Hvorfor ikke diesel,kørsel under 20000 {{forumTopicSubject}}
Hey folkens.
Nu har jeg fået mange forklaringer på hvorfor folk altid siger at man skal ikke købe en diesel bil hvis man kører under de 20.000 kilometer om året, men hvorfor siger man det?
Har hørt bla. ved korte ture, så er der flere værksteds besøg til følge. Rent service minded skal der skiftes for meget for tit ved en diesel.
Så lad mig høre hvad i mener om det?
Jeg kører personligt lige omkring de 19.000 om året, og flere forhandler siger at jeg skal vælge en benzin istedet, men i følge mit regnestykke, kan det sagtens betale sig at købe en diesel.
Skal siges jeg tænker på en bil med en lille diesel motor, hvor den er billig i grønafgift, og med en benziner snakker vi også om en lille motor, så ingen monster motor. Bare forskel på brandstof alene er ca 9000 kr om året
Hvad er det jeg overser, siden jeg ikke fatter det!?
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 7 Emner: 129 Svar: 1.032
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 96
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=12196
jul 2008
Følger: 21 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 46 Svar: 302
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 7 Emner: 129 Svar: 1.032
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 7 Emner: 129 Svar: 1.032
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
Så er det også væsentligt at tænke på, at diesel-biler som regel er en del dyrere end benzinbiler i service.
Hvorfor ikke diesel,kørsel under 20000