{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.675 visninger | Oprettet:

Mazda 6 Xenon lys problemer. {{forumTopicSubject}}

Hej !

Jeg har en Mazda 6 årg. 2004.

Jeg har problemer med xenon lygterne.

I venstre side er problemet,at den til tider står fast,så den ikke indstiller højden,men lyser ned i vejen,ca 5 meter frem.

I højre side lyser pæren alt for svagt,der er lys,men ikke nær så kraftigt som i venstre side. Her fungerer højde indstilling dog normalt.

Er der nogen der ved hvad disse problemer skyldes ?

Mvh Rúni H.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mazda 6 Xenon lys problemer.
  • #1   7. apr 2010 1 evt dårlig forbindelse i stikket til højde reg motoren.

2 nye pære i begge lygter. Xenon brænder også ud med tiden.

• #2   7. apr 2010 er det orginale Xenon pære og lygter ? eller er det eftermonteret smiley

• #3   7. apr 2010 De kan godt have problemer med at styreboksene til lygterne går i stykker og de koster ca. 5000kr. stykket + pærer.

• #4   7. apr 2010 Erik P : Jeg glemte at skrive det,men jeg har prøvet at skifte pære.. de var pissedyre,tror det var 1300,- pr stk. Men det med stikket lyder som et godt bud smiley

Rune G : Det er originale Xenon lygter.

TB B : Styreboksene ? Er det den der high voltage starter/transformer boks du tænker på ??

• #5   7. apr 2010 Jeg fik det af vide af en Mazda mekaniker, om det så er transformeren i selve lygten eller en seperat styreboks, det ved jeg ikke lige, han sagde at det var et kendt problem på dem, og det kostede en bndegård at lave.

• #6   9. apr 2010 Det lyder lidt trælst... Jeg har fundet dette sæt,: http://everlight.dk/xenon/xenon-10000k/d2s-xenon-kit-10000k.html

Mine lygter er originalt med D2S pærer,så mon ikke man kan bruge en ballast fra det sæt ?

• #7   11. apr 2010 Det kan både være lygten og selve modulet til lygten, det kan udlæse med en Mazda tester, ligemeget hvad der er galt, så køb i tyskland, det er meget billigere end dk....

• #8   29. mar 2021 Nu forsøger jeg alligevel, 11 år efter dette var et problem...
    Jeg undre mig over hvordan du har fået xenon i?
    Jeg har selv en Mazda 6 fra 04, og har søgt med lys og lygte for at forhøre mig om hvorvidt man kan skifte de originale skod halogen lygter ud med xenon, og det eneste svar jeg kan finde “køb en ny bil, det er billigere end at lave xenon i den der”

Så håber lidt nogen af jer kloge hoveder her modtager min besked med et bud på mit problem

Kommentér på:
Mazda 6 Xenon lys problemer.

Annonce