{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.401 visninger | Oprettet:

Hvorfor ikke diesel,kørsel under 20000 {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.

Nu har jeg fået mange forklaringer på hvorfor folk altid siger at man skal ikke købe en diesel bil hvis man kører under de 20.000 kilometer om året, men hvorfor siger man det?

Har hørt bla. ved korte ture, så er der flere værksteds besøg til følge. Rent service minded skal der skiftes for meget for tit ved en diesel.

Så lad mig høre hvad i mener om det?

Jeg kører personligt lige omkring de 19.000 om året, og flere forhandler siger at jeg skal vælge en benzin istedet, men i følge mit regnestykke, kan det sagtens betale sig at købe en diesel.
Skal siges jeg tænker på en bil med en lille diesel motor, hvor den er billig i grønafgift, og med en benziner snakker vi også om en lille motor, så ingen monster motor. Bare forskel på brandstof alene er ca 9000 kr om året

Hvad er det jeg overser, siden jeg ikke fatter det!?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor ikke diesel,kørsel under 20000
  • #1   18. apr 2010 Hvis du kører mange små ture, skal du ikke købe en diesel. En moderne dieselmotor soder til hvis den ikke jævnligt kommer ud og strække ben.

• #2   18. apr 2010 Jesper! Det er nemlig også det jeg gør, skal altid et godt stykke før jeg lander på arbejdet, og kører aldrig ned og handler ind, men går derned istedet, så den ville aldrig få ture hvor den ikke når at blive varm.

• #3   18. apr 2010 en diesel motor soder meget og ved mange korte ture vil den sode til.
    http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=12196

• #4   18. apr 2010 Der er mange faktorer der spiller ind, når man skal vælge imellem benzin og diesel. Hvordan er dit kørselsmønster, kører du meget by eller land, hvor mange km dagligt (diesel skal kører ca dobbelt så mange km som benzin, før de er gennemvarme og kører optimalt) så du kan ikke bare lave regnestykket ud fra antal km om året.

• #5   18. apr 2010 Har haft en diesel før, så kender godt til at skal meget længere for at blive varm, men har altid mindst 40 kilometer til job, nogle gange mere.

• #6   18. apr 2010 Og det er motorvej den skal på før jeg kan finde frem til jobbet, og på vej hjem fra job går den igennem kbh for derefter at komme ud på motorvej, så ja der kommer da en del bykørsel også, men ikke med mange stop, kun et enkelt.

• #7   18. apr 2010 Diesel-hakkere fungerer først optimalt efter ca. 15-20 kilometer. Kører man kortere ture, så opstår der sod, fordi forbrændingen ikke er "ren". Dette betyder også, at en kold diesel-motor har en ringere brændstof-økonomi i forhold til en kold-benzinmotor (relativt set).

Så er det også væsentligt at tænke på, at diesel-biler som regel er en del dyrere end benzinbiler i service.

Kommentér på:
Hvorfor ikke diesel,kørsel under 20000

Annonce