{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.655 visninger | Oprettet:

Simon R
Simon R
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 44

Toyota Starlet - en god bil? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg er på udgik efter en bil til ca. kr. 20.000. Jeg har kigget en del på Saxo og 106'er, men efter jeres råd, så har jeg fundet ud af der er mange problemer med rust, hvilket jeg HADER smiley

Jeg er nu af et par stykker blevet anbefalet at købe en Toyota Starlet. Dem fra 1997 og fremad. Jeg har en ven som arbejder hos Toyota og han siger, at der ikke sjældent problemer med dem og heller ikke problemer med rust i undervognen. Min anden kammerat har så lige købt en fin en fra 1997 til kr. 22.500 og den kører sgu fint nok.
Men vil lige have eksperternes råd - hvad siger I?? smiley

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Toyota Starlet - en god bil?
  • #1   29. mar 2010 Rust er stadig det du skal se mest efter, mekanisk og elektrisk er det en meget stabil bil.

• #2   29. mar 2010 Det er Toyota smiley

Ej, kig efter rust som ville du på enhver anden bil du skal til at købe,
    det eneste problem jeg (personligt) er nok bilen er lidt for lille, så
    hellere noget vento til de penge der........

• #3   29. mar 2010 Så skal det da være en 1.3 turbo! smiley .. ellers er det ikke sjawt d: .

• #4   29. mar 2010 Jeg tror at det næsten er ligegyldigt hvilken bil du kigger efter i prisklassen 20000 kr, så skal du kigge efter rust.
    Japanske biler er generelt ikke tilstrækkeligt rustbeskyttet fra fabrikken, da de simpelthen bliver produceret i et helt andet klima og til andre klimaformer end hvad vi har i DK.
    Men som sagt, sørg for at bilen er rustbeskyttet, passet og plejet, så er der lidt større chancer for at du får et godt eksemplar. Starlet giver mig et billede af en mormorbil eller kvindebil generelt, og chancerne for at de er velholdte er ret store. Det er nok ikke en dårlig investering hvis man går op i daglig funktionalitet og økonomi.

• Simon R
    Simon R Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 44
    #5   29. mar 2010 Tak for jeres svar allesammen:-)

Jeg skal flytte til Århus til sommer og skal derfor blot have en lille bybil som starter om morgenen og som ikke koster en skid. Da jeg ikke selv er så fingernem, skal det helst være en hvor der ikke går for meget i stykker.

Jeg havde først set på saxo da de jo netop er galvaniseret, men har så fundet ud af, at når de er tilbage fra 97-99, så er de ikke galvaniseret under bunden. Så hørte jeg at Starlet ikke havde de samme problemer.

Men I har nok ret, at ligemeget hvad skal man holde øje, når bilen er så gammel.

Men en Starlet er vel lettere at lave end fx Saxo, da det jo ofte på de franske biler er mekanisker dele som går i stykker og derfor er det ikke noget mine venner blot kan lave. Enige?

Kommentér på:
Toyota Starlet - en god bil?

Annonce