{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.488 visninger | Oprettet:

Hul i loven lukket?? Gul til hvid... {{forumTopicSubject}}

http://www.skm.dk/lovforslag/hoering/8085/

Hjælp!!!!

I ovenstående link står der at hullet i loven er lukket fra idag.

Er der nogen kloge hoveder der kan læse sig til at hvis man HAR betalt nedvejningsafgiften men mangler afgiften fra gule til hvide hvad man så ryger ind under??

Mvh Laila

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hul i loven lukket?? Gul til hvid...
  • #1   23. mar 2010 Har du sendt blanket ind til hvide?

• #2   23. mar 2010 shit mand, kan i ikke læse?? der står lovforslag..

• #4   23. mar 2010 C S - Kan du ikke læse?
    "Efter lovforslaget har loven virkning for køretøjer, der anmeldes til registrering i Centralregisteret for Motorkøretøjer den 23. marts 2010 eller senere."

• #5   23. mar 2010 Phillip... Nej desværre. Betalte nedvejningsafgiften igår den 22. marts og går så og venter på reg attest.

C.S Jo kan skam sagtens læse men der står også at det gælder fra den 23. marts

• #6   23. mar 2010 Citat "lovforslaget har virkning for køretøjer der anmeldes til registrering for motorkøretøjer der anmeldes til registrering den 23. marts 2010 eller senere"

Så hvis lovforlsaget bliver vedtaget er det med tilbagevirkning... Så må man selv vurdere om man tror det går igennem

• #7   23. mar 2010 Cralle.. ja.. men et forslag betyder jo ikke at lortet er vedtaget endnu..

• #8   23. mar 2010 Tror desværre ikke der er noget at gøre.. Ved ikke hvad de vil gøre hvis du når at få ny reg og betale til hvide inden det bliver vedtaget om de kræver den tilbage?

Men slipper du ikk for stor vægtafgift og misundelsesafgift når du kører 95% afgfit?

• #9   23. mar 2010 C S - Men det bliver jo højst sansynlig vedtaget, så det her bilforhadte land kan få nogle penge i kassen.

• #10   23. mar 2010 Philip

Jo det gør jeg, men har ombygget den og har købt hel ny kabine til alt alt for mange penge. Nå men må jo bare derind når jeg får reg. attesten og så tage den derfra...

• #11   23. mar 2010 det er jo ikke sikkert - grunden til at de bruger tricket med tilbagevendende kraft, er at hvis de annoncerede at de om en uge gør sådan og sådan, ville alle dem der havde planer om at udnytte hullet, rent faktisk gøre det!

• #12   23. mar 2010 Men ved ikke om skat i dag simpelthen siger - "Vi tager ikke flere ind" så du ikke kan indbetale til hvide.. du kunne jo prøve at give dem et kald

• #13   23. mar 2010 Selvfølgelig går det lovforslag igennem, det er jo et hul hvor staten mister penge de kunne have tjent...

tror ikke man skal regne med andet her i det bilhadende land

• #14   23. mar 2010 Jeg kunne forestille mig at sagerne ikke længere bliver behandlet før der er taget stilling til lovforslaget. Hvilket jo virker ret logisk.

De der så har nået det inden idag, vil kunne drage fordel af det. Men som Nuggi også siger, så har mange også købt kabinerne alt for dyre.

Forskellen mellem 30% og 95% vil højest sandsynlig være den samme, da prisen "kun" vil stige tilsvarende afgiften. Det kan være den bliver en smule dyrere, men nok ikke væsentligt, men at få den på hvide plader vil nok være dyrere, da de vil beregne prisen fra tilsvarende biler, og så vil besparelsen blive minimum.

Til Nuggi >> Du har forhåbentlig rykket pladerne af bilen hvis du har ombygget den? For det er ikke lovligt at køre i den, efter ombygningen, inden der er betalt afgift af ombygningen.

• #15   23. mar 2010 Fik afvide igår både hos skat og på motorkontoret hos skat at den måtte ombygges, så snart jeg havde betalt nedvejningsafgiften, så det blev den igår aftes.

Den skulle jo være klar til at reg attesten kommer en af dagene, også afsted til syn og videre til Skat.

Men ja ved da godt at vi ikke må køre i den, men de havde endnu aldrig hørt om nogen der havde fået en bøde, når de var igang. Jeg skulle bare vise dem papirerne fra skat. (men ja det kan de jo sagtens sige...) Men det er dog to uafhængige personer der har oplyst mig om dette.

• #17   23. mar 2010 Mark.. Han var gået hjem, ham der vidste noget... smiley

Rene.. Jamen håber da også at det blivergjort færdigt med dem som er i systemet, men tror det dessværre ikke. Tror jeg kommer til at betale fuld afgift. Æv æv. Sådan er det når skat er 14 dage om at beregne nedvejningsafgiften...
    smiley

• #18   23. mar 2010 Synes det er helt fint de lukker hullet, folk må sgu betale for deres biler som vi andre har gjort! Loven er lige for alle....

• #19   23. mar 2010 Jo jo napper ham imorgen...

• #20   25. mar 2010 Vi har lige betalt afgift til hvide plader i dag. Men prisen er kun et depositium (afgift ifølge de gamle regler inden den 23 marts) men jeg skulle regne med at få en noget større regning hvis lovforslaget blev vedtaget. Det mente hun 100% det gjorde. Hun kunne dog ikke sige hvor meget, andet end at det var en fordel vi havde nået at veje den ned og betale afgift til 95%

Kommentér på:
Hul i loven lukket?? Gul til hvid...

Annonce