Råd til hvilken bil til omkring 100k? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg står og overvejer at købe en ny bil til transport i forbindelse med job. Jeg er 25år og selvom jeg har haft kørekort siden jeg var 18år, så er det første gang jeg skal have bil i eget navn. Derfor er det vigtigt at det er en model, hvor man kan få en relativ billig forsikring (ansvar + kasko) som førstegangsbililst, samt at bilen er økonomisk.
MIt forbrug er måske 50-60km om dagen og jeg tænker en lille bil, som dog gerne må se lidt fiks ud. Mit budget er omkring 100k om det så ender med at blive en nyere brugt bil eller en helt ny bil.
Af modeller jeg har haft kigget på er:
Toyota Aygo (billig, økonomisk men lidt plast-agtig). Forsikring 8500kr/årligt
Citroen C1 (samme som Aygo´en, bare billigere forsikring til 6300årligt)
Chevrolet Spark (billig, ok design) andet kender jeg ikke til den
Kia Picanto (billig, 7 års garanti, økonomisk, en ven arbejder for Kia så billigere syn og reservedele). Designet er bob bob.
Og så til min favorit: Suzuki Swift. Det er så også den dyreste af dem alle og fåes slet ikke ny til den pris og heller ikke økonomisk, men tilgengæld den flotteste og lidt mere ungdommelig og sporty end de andre.
Hvad synes I jeg bør vælge? Andre modeller må også gerne foreslåes. Eller evt at se på privatleasing. Jeg kan ikke overskue hvilke "skjulte" udgifter der gemmer sig i det og om det kan betale sig i mit tilfælde.
Tusind tak for hjælpen!
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 19 Biler: 9 Emner: 10 Svar: 444
jul 2006
Følger: 55 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 24 Svar: 1.178
feb 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 863
http://www.rolls-roycemotorcars.com/#/phantom/
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 151
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 6
Når jeg kigger bil til omkring 100k så vil jeg have en bil som max har gået 50k km og her er det også vigtigt at den er økonomisk, så tænker at en stor bil som Octavia er for stor og uøkonomisk.
dec 2006
Følger: 67 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 4.318
dec 2006
Følger: 67 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 4.318
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 6
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 151
okt 2003
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 273
Til gengæld pas på ikke at købe for billigt/småt hvis du skal pendle 50km til arbejde. Det lyder ikke til at budgettet er mega stramt, så du bliver nok hurtigt ked af at have købt en tindåse som C1 frem for at bruge lidt mere - og økonomien går hurtigt af fløjten hvis du vil sælge den og købe en anden.
Til gengæld er en god tommelfingerregel at jo billigere i indkøb/nypris bilen er desto billigere at den også at vedligeholde.
Så derfor køb så lille en bil som du kan se dig selv blive glad for. Prøv fx. at få din kammerat til at undersøge om ikke også han kan skrue på Suzukien til en rimelig pris.
I øvrigt mister de små bybiler oftest en stor del af fordelen på brændstoføkonomien hvis du kører hurtigt / motorvej.
At tyske biler bare er bedre er noget vås. Der er fx mange problemer med VW, selvom den skulle være åh så god. Bevarres, jeg kan da godt mærke kvalitetsforskel på min BMW og min Alfa, men sidstnævnte har somend også været rimelig i drift - og så er der sparet 1 million på nyprisen.
Mht. forsikring prøv at ringe rundt, du er noget bedre stillet nu du har rundet de 25 år.
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 5 Emner: 211 Svar: 1.488
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/VW-Lupo-1,2-3d.-TDi-3L_ID593379.htm
Råd til hvilken bil til omkring 100k?