{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

Hjælp til thor alarm {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige smidt en thor alarm i min bil, men har et lille problem.

Den funktion der skal minde en om at låse dørene efter 5 sec. efter man har forladt bilen, blinker uanset om motor er startet eller ej. Dvs. kører jeg en tur og samler en op blinker den når han åbner døren (fair nok), men 5 sec. efter, blinker den så igen for at minde mig om at låse døren. Selvom bilen er startet og under kørsel. Lidt plat. smiley

Jeg går ud fra det er "reminderen", men jeg er selvfølgelig ikke 110% sikker.

Jeg har ikke tilkoblet fjernstart og startspærre. ledning til bremsepedal er sat til konstant plus (for at undgå den bipper konstant) "brake relay" ledning er ikke forbundet. Motor ledning er sat til en tilfældig ledning, der får strøm når der er tænding på bilen. (for at undgå den automatisk låser døren når motor er startet)
Det hele virker sådan set fint, med undtagelse af den skide "reminder" der driver mig til vanvid...

Nogle har ekspertise i de her alarmer?

NB!
Jeg ved godt det er noget billigt lort, men sådan er det! den er prmært købt for ar kunne låse mine døre op med fjernbetjening så man ikke SKAL om til føredøren og det klarer den nu engang fint. Venligst spar mig de dumme kommentarer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til thor alarm
  • #1   12. apr 2010 Måske der handler om den ledning det går til "motor", den er jo bare sat til en tilfældig ledning der får strøm når der er tænding på.

Sidder med manualen og det eneste jeg ummidelbart kan se der kan være problemet, er den. Nogen der kan be/afkræfte det? evt. informere om hvad der helt præcis menes med "motor ledning" hvis det ikke bare er tænding?

• #2   12. apr 2010 det lyder umiddelbart som en fejl i monteringen. Sæt ledningerne de steder de faktisk skal sidde, og se hvordan alarmen opfører sig efterfølgende. Er den stadig gal der, så tjek opsætningsmulighederne i menuerne.

• #3   12. apr 2010 Hehe..jeg har samme alarm i min Manta B=) Og den blinker os hver gang dørene bliver lukket op, og 5-7sek efter dørene er snækket igen, bipper den og blinker den et par gang... Jeg har ik fundet nogen måde at få den til at "hold kæft"...=)

• #4   12. apr 2010 Ved at det på magicar og intech er muligt at slå fra i den menu man kan trykke sig ind i, og vil næsten tro det også er muligt på den Thor alarm.

• #5   12. apr 2010 Thomas H > Er din installeret "korrekt" eller har du lavet den "nemme" løsning som mig?

Dan C > Kan ske du har ret, men skiller satme ikke det hele ad igen! smiley Alternativt bilder jeg den bare ind at døren aldrig bliver åbnet.

Tror ikke det kan slås fra på de her thor alarmer. Der står intet om det i manualen til trods for de nævner andre opsætnings muligheder.

• #6   12. apr 2010 Der er ikke et punkt der hedder "Car door alert" eller noget i den stil?

• #7   12. apr 2010 Da jeg havede min skulle man forbinde fjernstarten for at alarmen ved at man har startet motoreren.
    Du kan ikke slå det selvlås fra desværrer, den funktion fantes ikke på min, om din er lidt nyrer, og det så er der ved jeg ikke, men som generalt ser man de samme modeller omkring.

• #8   12. apr 2010 Det skal tilmed lige siges min ikke lavede den "reminder" som du snakker om.

• #9   12. apr 2010 Jeg ved ik hva du mener med "den nemme løsning" =) Men jeg har kun koblet alarmen til på min.. Andet har jeg ik brug for..

• #10   12. apr 2010 R.B > Du misforstår. Dete er ikke den funktion med at den selv låser dørene der er problemet. Det er løst med den ledning der går til "motor" der får plus impuls vd tænding. Det virker som det skal.

Det er reminderen 5 sec. efter man har foladt bilen. Der skal huske en på at armere.

Dan C > sidder med manualen her og har tygget den igennem fra ende til anden flere gange. Det kan ikke lade sig gøre at slå fra ser det ud til, men det er vel hvad man kan forvente af det billige lort. (gav kun 200,- for den) smiley

Man kan smide den i "workshop mode" så holder den helt kæft!

• #11   12. apr 2010 R.B > Min er "version 2" så vidt jeg ved.. Den her: http://www.suzukiswift.dk/img/upload/1232801975.jpg

Kan kendes på fjernebetjeningen.

• #12   12. apr 2010 Ulrik B: Hvilken model er det?

• #13   12. apr 2010 Dan C: Se ovenover dit sidste indlæg. smiley

• #14   12. apr 2010 jeg har samme model som ulrik og min bipper også hvergang man har haft åbnet døren og er pisse irresterende...! skal man montere det der fjernstart for a det stopper...?

• #15   12. apr 2010 Altså altenativet er at jeg piller ledningen til "dør sensor" af. Det giver så to andre (mulgivis mindr ebelastende problemer).

1. Den vil automatisk låse dørene igen hvis jeg ikke sætter tænding på inden for 30 sec.

2. Man kan stjæle bilen hvis man er stille som en ninja!

På den anden side slipper jeg til gengæld også for at den blinker med lygter hver gang man åbner en af dørene...

Ender sku nok med at være løsningen....

• #16   12. apr 2010 Ulrik B
    Yes den er ikke magen til den jeg havede, udsensmæssigt.
    Min blinkede også når du åbnede dørene men så snart man lukkede dem, slukkede det med det samme.
    Så de kan nok ikke sammenlignes.

• #17   12. apr 2010 Det var nu lidt mere et modelnummer... billedet kan jeg ikke bruge til så meget smiley

• #18   12. apr 2010 Dan C > Nå.. hehe. 2 sec. smiley

• #19   12. apr 2010 Hov skal lige siges i samme sammenhænd jeg netop ikke brugte central lås systemet, for min model låste bare efter X-antal sec, men ikke armer.
    Og ja det gør den også med nøglerne inde i bilen :P, derfor brugte jeg det ikke.

• #20   12. apr 2010 Dan C > Den har sku ikke noget model nummer.. haha. Har kigget kassen, manual og fjernbetjening igennem.. står muligvis på selve ECU'en men den sidder godt gemt nede i bilen...

R.B > Det gør min også, men ikke hvis døren har været åbnet, så minder den dig bare om det mener jeg. Kan også være der skal tænding på før den ikke låser selv. Kan jeg ik' lige huske. (Godt man har to nøgler og fjernbetjeninger).

• #21   12. apr 2010 Nå, men hvis der ikke flere gode ide'er skal i da have tak for input alle sammen. Nu kan jeg da sige jeg gjorde et forsøg. Vil lige måle på den motor ledning igen for at være sikker, men ellers piller jeg nok bare den ledning til dørene af. Det er jo nærmest win/win alligevel. smiley

• #22   17. apr 2010 Så blev problemet LØST!

Forbinder man den hvide ledning fra de fire der bruges til fjernstart, sammen med motor ledningen eller til konstant plus (afhængig af om man ønsker den skal minde en om at låse eller ej), så holder lortet kæft! dvs. Nu virker alt som det skal med undtagelse af fjernstart som jeg bevidst har undladt at montere.

min konklusion af thor alarm indtil videre er 4 ud af 5 stjerner. Havde der været en bedre manual havde den fået 5 ud af 5.

• #23   17. apr 2010 hva er det så for en ledning du kalder motor ledningen...?

• #24   17. apr 2010 Det står i manualen. smiley

Den er vist gul/sort og er ikke den til central lås selvfølgelig.

Mener der er 4 gule ledninger i alt på en thor alarm (har ikke lige manualen her).

1. cetral lås (Lock)
    2. Central lås (Unlock)
    En af de to her er gul hvor den anden er gul/sort

3. Motor Den her er vist (gul sort og det er den jeg taler om)
    4. Brake relay (Den er er vist gul)

Alternativt kan du bare smide den hvide ledning jeg taler om til en ledning der er plus når der er tænding på bilen. Det vil give præcis samme resultat.

• #25   17. apr 2010 Stavebøffer og grammatik fejl er gratis..

• #26   17. apr 2010 kan du evt huske en side hvor man kan se manualen online...!

• #27   17. apr 2010 Den eneste jeg lige kunne finde var den her oversættelse til dansk af en anden bruger på bg.

http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=666554

Den mangler desværre aftegninger af lednings diagrammet.

Jeg ville gerne scanne min ind men jeg har ingen scanner desværre. Du kan komme forbi og låne den. smiley

• #28   17. apr 2010 ok... hehe jeg kigger lige i mit værksted først om ikk den skulle gemme sig derude...!

• #29   17. apr 2010 Kan se i den manual at motor ledning er gul/sort. dvs. det er den eneste ledning der er gul/sort som ikke har noget med central lås at gøre.

Samtidig kan jeg også se at den hvide ledning jeg nævner der kan løse problemet er den eneste hvide ledning der ikke har noget med central lås at gøre.

Så burde den da kunne findes (så frem du har styr på dine ledninger til central lås). smiley

• #30   17. apr 2010 det mener jeg, jeg har hehe...!

• #31   8. sep 2011 men hvordan får man en thor alarmen med fjernstart til og låse en thansen centrallås med ? den sender plus impuls i de to gule ledninger til c lås men jeg skal os bruge et minus impuls nogen der kan hjælpe ? mvh ; )

Kommentér på:
Hjælp til thor alarm

Annonce