{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.622 visninger | Oprettet:

Tyske nummerplader hvodan ?? {{forumTopicSubject}}

Ved der er en del dansker der f.eks. har en autocamper til at stå med tyske nummerplader på.

og det skulle også være fuldt ud lovligt at eje og køre i en bil på tyske plader, altså hvis du ikke køre i danmark.

men hvordan gør man det ? har overvejet at købe en på tyske plader som kun skal bruges i tyskland og syd på...

men skalden så forsikres i danmark eller tyskland ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tyske nummerplader hvodan ??
  • #1   30. mar 2010 Skal man ikke have adresse i tyskland for at kunne få plader?
    Den skal os kunne stå et sted i tyskland, da du som dansk statsborger ikke må ikke i et udelandsk køretøj i danmark.

• #2   30. mar 2010 1 . Du må ikke køre i bilen i Danmark , ( så den skal stå i tyskland )
    2 . Ang forsikring siger det sig selv , ( Tyskland )
    3. Og begge ting kan kun opnås ved at have adr i Tyskland

• #3   30. mar 2010 Har en kammerat der boede i tyskland og derefter flyttede hjem til danmark, Han fik besked på at afmelde den af det tyske, fordi han ikke havde bopæl dernede mere...

Så nej...

• #4   30. mar 2010 hmm hvordan gør de som har autocamper på tyske plader.. ??

havde engang i chef (som boet i DK) og havde en autocamper til at stå på den anden side af grænsen.

(er forsikring ikke friviligt ? for med de nye EU regler kan jeg da lovligt forsikre min bil i tyskland selvom jeg bor her og min bil er på danske plader det kan dog sjældent betale sig))

• #5   30. mar 2010 Har ingen idé hehe...

Ved ikke med de nye regler... men kan da ikke forstille mig det...

Ret mig hvis jeg er gal på den smiley

• #6   30. mar 2010 Han havde nok lavet noget fusk, ellers kendte han nogen i tyskland som havde den til at stå for ham. Også betalte han bare forsikring osv. Til dem.

• #7   30. mar 2010 Det kunne være han havde en bopæl i tyskland .. ?
    Ellers kan jeg ikke se det kan lad sig gøre , da han ikke engang kunne have den stående i en andens navn .. Da det ikke ville være lovligt at føre bilen med Dansk Kørekort ..

Og det med forsikringen , har jeg ikke lige hørt før ,
    Men kan da ikke tag afstand fra , det måske er rigtig , ( Men har ikke lige pt hørt om det før )

• #8   30. mar 2010 // M // POWER //

Har snakekt med skat idag, og de siger at på de tyske PRØVEPLADER, må man godt danse rundt i DK, er det hende som jeg snakkede med der tager fejl? (:

• #9   30. mar 2010 Michael R

Er sku desværre ikke helt med ?
    Men de tyske prøve plader , Gælder desværre kun til den danske grænse ;p
    også skal de danske på

• #10   30. mar 2010 Altså. står og skal hente en bil, i Tyskland, her næste uge smiley
    Og ringede så til SKAT, for lige at høre om man måtte sidde mere end EN i bilen, når den var på prøveplader (mindes jeg nemlig at man ikke måtte)

Imens jeg snakkede med hende, kom jeg så i tanke om, om hvordan fanden man nu HELT rigtigt gjorde med de prøveplader der smiley
    Og dér fortalte damen pænt, at hvis jeg købte tyske prøveplader (fik den nuværende ejer til det) så måtte jeg GODT (!) køre rundt i DK med dem på, da de (ligesom de danske klistermærker) gælder i hele EU.

Og Dét fattede jeg intet af :S

• #11   30. mar 2010 har nogen tyske prøveplader liggende smiley

• #12   30. mar 2010 Og kan nu se inde på http://www.daniatruck.com/nummerplader.html at det er den dejlige skat dame, som intet har fattet -_-

• #13   30. mar 2010 ifølge det her fra skat,s hjemmeside ser jeg man gerne må køre i eu med danske prøveplader da deres forsikring dækker
    EU-udbud: 2009/S46-067159

SKAT kan udlevere prøvemærker jf. Bekendtgørelse om registrering af køretøjer mv. (BEK 2008-06-26 nr. 673 som ændret ved bek. 2008-12-19 nr. 1374).

Prøvemærkerne benyttes på køretøjer til midlertidig og lejlighedsvis kørsel på færdselslovens område.

Der ønskes tilbud på ansvarsforsikring for prøvemærker til køretøjer. Ansvarsforsikringen skal dække den enkelte brugers (den Sikredes) ansvar i overensstemmelse med Færdselslovens regler, samt i overensstemmelse med bestemmelserne for benyttelse af prøvemærker i Bekendtgørelse om registrering af køretøjer mv. (bekendtgørelse 2008-06-26 nr. 673 som ændret ved bek. 2008-12-19 nr. 1374). Det skal bemærkes, at brugen af prøvemærker, jf. § 83, stk. 2, nr. også skal omfatte motorcykler.

Forsikringen skal dække den enkelte brugers ansvar ved benyttelse af prøvemærker for personskade, tab af forsørger og tingsskade forvoldt ved benyttelse af motorkøretøjer som trafikmiddel både i Danmark som i en anden EU/EØS stat.
    Betegnelsen "EU/EØS stat" betegner en stat, der enten er medlem af EU eller deltager i aftalen om Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde. Det er i dag de 27 EU-medlemslande samt Island, Liechtenstein og Norge. Betegnelsen "EU/EØS-stat" dækker ikke Færøerne og Grønland.

• #14   30. mar 2010 Michael R

Det passer desværre ikke helt , de ligger sådan af de fleste hos skat ikke , har viden om de ting de udtaler sig om .
    Man må ikke være føre at en tysk bil , medmindre ejeren sidder ved siden af , så tvivler på man må når det prøveplader ,
    De skal bestilles i tyskland i egen navn ,( hvad jeg har forstået )

Man må heller ikke køre på prøveplader der står i en anden mands navn ,

Så allerede der er hun gal på den hvis hun ville have du skulle køre på prøveplader som tilhøre en anden person .

Og Danske prøveplader må ikke bruge over den danske grænse

• #15   30. mar 2010 Det forstår jeg ikke rigtig...Da jeg købte de gule prøveplader var der iblandt de papirer jeg fik med en liste over lande jeg måtte køre i, deriblandt var Danmark ?

• #16   30. mar 2010 M power jo de må

• #17   31. mar 2010 19bc80 Honda til salg .

Giver ikke så meget for det de skriver der ,
    For de biler vi har hentet skulle vi have tyske mærker på i tyskland også skifte når vi kom til Danmark , og det også hvad jeg har fået af vide , en masse gang på motorkontoret smiley

Men ret mig hvis jeg tag fejl , så slipper jeg selv for alt det besvær næste gang smiley

• #18   31. mar 2010 Man må køre med danske prøveplader i 27 eu/eøs lande da deres forsikring skal dække der, så skal du ha en bil til tyskland må du gerne køre med danske klisterplader derned.

• #19   31. mar 2010 Okay, NU fatter jeg intet haha smiley

Er der en herinde, som kan give et HELT fast og rigtigt svar?
    For ham tyskeren som jeg ahr snakket med, siger nemlig, at det at bestille tyske palder ikke er et problem for ham, jeg skal bare sige til, og at jeg også godt må køre med dem på. (ligesom vores klistermærker)

For den med at køre på danske mærker, i EU, den har jeg nemlig også hørt var god nok.

• #20   31. mar 2010 du må transportere en bil til og igennem tyskland med danske klisterplader dog ikke fra tyskland til danmark med danske klisterplader

Danske prøvenummerplader og -mærker kan anvendes i Tyskland, hvis du skal transportere et køretøj fra Danmark til eller ned gennem Tyskland. Dog må de ikke bruges ved transport fra Tyskland til Danmark.

Skal du transportere et køretøj ned gennem Tyskland, må du gerne bruge danske prøvenummerplader og –mærker. Dog skal du være opmærksom på, at du efter tysk lovgivning ikke må bruge danske prøvenummerplader eller –mærker til transport af et køretøj fra Tyskland til Danmark.
    Forsikring

Indehaveren af en prøvenummerplade har ansvaret for, at der er tegnet ansvarsforsikring for kørsel med prøvenummerplade. Hvis du kører med prøvemærke har SKAT tegnet en kollektiv ansvarsforsikring, der dækker EU-landene og EØS-landene (Island, Norge og Lichtenstein).
    Husk attest

Når du kører med prøvenummerplade i Tyskland, bør du medbringe SKATs attest for brug af prøvenummerplade. Attesten udsteder SKAT, når de udleverer prøvenummerpladen. Medbringe også din forsikringspolice. Kører du med prøvemærke i Tyskland, bør du medbringe tilladelsen til kørsel med prøvemærket, som SKAT udsteder ved udlevering af prøvemærket. Prøvenummerplade og -mærker må i Tyskland kun bruges til kørsel i overensstemmelse med §§ 78-85 i Registreringsbekendtgørelsen - bekendtgørelse nr. 633 af 26. juni 2009

• #21   31. mar 2010 Tyske prøveplader GÆLDER i Danmark! Ja, de gælder! Så tyskere, sveskere og andre normale mennesker godt må køre rundt i DK og andre EU lande på dem.

Men det må folk med bopæl i Danmark IKKE! Ikke i DK. I andre lande - ja

• #22   31. mar 2010 Men danske prøveplader begyndte at virke i hele EU fra sidste år, så dem kan man ligeså godt bruge istedet for de tyske

• #23   31. mar 2010 Jeg skal til Tyskland på torsdag og hente en bil. Forhandleren sagde til mig han skulle bruge 100 euro og en kopi af mit pas, så ville han skaffe prøveplader jeg kunne køre i EU.

Da jeg hentede bil sidste gang kørte jeg med gule prøveplader hele vejen hjem, havde papirer på jeg måtte køre i DK og resten af EU. Har desværre ikke de papirer længere :S

• #24   31. mar 2010 skal du fra tyskland til danmark skal du ved grænsen skifte til danske klisterplader, du må ikke og han må ikke køre til danmark med tyske prøveplader ,lyder underligt når man gerne må den anden vej.

• #25   31. mar 2010 Eeeeej, hold da kæft man! hende trunten skulle da have så mange bank med en pose våde nudler, for at lukke så eget lort ud!
    Så må man sikkert heller ikke sidde mere end én i bilen? smiley haha

• #26   31. mar 2010 Andreas... Du køber danske klisterplader og tager dem med og henter den bil der. Du MÅ IKKE køre på tyske prøveplader i DK, selvom de ER gyldige i DK, fordi du har bopæl i DK.

• #27   31. mar 2010 nej du må kun være dig i bilen med prøveplader på

• #28   31. mar 2010 og ikke andre

• #29   31. mar 2010 Det er lidt noget LORT...kan ikke nå at hente papir plader imorgen...så er jeg vel tvunget forbi padborg på vejen hjem eller kan man også købe i Rødby ?

• #30   31. mar 2010 Nummerpladeekspedition Maribo
    Brovejen 15-17
    4930 Maribo

Mandag, tirsdag og onsdag: 8.30 - 14.00
    Torsdag: 8.30 - 17.00
    Fredag: 8.30 - 14.00

• #31   31. mar 2010 Hmm, det kan jeg godt se jeg ikke kan nå...Så er det forbi Padborg

Fandt også lige denne artikel.

http://www.folketidende.dk/ni-svenskere-taget-med-ulovlige-proveplader

• #33   8. apr 2010 Aji S:

Var så sjovt nok IKKe det som JEG fik af vide af hende damen i nummerpladeekspeditionen idag smiley
    Desuden fortalte hun mig så også pænt at den nummerpladeekspedition, som efter sigende skulle ligge ved Gedser (alsåt på vej tilbage til DK) skulle være lukket, efter at SKAT har overtaget showet?! (fatter jeg ikke?)

Og til sidst blev jeg nægtet at kunne få klistermærker til en TYSK bil, uden reg attest, hvorimod at ham foran mig, sagtens kunne til en DANSK bil? (hun kunne jo ikke vide om MIN var stjålet?! hvad med ham den andens?!)

• Lars-Erik L
    Lars-Erik L Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Svar: 1
    #34   8. sep 2010 Hej, Først køber man sin bil i Tyskland, så sørger man for betaling for at få alle dokumenterne. Derefter går man til det nærmeste "nummerpladekontor" og køber et GULT sæt plader til ca. 120 euro. Det indkluderer en 5 dages ansvarsforsikring som gælder i hele EU. Såfremt det er en autoforhandler man handler med tilbyder de ofte at få fat i pladerne. Et eller andet sted findes der et nyere regelsæt som gælder for hele EU. Man kan i principet køre til en Dansk synshal som samtidig vurderer bilen. Aji s har ret i sit indlæg.

Kommentér på:
Tyske nummerplader hvodan ??

Annonce