5.872 visninger
|
Oprettet:
montering af træk hvad siger syn {{forumTopicSubject}}
Hej folkens ville lige høre hvad jeg skal være opmærksom på hvis jeg montere træk på min bil..
skal jeg betale noget ekstra når jeg skal til syn eller skal jeg lave nogle andre ting inden jeg køre til syn....
her tænker jeg registrering. hos skat osv.
Mvh Ronni..
jun 2007
Følger: 27 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 34 Svar: 369
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 93 Biler: 5 Emner: 65 Svar: 347
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 2.106
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 20 Biler: 4 Emner: 176 Svar: 620
så når nu du siger godkendt træk hvad mener du så....
dec 2006
Følger: 94 Følgere: 91 Biler: 15 Emner: 65 Svar: 432
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 20 Biler: 4 Emner: 176 Svar: 620
ps. det skal lige siges den ikke er på plader endnu da den har været total skadet og skal derfor betale lidt afgift for at få den på plader
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 195 Svar: 5.527
Her er svaret fra FDM:
Skal bilen synes, når der eftermonteres anhængertræk?
Biler, der er ældre end otte år på tidspunktet for anhængertrækkets montering, skal synes. Yngre biler kan få trækket monteret synsfrit, forudsat at trækket monteres af en momsregistreret virksomhed med tilknytning til autobranchen. Der skal nemlig udfyldes en særlig blanket (MO 83) med vægtgrænser, som skal medbringes på motorkontoret, hvor vægtgrænserne skal noteres på registreringsattesten. På motorkontoret skal der også udfyldes en grøn anmeldelsesblanket. Husk, at du har pligt til at orientere dit forsikringsselskab om trækkrogen, da bilens forsikring skal noteres til også at omfatte trailer/campingvogn.
Færdselsstyrelsen har afgjort, at kun danske, momsregistrerede værksteder kan montere anhængertræk indenfor bilens første otte år, uden at bilen skal synes. Hvis du eksempelvis får monteret et anhængertræk på en tre år gammel bil i Sverige, skal trækket altså synes, inden du tager det i brug.
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 2.106
montering af træk hvad siger syn