{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Fælge på "varevogn"? {{forumTopicSubject}}

Jeg tænker på at købe et sæt alubanditter til min Zafira A på gule plader, men kom så til at tænke på om jeg måske skal ud og have nogle der er godkendt til varevogne eller sådan noget, grundet den ekstra vægt den må laste med?

Selve bilen vejer (så vidt jeg husker) 1500 kilo.

Jeg havde tænkt på nogle fælge ala dem her:
http://www.billigedaek.dk/shop/225-40-18-nokian-4530p.html

Og med almindelige dæk som til en personbil.

Ville det blive et problem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fælge på "varevogn"?
  • #1   23. mar 2010 Så længe det bare er en Zafira A så er der ikek noget specielt at komme efter. så køb du bare ind...

• #2   23. mar 2010 Dine fælge og dine dæk skal kunne "bære" bilen.

DVS.

Både fælge og dæk skal på hver aksel kunne bære mere end det akseltryk der er sat på bilen.

Altså hvis din Zafira har et akseltryk på 1200kg, så skal hvert fælg og hver dæk kunne bære minimum 600kg.

For det meste er der forskel på for og bagakseltryk, så derfor kan det godt være de foreste fælge og dæk ikke behøver at kunne klare det samme tryk.

• #3   23. mar 2010 Tror ikk det har noget at sige når den "KUN" er en alm person bil og ikk må laste ret meget..

• #4   23. mar 2010 Thomas.... Det har skam meget at sige, og blir man stoppet af politiet med dæk der ikke har bæreevne nok, så blir man kaldt til syn.

Kommer man til syn med dæk som ikke har bæreevne nok, så blir bilen kasseret.

Kommentér på:
Fælge på "varevogn"?

Annonce