{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
22.039 visninger | Oprettet:

Tyfoon dæk - skidt eller godt?? {{forumTopicSubject}}

Sidder og kigger på dæk og har fået anbefalet Tyfoon, men er kvaliteten god nok på sådan et dæk!?? Eller kan det bedre betale sig at give lidt mere og f.eks. få et firestone eller bridgestone på. Vi snakker om en 18" fælg det skal på...

Håber der er nogen derude der sidder med lidt info omkring dette.

På forhånd tak..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tyfoon dæk - skidt eller godt??
  • #1   30. mar 2010 ja det er ikke ligefrem et mærker jeg har hørt folk tit anbefaler, tvært imod, ville ofre lidt mere og få nogen bedre dæk på

• #2   30. mar 2010 Ja jeg ville os ofre lidt ekstra på dæk også få noget ordentlig

• #3   30. mar 2010 Fdm har testet dæk i det nyeste medlemsblad, og de peger på Pirelli cinturato p7 (w) som det bedste

• #4   30. mar 2010 hvad hedder det mere end tyfoon

• #5   30. mar 2010 Hey..

Tak for svarene - det super smiley Jeg ved ik hva det mer hedder, men tror jeg lige gir lidt ekstra og får et lidt bedre.. Måske et firestone..

Takker

• #6   30. mar 2010 Vi har solgt typhoon i 5 år, og jeg tror kun vi har haft klager over en håndfuld. Udemærket budgetdæk.

• #7   30. mar 2010 Ja, et budgetdæk. Betal lidt mere, så får du et dæk, der performer bedre allround og sikkert larmer mindre...

• #8   30. mar 2010 Hmm ja ser man bilen i profilen så tænker man godtnok sit...

Bruger mange mange 1000kr på bilen og så vil man ikke ofre de sidste 2000kr på ordentlige dæk....
    Og så smide alt køreglæden væk på sådan noget skrammel budget dæk...

• Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Svar: 1
    #9   17. apr 2014 Ja, dette er godt nok en gammel tråd osv., men jeg har selv lige erhvervet en bil med sådanne dæk, og jeg skriver lige mine erfaringer her til den næste, der laver samme søgning som mig.

Tyfoon er lavet af Continental, så de er "i orden", men det er bestemt ikke "gode" dæk. Det er et budget dæk, som sikkert er fint til mange biler. Er man dog lidt interesseret i køreglæde og generel sikkerhed mener jeg ikke, at man skal spare på dæk.

Personligt har jeg altid køb premium dæk (Conti/Goodyear etc.). Tyfoon er slet ikke i nærheden af samme kvalitet.

Karakteristika:

Dækket larmer ikke umiddelbart... jeg har i hvert fald oplevet værre fra "rigtige" skod dæk (Viborgdæk). Ellers synes jeg egentlig også, at de virker til at stå rimeligt fast under acceleration og i sving, selv i regn virker de ikke direkte dårlige.

Men... og der skal jo være et men.

Jeg synes, at de bremser dårligt. Altså, at bremselængden er tydeligt forøget i forhold til mine tidligere dæk.

Jeg oplede, ca. en uge efter at have købt bilen, at "knold" trak ud foran den bil, der kørte foran mig, hvilket krævede fuld opbremsning fra hende og derefter undertegnede. Jeg nåede det lige med én milimeter tilbage smiley Jeg var chokeret, da min kørselsafstand jo var baseret på min forrige bil (som endda havde smallere dæk), og jeg følte, at jeg ville have stoppet 1-2 meter tidligere... jeg har nu modificeret min kørselsafstand, men folk svinger jo stadig ind foran en, så potentialet for, at jeg ikke kan nå at stoppe ligger hele tiden i mit baghoved.

Jeg oplever jævnligt, at ABS'en knurrer på ganske forbavsende tidspunkter, hvor jeg endnu ikke er begyndt at trykke hårdt. Ikke betryggende.

De giver mig en vis uro, og jeg føler ikke helt at jeg kan stole på dem i en potentiel katastrofesituation.

Mit råd: Lad være med at købe dem. Hvis dæk er så stor en udgift, så find nogle mindre fælge, så bliver dækkene også billigere.

Spar på noget andet... hårgel, solbriller, terninger, udstødning - whatever, men brug de sidste par hundrede pr. dæk. Det gælder også om vinteren... og så kan man også smile og vinke pænt til dem, der ikke kan komme ud af parkeringspladsen til føtex, fordi det har sneet og det går opad smiley

• Ove G
    Ove G Tilmeldt:
    maj 2022

Følger: 1 Svar: 1
    #10   9. maj 2022 Sikke noget…. Jeg køber dem konsekvent…. Til mine 4 biler…. De spiller bare. Støjsvage osv osv…..

• #11   9. maj 2022 Hvordan finder man dog en 8 år gammel tråd frem og skriver den slags?
    Der må være agurketider.

• #12   9. maj 2022 #10

https://www.tyrereviews.com/Article/2019-Summer-53-Tyre-Braking-Shootout.htm

De spiller bare på d.51. plads ud af 53 dæk smiley

Kommentér på:
Tyfoon dæk - skidt eller godt??

Annonce