1.575 visninger
|
Oprettet:
moment {{forumTopicSubject}}
hvad kan det være hvis en benzin bil har f.eks. 150 nm og en diesel bil har 230 nm, så er benzineren hurtigere fra 0-100 km/t.
er det pga. benzineren har momentet før dielseren, altså i lavere omdr.?
maj 2006
Følger: 100 Følgere: 101 Biler: 6 Emner: 461 Svar: 7.921
maj 2006
Følger: 100 Følgere: 101 Biler: 6 Emner: 461 Svar: 7.921
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
Og benzineren har IKKE momentet ved lavere omdr.
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 19 Svar: 220
nov 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 30
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
nov 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 30
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 19 Svar: 220
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
Der er MANGE ting der spiller ind for at få en hurtig 0-100 tid og generelt er diesel optimeret til bundtræk som kommer til gode ved overhalinger på landevejen f.eks. og ikke 0-100 tider
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 66 Svar: 603
aug 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 22 Svar: 2.866
En normal benzin-motor har ikke maks moment før ved 3-4000 omdr. Ja nogen først okring 5000 omdr.
Grunden til at den polo du kigger på (og generelt tsi-motorer) har momentet ved så lave omdrejninger er fordi de er med turbo, samt 140, 160 og 170hk TSI også har en kompressor til at give bundtrækket.
Jeg mener den lille motor i polo har den ik moment fra 1500 til 4500 omdr?
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 66 Svar: 603
kan se du har skrevet den køre med 2,5 barsladetryk
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 66 Svar: 603
aug 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 22 Svar: 2.866
Så hvorfor skulle fabrikken oplyse noget som ikke passer?
jun 2003
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 647
aug 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 22 Svar: 2.866
Der står der at den allerede har et ladetryk på 2,5bar ved 1500 omdr.
http://vw.autohuset-bornholm.dk/news/?view=news_view&menu=news&strType=news&iPressNewsId=721&ifhanewsid=&iNewsId=22489&iMaerkeId=2
Den giver altså 2,5 bar ind i motoren, men det er igen når den giver max ladetryk hvor kompressoren lader ind igennem turboen, bla for også at få den hævet op i fart.
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 66 Svar: 603
nej det er jeg sikker på den ikke gør hvad skulle være fordelen med så stor ladetryk og sådan en lille turbo :S
aug 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 22 Svar: 2.866
Det er jo kompressoren som bla er med til at give det store ladetryk.
Der er jo forskel på om det er en lavtryks turbo, eller højtryks turbo.
De her motorer kører med en højtryks.
En lille turbo kan sagtens levere et højt tryk også, den vil bare ikke kunne levere lige så stor mængde luft som en stor en.
Men det er netop hele idéen i en lille motor, og en lille turbo. Motoren kræver ikke så stor en luftmængde og dermed kan de gøre turboen mindre.
moment