22.038 visninger
|
Oprettet:
Tyfoon dæk - skidt eller godt?? {{forumTopicSubject}}
Sidder og kigger på dæk og har fået anbefalet Tyfoon, men er kvaliteten god nok på sådan et dæk!?? Eller kan det bedre betale sig at give lidt mere og f.eks. få et firestone eller bridgestone på. Vi snakker om en 18" fælg det skal på...
Håber der er nogen derude der sidder med lidt info omkring dette.
På forhånd tak..
apr 2003
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 17 Svar: 1.537
apr 2007
Følger: 70 Følgere: 69 Biler: 4 Emner: 29 Svar: 96
jul 2006
Følger: 55 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 24 Svar: 1.178
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 58 Biler: 6 Emner: 2.090 Svar: 19.785
mar 2007
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 22
Tak for svarene - det super
Takker
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 195 Svar: 5.527
jan 2003
Følger: 32 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 7.332
Bruger mange mange 1000kr på bilen og så vil man ikke ofre de sidste 2000kr på ordentlige dæk....
Og så smide alt køreglæden væk på sådan noget skrammel budget dæk...
mar 2007
Følger: 1 Svar: 1
Tyfoon er lavet af Continental, så de er "i orden", men det er bestemt ikke "gode" dæk. Det er et budget dæk, som sikkert er fint til mange biler. Er man dog lidt interesseret i køreglæde og generel sikkerhed mener jeg ikke, at man skal spare på dæk.
Personligt har jeg altid køb premium dæk (Conti/Goodyear etc.). Tyfoon er slet ikke i nærheden af samme kvalitet.
Karakteristika:
Dækket larmer ikke umiddelbart... jeg har i hvert fald oplevet værre fra "rigtige" skod dæk (Viborgdæk). Ellers synes jeg egentlig også, at de virker til at stå rimeligt fast under acceleration og i sving, selv i regn virker de ikke direkte dårlige.
Men... og der skal jo være et men.
Jeg synes, at de bremser dårligt. Altså, at bremselængden er tydeligt forøget i forhold til mine tidligere dæk.
Jeg oplede, ca. en uge efter at have købt bilen, at "knold" trak ud foran den bil, der kørte foran mig, hvilket krævede fuld opbremsning fra hende og derefter undertegnede. Jeg nåede det lige med én milimeter tilbage
Jeg oplever jævnligt, at ABS'en knurrer på ganske forbavsende tidspunkter, hvor jeg endnu ikke er begyndt at trykke hårdt. Ikke betryggende.
De giver mig en vis uro, og jeg føler ikke helt at jeg kan stole på dem i en potentiel katastrofesituation.
Mit råd: Lad være med at købe dem. Hvis dæk er så stor en udgift, så find nogle mindre fælge, så bliver dækkene også billigere.
Spar på noget andet... hårgel, solbriller, terninger, udstødning - whatever, men brug de sidste par hundrede pr. dæk. Det gælder også om vinteren... og så kan man også smile og vinke pænt til dem, der ikke kan komme ud af parkeringspladsen til føtex, fordi det har sneet og det går opad
maj 2022
Følger: 1 Svar: 1
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
Der må være agurketider.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
https://www.tyrereviews.com/Article/2019-Summer-53-Tyre-Braking-Shootout.htm
De spiller bare på d.51. plads ud af 53 dæk
Tyfoon dæk - skidt eller godt??