Rust gør-det-selv {{forumTopicSubject}}
Hej. Min bil er blevet rusten i skærmene, og jeg har bestemt mig for, at nu skal der snart gøres noget ved det. Bilen er 12 år gammel, så jeg har ikke lyst til at betale nogen for det, så derfor bliver det et gør det selv projekt.
Lakken er skallet af, og det er brunt under, men jeg tror ikke det er helt gennemtæret.
Jeg regner med at starte med at slibe rusten væk selvfølgelig, men hvad gør jeg har ingen ide om hvad jeg skal gøre efterfølgende.
Jeg går ud fra at det nok skal spartles og males med et eller andet.
Er der ikke en der er frisk på at skrive en lille vejledning til hvilken rækkefølge tingene skal gøres i, og eventuelt komme med nogle links til hvilke produkter jeg skal købe?
Det vigtigste er at rusten bliver stoppet, og ikke kommer igen. Det må selvfølgelig også gerne se pænt, men det er mindre vigtigt.
mar 2008
Følger: 88 Følgere: 85 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 3.307
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 902
men ellers slib rusten væk, gerne med stål børse ting på bore maskine, bagefter tin spartler du, sliber, fin spartler og maler,
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 194
mar 2006
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 534
1: alt rust skal væk
2 grunder, bruger gerne epoxy baseret...
3. noget lak til at lukke grunderen med
4. spartel,
5 en gang grunder, og den farve du vil ha det
mar 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Hvor længe vil denne løsning kunne holde?
Er det bedre at komme grunder og lak på inden man begynder at spartle som jackie P foreslår, eller er det lige så godt at gøre som foreslået i guiden
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=61895 ?
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 902
Rust gør-det-selv