicSubject}}

Hej alle herinde. Håber der er nogen som kan hjælpe mig lidt. Jeg har installeret alarm og klapnøgler i min bil. Og bilen åbner og lukker fint når man trykker på fjernbetjeningen. Men når man åbner låsene, og lader den være. så går der ca 20 sekunder, og så lukker låsene automatisk og alarmen slår til. Hvad kan der fejl i installationen. Der var et relæ med i sættet, men har ik fået det installeret. Kan det være derfor ?. Og hvis der er nogen som ved hvor man skal tilslutte det relæ, må i meget gerne fortælle hvor det skal være.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Installation af alarm
  • #1   21. mar 2010 tror det er meningen den skal gøre det. Det gør min passat også, hvis jeg altså ikke åbner nogen døre. Så låser den automatisk igen..

• #2   21. mar 2010 er sikker på det er en thor alarm.. det gjorde min bmw også, efter jeg havde mpnteret sådan en alarm i.. så har smækkede nøglerne ude flere gange fordi lorte låste af sig selv.. det der relæ er til vinduerne så de selv kan køre op når du låser

• #3   21. mar 2010 det er alarmen der er sådan... du skal bare slå autoarming fra... det står i brugsvejledningen hvordan du gør...

• #4   21. mar 2010 det er lavet sådan, for hvis man nu utilsigtet, skulle låse op, uden det var meningen.

så låser alarmen selv igen, det stå i brugs forviringen til min alarm

• #5   21. mar 2010 Det er meningen. En slags fail-safe.
    Hvis du kommer til at trykke på knappen mens den er i din lomme f.eks.
    Så låser bilen selv igen hvis dørene ikke åbnes, så du ikke lader bilen stå ulåst...

• #6   21. mar 2010 Jesus jeg er langsom i dag smiley

Casper - det behøver ikke nødvendigvis at være en thor alarm.
    Og dit problem opstår kun ved en fejl 40 smiley

• #7   21. mar 2010 tak for jeres svar. Men er det meningen at selv når man starter bilen og køre at låsene låser og alarmen lige bipper en gang efter der er gået de ca 20 sekunder.

Har prøvet at slå den autoarming fra, men kunne slet ik finde ud af at komme ind i menuerne, den reagere ik lige som der står i instructions manualen..

• #8   21. mar 2010 det med at låsene låser... det er en slags børnesikring, så de ikke kan åbne dørene på motorvejen.. det er som regel når du træder på bremsen efter ca 20 sek at den låser dørene... det kan dog undgås ved at man ikke slutter den ene ledning fra alarmen til bremselyset..

• #9   21. mar 2010 nogen alarme, låse når man køre og trykke på bremsen,
    spørg m ig ikke hvorfor, men det gør den thor alarm jeg har i omega´en

• #10   21. mar 2010 det skal lige siges at jeg kun har tilsluttet alarmen til central lasene og så tilsluttet hornet. Har ikke tilsluttet alle de andre funktioner endnu. For ville først vide hvorfor den slog alarmen til automatisk, og det er jo ik kun dørene der låser, den slår osse alarmen til og bipper. Ligesom den gør når man låser bilen med fjernbetjeningen.

• #11   21. mar 2010 intech og magiccar låser også dørene når man træder på bremsen efter ca 20 sek... hvis alarmen er forbundet til bremselyset.

og det er en feature som kaldes børnesikring, så børn ikke bare kan åbne dørene når man kører..

• #12   21. mar 2010 så er det fordi du ikke har tilsluttet ledningen til tændingen, så alarmen ved at der er tænding på bilen... og da den ikke ved at bilen er tændt så skal den jo låse igen, da den er opsat til det..

• #13   21. mar 2010 det er osse en intech alarm jeg har.

• #14   21. mar 2010 det er den samme jeg har i min bil.... du skal tilslutte alle ledningerne før den virker korrekt... du kan ik bare nøjes med strømmen og centrallåsen.. du skal også tilslutte de ledninger der går over tændingen og alle de andre ledninger... det er jo klart at den opfører sig forkert, når de ledninger der giver alarmen den information den skal bruge, ikke er tilsluttet...

• #15   21. mar 2010 okay. Jo har fulgt den instructions manual der var med da jeg købte alarmen. Meget dårlig instructions manual. Men den gule ledning fra alarmen, har jeg tilsluttet ignition 12v til bilen. Men har ik tjekket om det er det rigtige kabel jeg har tilsluttet. Det er bare fordi at min bil allerede var forberedt til at man kan tilslutte en alarm til den, så den havde et 12-pin stik under handskerummet. Og der skulle pinout nr 2 vare ignition, men har ik fået målt om der nogen spænding fra den.

Men tror du det er derfor den slår automatisk til selvom bilen er blevet tændt og man køre.

• #16   21. mar 2010 har du selv monteret det i din bil eller?.

• #17   21. mar 2010 når den slår automatisk til når du kører, så er det fordi den ledning der skal være tilsluttet ignition, er tilsluttet en forkert ledning... jeg har slet ik haft de problemer du beskriver.. men jeg har også målt alt igennem inden jeg loddede.. og husk nu at alle samlinger skal loddes.. IKKE samles med kabelsko, da det kan give tab i strømstyrken og dermed give uønskede fejlmeldinger.. har du tilsluttet den ledning der skal siddet til "tachmeter"??

• #18   21. mar 2010 jamen det eneste der mangler at blive tilsluttet er jo bare blinklysene. Jeg skal jo ik bruge det der automatisk lukningen af vinduer, eller hood trigger, eller trunk trigger. Det eneste jeg skal bruge er jo til centrallåsene , hornet, blinklyset.

• #19   21. mar 2010 nej jeg har ik loddet noget endnu. Jeg er stadigvæk kun ved at prøve mig frem. For har ikke kunne skaffe et ledningsdiagram over bilen. Så måtte prøve mig frem. Nej tror iki jeg har tilsluttet til " tachmeter". Hvilken farve har ledningen ?. Sidder nemlig ik med manualen her, den ligger nede i bilen. smiley

• #20   21. mar 2010 du skal da ha tilsluttet door trigger, så alarmen går igang når dørene bliver åbnet??

og hood/trunk trigger er jo til hvis nogen åbner front/bagklappen for at stjæle eller afbryde alarmen.. kan da ik se meningen med en alarm hvis man ikke vil tilslutte funktionerne?
    er den med eller uden fjernstart?

• #21   21. mar 2010 Tachmeter ledningen er lilla (purple)

• #22   21. mar 2010 nej den er uden fjernstart.

Jo door trigger glemte jeg så lige at nævne at den har jeg tilsluttet. Men fronthjælmen har alligevel ingen føler på min bil. Så den har ingen hood trigger.

Nej den lilla ledning har jeg ik tilsluttet , hvor skal den tilsluttes ?. Det originale 12-pin stik under handskerummet, har ingen tachmeter indgang.

• #23   21. mar 2010 jeg ville ikke umiddelbart stole på det stik du snakker om... i installationsvejledningen kan du læse dig frem til hvor de skal sidde... og så træk ledningerne ud til de steder hvor de skal monteres..

jeg er lidt i tvivl om din alarm så har en tachmeter ledning hvis den ikke har fjernstart.. men den skal tilsluttes til den rigtige ledning på tændspolen.. men jeg ved ikke hvilken det er på din..

• #24   21. mar 2010 okay. Men tak for svarene. Jeg vil prøve at rode med det igen imorgen.

• #25   21. mar 2010 men det vil sige at det relæ der følger med, ik har noget at gøre med at det låser automatisk.?

• #26   21. mar 2010 nej.. det relæ der følger med er en startspærre... det skal kun bruges på ældre biler der ikke er født med startspærre..

Kommentér på:
Installation af alarm

Annonce